Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

... czyli jak usprawnić swoją Toyotę

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: kylon »

Mój Hil i rama 4 krotnie zrobiona Krownem. W lipcu minęło 5 lat.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: kylon »

Tu jedynie coś się zadziało. Belka przednia nad osłoną. To tylko pęknięty lakier.

Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: luk4s7 »

No wygląda to ładnie i widać że metoda działa. Co do tego przedniego pęknięcia to łatwo to poprawić można aby nie leciało dalej. U siebie poprawiałem punktowo Krown’a w ciągu roku gdzie się „wytarł” albo widać było jakieś suche miejsca. Ze 40zł kosztuje szprej i wystarczy zajrzeć pod aut przy jakiejś okazji.

Awatar użytkownika
aadamuss
Posty: 538
Rejestracja: 23 paź 2012, 23:26
Auto: Hdj 100
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: aadamuss »

Kylon a te zdjęcia robione po jakimś myciu czy na żywioł?

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka



Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: kylon »

Nie. Chłopaki podnieśli auto w celu wymiany oleju i pstrykłem.

TomekW
Posty: 304
Rejestracja: 26 wrz 2014, 01:40
Auto: VDJ76
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: TomekW »

dobrze to wygląda
smarowania nigdy dość
poniżej mój wóz innej marki, kończy właśnie 27 lat, na podobnym mazidle

Obrazek

Rolin
Posty: 377
Rejestracja: 25 lis 2017, 09:27
Auto: J95 1KD-FTV
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: Rolin »

Co to za środek jeśli to nie tajemnica?

TomekW
Posty: 304
Rejestracja: 26 wrz 2014, 01:40
Auto: VDJ76
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: TomekW »

Mike Sanders Korrosionsschutzfett

Zbowid
Klubowicz
Posty: 403
Rejestracja: 14 paź 2007, 16:24
Auto: HDJ80 24V/V2 HD
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: Zbowid »

Prewencja to składowa antykorozji - tak jak woda, jest składową alkoholu lub naszego ciała. 5 lat, to spory kawał czasu...jeżeli jednak, ktoś robi zabezpieczenie antykorozyjne ( stawia system antykorozyjne, a nie prewencję), i nie wytrzymuje ono 15 lat, to kasa wyrzucona w błoto.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: Rokfor32 »

Na tej belce pod osłoną to wygląda, że preparat po prostu tam nie dotarł ... :wink:

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: kylon »

Dokładnie tak.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: Rokfor32 »

Mnie ciekawi co inne.

Krown jest lany też do wnętrza ramy?

Pytanie dlatemu - że właśnie robię ramę J12. Ten typ na wysokości słupka A ma ramę złożona w zakładkę (hil chyba też). Na długości około 70cm. Auto było całkiem suche, bez wycieków. I w tym miejscu ramę ma przegnitą całkiem. Korozon wlazł między warstwy blachy - i zrobił spustoszenie. Auto rocznik '07 - dopiero niedawno zgnilizna wyszła na zewnątrz. Piaskarka "poszerzyła wiedzę" :wink:

Chodzi o to, że jeżeli proces gnicia potrafi tak intensywnie zadziałać w miejscu niewidocznym - to zapsikanie od zewnątrz - raczej niewiele w temacie zmieni.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: kylon »

Tak. Jest lany również do wewnątrz ramy.

mazik
Posty: 2
Rejestracja: 27 sty 2022, 21:12

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: mazik »

Czesc, jestem nowym posiadaczem J12, 2005

Chcialbym wykonac rekonstrukcje podwozia ze zdjeciem budy, piaskowaniem, uzupelnieniem brakow (pod mlotkiem wyszly 2 dziury)i epoksyd, wosk do wewnatrz

czy mozecie polecic dobry zaklad w okolicy Krakowa, ktory zrobi to profesjonalnie

wole zaplacic wiecej i dojechac 100km, ale miec pewnosc ze bedzie to zrobione profesjonalnie

czy ktos mial moze stycznosc z Evolucar z Czchowa ?

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: kylon »

Teraz ramy do J120 robi chyba każdy. Niebawem w każdej Biedrze będzie taka usługa ;-)
Skoro już jest taki tłok to niech Wam pokażą proces naprawy ramy - spawy, jak wyglądają dorobione elementy. Wszyscy na fejsie pokazują jak już się świeci w lakierze tudzież innym mazidle.

ODPOWIEDZ