Patenty Pana Kazia

... czyli jak usprawnić swoją Toyotę

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Patenty Pana Kazia

Post autor: Rokfor32 »

Dysponując prasą i odpowiednim adapterem - bez problemu zakładasz wszystkie podkładki z zestawu ... :mrgreen:

Awatar użytkownika
Zibi
Posty: 658
Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape
Kontakt:

Re: Patenty Pana Kazia

Post autor: Zibi »

A pózniej amor szlag trafia. Już nie mówiąc o twardości przodu :) jprd. W każdym amorze jest instrukcja i pisemna i obrazkowa. To będą zakładać wszystkie.

lecchu
Posty: 329
Rejestracja: 16 lip 2009, 14:42
Auto: HZJ80
Kontakt:

Re: Patenty Pana Kazia

Post autor: lecchu »

A dla takich osób nieco mniej obytych z akurat tym fragmentem inżynierii samochodowej (celowo unikam słowa laik, ego mi nie pozwala :D) to skrobnęlibyście może ze dwa zdania, co jest nie tak z tym amorem/sprężyną/podkładkami? Czy chodzi tylko o to, że pomalowane jest toto jedynie "medialnie", od widocznej strony, czy też patenty pana Kazia w tym wypadku sięgają głębiej?

Pzdr
L.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Patenty Pana Kazia

Post autor: kylon »

Podkładki regulacyjne pod sprężynami na amorkach są wszystkie włożone.

Awatar użytkownika
Zibi
Posty: 658
Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape
Kontakt:

Re: Patenty Pana Kazia

Post autor: Zibi »

lecchu pisze:
25 kwie 2020, 10:02
A dla takich osób nieco mniej obytych z akurat tym fragmentem inżynierii samochodowej (celowo unikam słowa laik, ego mi nie pozwala :D) to skrobnęlibyście może ze dwa zdania, co jest nie tak z tym amorem/sprężyną/podkładkami? Czy chodzi tylko o to, że pomalowane jest toto jedynie "medialnie", od widocznej strony, czy też patenty pana Kazia w tym wypadku sięgają głębiej?

Pzdr
L.
To amortyzator lovells springs a pierścienie to podkłądki liftujące. Można nimi liftować auto na orginalnych spręzynach. Jeśli stosuje się sprężyny liftujące ( a po kolorze sądząc tak jest w tym przypadku) nie zakłąda się tych podkładek. Ewentualnie po dołożeniu obciążenia można skorygować ale stosując jedną - np. 1 cm. Założenie wszystkich to śmierć amortyzatora i kręgosłupa ( będzie bardzo sztywno).

Rolin
Posty: 377
Rejestracja: 25 lis 2017, 09:27
Auto: J95 1KD-FTV
Kontakt:

Re: Patenty Pana Kazia

Post autor: Rolin »

Zibi pisze:
25 kwie 2020, 20:48
lecchu pisze:
25 kwie 2020, 10:02
A dla takich osób nieco mniej obytych z akurat tym fragmentem inżynierii samochodowej (celowo unikam słowa laik, ego mi nie pozwala :D) to skrobnęlibyście może ze dwa zdania, co jest nie tak z tym amorem/sprężyną/podkładkami? Czy chodzi tylko o to, że pomalowane jest toto jedynie "medialnie", od widocznej strony, czy też patenty pana Kazia w tym wypadku sięgają głębiej?

Pzdr
L.
To amortyzator lovells springs a pierścienie to podkłądki liftujące. Można nimi liftować auto na orginalnych spręzynach. Jeśli stosuje się sprężyny liftujące ( a po kolorze sądząc tak jest w tym przypadku) nie zakłąda się tych podkładek. Ewentualnie po dołożeniu obciążenia można skorygować ale stosując jedną - np. 1 cm. Założenie wszystkich to śmierć amortyzatora i kręgosłupa ( będzie bardzo sztywno).
żeby nie zakładać nowego tematu zapytam tutaj. Kupowałem u Ciebie jakiś czas temu zawias Lovellsa do J9 ze sprężynami +2' Medium. W aucie zamontowana jest wyciągarka i czy w takim przypadku dobrze jest założyć najniższy pierścień czy nie ma takiej potrzeby?

Awatar użytkownika
Zibi
Posty: 658
Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape
Kontakt:

Re: Patenty Pana Kazia

Post autor: Zibi »

Jeśli masz sprężyny medium to możesz zaożyć pierścień - zawieszenie wtedy się utwardzi. Sam musisz dokonać oceny czy jest taka potrzeba.

Rolin
Posty: 377
Rejestracja: 25 lis 2017, 09:27
Auto: J95 1KD-FTV
Kontakt:

Re: Patenty Pana Kazia

Post autor: Rolin »

Ok, dzięki. Założę jeden i zobaczymy co będzie.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Patenty Pana Kazia

Post autor: kylon »

Taka chyba moda. Zdjęcie zapożyczone z neta z ogłoszenia sprzedażowego auta.

Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
Zibi
Posty: 658
Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape
Kontakt:

Re: Patenty Pana Kazia

Post autor: Zibi »

Chyba przestaniemy je dodawać w komplecie i zaczniemy sprzedawać osobno.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Patenty Pana Kazia

Post autor: kylon »

Bo czytanie instrukcji to zaraza. Czyta się dopiero jak jest problem.

Awatar użytkownika
Zibi
Posty: 658
Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape
Kontakt:

Re: Patenty Pana Kazia

Post autor: Zibi »

No niestety.

Rolin
Posty: 377
Rejestracja: 25 lis 2017, 09:27
Auto: J95 1KD-FTV
Kontakt:

Re: Patenty Pana Kazia

Post autor: Rolin »

Podobno czytanie instrukcji to oznaka słabości :lol:

Awatar użytkownika
Mirekk
Klubowicz
Posty: 665
Rejestracja: 12 wrz 2017, 21:46
Auto: KZJ95, A6 Allroad
Kontakt:

Re: Patenty Pana Kazia

Post autor: Mirekk »

kylon pisze:
28 kwie 2020, 21:20
Bo czytanie instrukcji to zaraza. Czyta się dopiero jak jest problem.
Wcale nie! Wchodzi sie na forum i zakłada temat: "mam sprężyny i amory, wszystko zrobilem jak trzeba i nidydy".
Instrukcja jest dla ciotek.

pmcomp
Posty: 463
Rejestracja: 07 lip 2020, 21:06
Auto: LC120

Re: Patenty Pana Kazia

Post autor: pmcomp »

Fajny wątek

ODPOWIEDZ