Patenty Pana Kazia

... czyli jak usprawnić swoją Toyotę

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 17267
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Patenty Pana Kazia

Post autor: kylon »

Dlatego w takich przypadkach u nas samochód wisi na podnośniku i czeka. Mam gdzieś, że inni się z tego śmieją.

Rolin
Posty: 333
Rejestracja: 25 lis 2017, 09:27
Auto: J95 1KD-FTV
Kontakt:

Re: Patenty Pana Kazia

Post autor: Rolin »

Na poważnie to nikt tu się nie śmieje. Za takie druciarstwo jak tu pokazujecie powinni palić na stosie. Niejednokrotnie takie fuszerki kosztują właścicieli pojazdów tysiące złotych, nie wspominam nawet o bezpieczeństwie podróżujących. Przecież śruby z plasteliny w zawieszeniu czy hamulce regenerowane sprayem to nic takiego...

Rolin
Posty: 333
Rejestracja: 25 lis 2017, 09:27
Auto: J95 1KD-FTV
Kontakt:

Re: Patenty Pana Kazia

Post autor: Rolin »

Nie wiem czy to akurat temat na ten dział ale wpadło mi w oko takie ogłoszenie,

https://www.otomoto.pl/oferta/toyota-la ... ca13d7b25c

Auto po "odbudowie" w 2017 roku, a w 2020 ruda tańczy jak szalona...Pan Kazio blacharz/lakiernik się nie postarał 8)

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 17267
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Patenty Pana Kazia

Post autor: kylon »

Kto nie smaruje ten nie jedzie.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

No i blacharka na sprzedaż.

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 753
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.0V6 1991
Isuzu Trooper 3.1D 1997
Kontakt:

Re: Patenty Pana Kazia

Post autor: Jake »

kylon pisze:
25 wrz 2020, 16:44
Dlatego w takich przypadkach u nas samochód wisi na podnośniku i czeka. Mam gdzieś, że inni się z tego śmieją.
Chciałbym pracowac w warsztacie, w którym są takie priorytety i takie podejscie. Jestem chory od niedoróbek, fuszery i tandety. Nie poszukujecie czasami młodych talentów do pracy?

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2363
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: Patenty Pana Kazia

Post autor: kpeugeot »

Poszukują

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 17267
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Patenty Pana Kazia

Post autor: kylon »

Dziś naprawa czujnika blokady przy użyciu gumy, izolacji oraz przewodów od kolegi developera ;-)

Obrazek

Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

jezus
Posty: 1676
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: HDJ 80
Kontakt:

Re: Patenty Pana Kazia

Post autor: jezus »

Ale styki uszczelnione... ;-)

Rolin
Posty: 333
Rejestracja: 25 lis 2017, 09:27
Auto: J95 1KD-FTV
Kontakt:

Re: Patenty Pana Kazia

Post autor: Rolin »

Czepiacie się, naprawa zrobiona na bogato. 2,5mm2 to na 100lat będzie :lol: A jak zabraknie kawałka liny to kablem można ją przedłużyć.

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 753
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.0V6 1991
Isuzu Trooper 3.1D 1997
Kontakt:

Re: Patenty Pana Kazia

Post autor: Jake »

Profesjonalne obniżenie belki pod skrzynie biegów
IMG_20210210_1046014.jpg
IMG_20210210_1046014.jpg (40.87 KiB) Przejrzano 1086 razy
Załatane dziurka w zacisku:
IMG_20210424_1238206.jpg
IMG_20210424_1238206.jpg (51.96 KiB) Przejrzano 1085 razy
Oraz elegancka blaszka pod kill-switche.
IMG_20190827_171659.jpg
IMG_20190827_171659.jpg (23.65 KiB) Przejrzano 1084 razy

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 17267
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Patenty Pana Kazia

Post autor: kylon »

U Kolegi blacharza. Wycina po papraku czyli blacharka Toyki po Polsku :-(. Zapewne było szybko i tanio. Wszystko zakitowane zatem Pan był zadowolony. Na zewnątrz błysk się zgadzał ;-)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 7478
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Patenty Pana Kazia

Post autor: Rokfor32 »

Z ciekawostek w temacie - łożyska reduktora w J7.

Na dole mają być dwa stożkowe. Z odpowiednio wyregulowanym luzem (podkładkami odpowiedniej grubości). Ostatnio naprawiałem taki reduktor, w którym znalazłem zamiast stożka łożysko kulkowe, a po drugiej stronie stożek - ale brakowało mu jednej literki w oznaczeniu ... :wink:

Tam przychodzą takie spec wykonania łożyska - gdzie bieżnia dolna (a właściwie piasta) nie jest zaokrąglona na kancie promieniem około 5mm - a takim 0,5. Ma być ostry kant (i to jest właśnie ta brakująca literka w oznaczeniu), bo schodek na wałku na którym to siedzi jest mały, i jak łożysko ma duże zaokrąglenie - to po dociśnięciu zakleszcza dolne koło przekładni. W tej "wersji" zapodano więc podkładkę. Nie za grubą, bo nie weszła - wiec dociśnięcie ją nieco odkształciło ... :wink:

O dziwo - całość nawet normalnie działała - reduktor hałasował, bo przy tej "naprawie" naprawiacz nie wymienił wałka pośredniego - a temu brakowało już kawałka bieżni pod jedną z rolek :wink:

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 17267
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Patenty Pana Kazia

Post autor: kylon »

I remoncik po remonciku 1KZT ;-)
- panewki chińskie ;-)
- nieskręcone koło pasowe i zerwany klin na wale
- źle złożone koło pośrednie rozrządu bez napięcia.

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
kmiecio
Klubowicz
Posty: 512
Rejestracja: 04 gru 2010, 16:30
Auto: TOYTOYOWE szale?stwo :)
Kontakt:

Re: Patenty Pana Kazia

Post autor: kmiecio »

Ciekawe gdzie ten remoncik był?

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 753
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.0V6 1991
Isuzu Trooper 3.1D 1997
Kontakt:

Re: Patenty Pana Kazia

Post autor: Jake »

Cos stukalo z lewej strony... :lol:
Załączniki
IMG_20210427_2034041.jpg
IMG_20210427_2034041.jpg (62.41 KiB) Przejrzano 878 razy

ODPOWIEDZ