Przeróbka 1KZ-TE na 1KZ-T
Moderator: luk4s7
Przeróbka 1KZ-TE na 1KZ-T
Witam serdecznie wszystkich,
Zbieram informację na temat przeróbiki silnika 1kz-te na 1kzt.
Nieraz natrafiałem na opisy takiej konwersji na rożnych forach, ale nie zapisałem linków i teraz trudniej odszukać.
Proszę o wstawianie linków.
Przykład:
http://www.toyotadiesel.com/forums/show ... wap-to-kzt" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeśli ktoś przeprowadzał taki zabieg to tez bardzo proszę o wskazówki i opinie.
Dzięki i pozdrawiam,
Zbieram informację na temat przeróbiki silnika 1kz-te na 1kzt.
Nieraz natrafiałem na opisy takiej konwersji na rożnych forach, ale nie zapisałem linków i teraz trudniej odszukać.
Proszę o wstawianie linków.
Przykład:
http://www.toyotadiesel.com/forums/show ... wap-to-kzt" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeśli ktoś przeprowadzał taki zabieg to tez bardzo proszę o wskazówki i opinie.
Dzięki i pozdrawiam,
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: Przeróbka 1KZ-TE na 1KZ-T
wskazówek nie mam, przepraszam
ale korci mnie pytanie: a co zyskujemy w ten sposób ??
znaczy majac prawidłowo działający kzte co nam da konwersja - oprocz uproszczenia układu ?
np w nissanie y61 daje dodatkową MOC, znaczy lepiej "jedzie" - czy tu równiez ?
ale korci mnie pytanie: a co zyskujemy w ten sposób ??
znaczy majac prawidłowo działający kzte co nam da konwersja - oprocz uproszczenia układu ?
np w nissanie y61 daje dodatkową MOC, znaczy lepiej "jedzie" - czy tu równiez ?
Re: Przeróbka 1KZ-TE na 1KZ-T
Dzięki za odpowiedź.
Chciałbym założyć ten silnik do starego LJ-ta więc uproszczenie elektroniki byłby dość miłe i wskazane. Ułatwiłoby to całą pracę.
Co do mocy, raczej nie liczę na coś więcej.
Pozdrawiam!
Chciałbym założyć ten silnik do starego LJ-ta więc uproszczenie elektroniki byłby dość miłe i wskazane. Ułatwiłoby to całą pracę.
Co do mocy, raczej nie liczę na coś więcej.
Pozdrawiam!
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8424
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Przeróbka 1KZ-TE na 1KZ-T
Niby w czym uprościło?
Wyciągasz cały silnik z wiązką elektryczną i kompem sterującym. Do kompa podpinasz zasilanie, pozostałe kable spinasz z resztą układu auta (i tak musisz to zrobić, chodzi o kable od skrzyni biegów, i czujników silnika, typu olej, temperatura, ładowanie). I to tyle z "elektroniki". W stosunku do oryginału będzie jedynie brak lampki "check engine " na desce - można se ją zapodać jako zewnętrzną kontrolkę.
W J7 jest przewidziane miejsce na komputer sterujący silnikiem, trza jedynie w grodzi wyciąć otwór na wiązkę (zrobić wejście podobnie jak jest w J9).
A jak już - co mi kołacze, że jest inna podstawa pompy wtryskowej (ale może się mi kiełbasić z J8 vs. J100) - przy klasycznej było mocowanie na dwie śruby, przy elektronicznej na cztery. Do wymiany też łącznik między kolektorem dolotowym a rurą turbo - przepustnicę zastępuje się zwykłą przelotką.
Generalnie - łatwa sprawa - o ile się ma dobrą, niewylataną pompę sterowaną klasycznie. A o to coraz ciężej.
Wyciągasz cały silnik z wiązką elektryczną i kompem sterującym. Do kompa podpinasz zasilanie, pozostałe kable spinasz z resztą układu auta (i tak musisz to zrobić, chodzi o kable od skrzyni biegów, i czujników silnika, typu olej, temperatura, ładowanie). I to tyle z "elektroniki". W stosunku do oryginału będzie jedynie brak lampki "check engine " na desce - można se ją zapodać jako zewnętrzną kontrolkę.
W J7 jest przewidziane miejsce na komputer sterujący silnikiem, trza jedynie w grodzi wyciąć otwór na wiązkę (zrobić wejście podobnie jak jest w J9).
A jak już - co mi kołacze, że jest inna podstawa pompy wtryskowej (ale może się mi kiełbasić z J8 vs. J100) - przy klasycznej było mocowanie na dwie śruby, przy elektronicznej na cztery. Do wymiany też łącznik między kolektorem dolotowym a rurą turbo - przepustnicę zastępuje się zwykłą przelotką.
Generalnie - łatwa sprawa - o ile się ma dobrą, niewylataną pompę sterowaną klasycznie. A o to coraz ciężej.
Re: Przeróbka 1KZ-TE na 1KZ-T
"militarni chris" - robil tak przekladke z podobnym silnikiem 2.4 EFI -> normalny 2LT
Re: Przeróbka 1KZ-TE na 1KZ-T
a jaki praktyczny sens ma taka przerobka?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8424
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Przeróbka 1KZ-TE na 1KZ-T
W przypadku zamiany ori silnika sterowanego elektronicznie na mechaniczny - mały. Ale tutaj - jak dobrze zrozumiałem - ma być swap do budy z LJ70, czyli zamiana na zupełnie inny typ silnika - więc całość elektryki silnikowej i tak do zmotania na nowo.
Re: Przeróbka 1KZ-TE na 1KZ-T
To może wyjaśnię o co chodzi:
Silnik ma być na swapa. Chcę zamontować silnik 1kz-te z J9, wersji angielskiej (z intercoolerem) do budy LJ7 przed 90r.
Chcę zostać przy manualnej pompie wtryskowej. Informacje, które potrzebuję zebrać dotyczą głównie pompy wtryskowej.
Jaką zastosować, czy któraś pasuję "bolt on", jeśli tak to która (od LJ czy od KZJ7). Jeśli żadna nie pasuje, to co trzeba przerobić? W linku w mojego pierwszego posta koleś pisze, że użył pompy od 2LT i "head" od Nissana (nie pisze jakiego i nie bardzo wiem co nazywa "head").
Temat przeróbki 1KZ-te na manualna pompę nie jest nowy - pamiętam, że były relacje z takiej "operacji", krok po kroku z fotami - i tego właśnie szukam.
Pozdrawiam,
Silnik ma być na swapa. Chcę zamontować silnik 1kz-te z J9, wersji angielskiej (z intercoolerem) do budy LJ7 przed 90r.
Chcę zostać przy manualnej pompie wtryskowej. Informacje, które potrzebuję zebrać dotyczą głównie pompy wtryskowej.
Jaką zastosować, czy któraś pasuję "bolt on", jeśli tak to która (od LJ czy od KZJ7). Jeśli żadna nie pasuje, to co trzeba przerobić? W linku w mojego pierwszego posta koleś pisze, że użył pompy od 2LT i "head" od Nissana (nie pisze jakiego i nie bardzo wiem co nazywa "head").
Temat przeróbki 1KZ-te na manualna pompę nie jest nowy - pamiętam, że były relacje z takiej "operacji", krok po kroku z fotami - i tego właśnie szukam.
Pozdrawiam,
Re: Przeróbka 1KZ-TE na 1KZ-T
Najprościej to użyć pompy z 4RUNNERA 1kzt
Ja zapakowałem cały silnik co prawda.
Ja zapakowałem cały silnik co prawda.