Patenty Pana Kazia

... czyli jak usprawnić swoją Toyotę

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3121
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Wciąż LC
Kontakt:

Re: Patenty Pana Kazia

Post autor: luk4s7 »

Eee tam czepiasz się… to są szybkozłączki domowej roboty

Awatar użytkownika
Man With Camera
Posty: 75
Rejestracja: 12 cze 2020, 21:55
Auto: KDJ120

Re: Patenty Pana Kazia

Post autor: Man With Camera »

kylon pisze:
19 lip 2021, 17:41
Dziś podrzucił kolega fotki elektryki dodatkowego oświetlenia. W zasadzie nie wiadomo czy to ma świecić czy grać. Kabelki związane na supełek i zaizolowane.
tak z ciekawości spytam - którędy te kable spod maski idą na dach?

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 17267
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Patenty Pana Kazia

Post autor: kylon »

Kocham te rozwiązania…. Wrrrrr

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
Beduin
Klubowicz
Posty: 338
Rejestracja: 12 cze 2014, 14:39
Auto: KDJ120
Kontakt:

Re: Patenty Pana Kazia

Post autor: Beduin »

Czepiasz się Kylon. Tu jest tylko kolejność prac nie zachowana. Najpierw wkręt a później Roptor (lub inny temu podobny siuwax)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 17267
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Patenty Pana Kazia

Post autor: kylon »

Takie oto zabezpieczenie zaworu od gazu. Oczywiście wystaje pod auto ;-). Elektryka już prawie przetarta.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 7478
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Patenty Pana Kazia

Post autor: Rokfor32 »

One tak mają. wielozawory lpg do zastosowania na butlach zewnętrznych. Pare latek wstecz zaczęli wreszcie dodawać do kompletu śruby nierdzewne - ale wcześniej szły zwykłe, ocynkowane, jak do montażu wewnętrznego.

Co ciekawe - wytrzymywało to w zasadzie dokładnie tyle - ile ma homologacja butli. 10 lat. Po temu ze zwykłych śrub zostawały ogryzki.

Reszta wielozaworu jest mosiężna, jedyna rzecz jaka tam jeszcze koroduje - to śrubka skręcająca cewke elektrozaworu (nie wiedzieć czemu do teraz jest zwykła - przy czym sam elektrozawór to rurka z nierdzewki i plastikowa, hermetyczna cewka). Do tego przy tych wielozaworach czujnik jest w klasie IP68 lub 69 - się to nie psuje w zasadzie wcale.

Generalnie - osłona tego zaworu (fabryczna) to jakaś atrapa. Ale reszta - jak by się ktoś uparł - może być zapodana z materiałów odpornych korozyjnie. W praktyce jednak - się nikt nie przejmuje. Przytomniejsi gaziarze conajwyżej zalewają całość po zmontowaniu woskiem - i też w zasadzie robi robote (bo po 10 latach butla traci legalizację, więc i tak trza tam wszystko wydłubać).

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 753
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.0V6 1991
Isuzu Trooper 3.1D 1997
Kontakt:

Re: Patenty Pana Kazia

Post autor: Jake »

Te butle zewnetrzne to jest jakis koszmarny zart. Serio, nie rozumiem co kims kierowało, zeby tak to zaprojetowac.
Po pierwsze - wszystkie butle maja wielozawór na dole. W najnizszym punkcie. W miejscu najbardziej narazonym, na sol, wode, korozje czy uszkodzenia mechaniczne.I jeszcze całość jest na zewnątrz butli i wystaje na dobre 8-10cm. Jakby tego nie zamontowac to bedzie przeszkadzac i bedzie latwe do zniszczenia.
Po drugie - obudowa tegoż zaworka tak jak Rokfor pisze jest istotnie atrapa - dwa kawalki krzywo dopasowanego plastiku na zatrzaski. Nie chroni to przed niczym, no chyba ze przed okiem widza.
Po trzecie - sam koncept "wielozaworu" niezaleznie od typu butli (toroid wewnetrzny, zewnetrzny, walec) jest rozwiazaniem umiarkowanie doskonalym. Po co integrowac cala armature w jeden zrośniety twór? Wszystko jest małe, upchniete na siłe i ciezko serwisowalne.

Upiornym jest, ze wszystkie butle na polskim rynku tak wygladaja, niezaleznie od producenta... Po prostu nie ma wyboru - nie mozna doplacic i kupic lepszej. Chcialo by sie usiasc i zaplkac. Ale co ciekawe - nie musi tak byc. Okazuje sie, ze w innych krajach - np. Belgia, Holandia, Wielka Brytania stosowane sa calkowicie inne rozwiazania. A mianowicie armatura rozdzielona, "holdenderska" lub potocznie zwana "na cztery dziury".
Wyglada to tak:
LPG NL.jpg
LPG NL.jpg (39.88 KiB) Przejrzano 419 razy
Armatura.jpg
Armatura.jpg (41.54 KiB) Przejrzano 416 razy
I rozwiazuje wszystkie powyzsze problemy.
1)Armatura zamontowana jest w najwyszym punkcie butli - na skosnej sciance lekko zagietej w góre - jest calkowicie oslonieta pod rama auta, nie ma szansy zeby zaden kamien czy korzen jej dosiegnał.
2)Calosc chroniona jest gruba obudowa z aluminium, ktora na przepustach i wokol pokrywy wyposazona jest w gumowe uszczelki.
3)Przez rozdzielenie czujnika poziomu, zaworu tankowania i zaworu poboru - wszystko jest latwo serwisowalen i mozna wymienic pojedynczy uszkodzony podzespol. Dodatkowo odrebny zawór tankowania z wieksza srednica wewnetrzna kanałów pozwala na szybsze tankowanie pojazdu (pod warunkiem, ze nie blokuja tego patologicznie waska srednica przepustu w polskim(czy jak sie poprawnie mowi włoskim) przyłaczu pistoletowym.
Teraz najciekawsza informacja. Dwie najwieksze firmy produkujace butle tego typu na Europe to... polski Stako i polski GZWM. Ale oczywiscie jest haczyk - cala produkcja jest na zlecenie zagranicznych dystrybutorów i nie ma mozliwosci (przynajmniej oficjalnie) zakupu takiej butli w naszym kraju.
Idiotyzm.
I jeszcze porównanie identycznej wielkosci zbiorników w wykonaniu "polskim" i "holenderskim". Średnica i grubosc toroidu jest identyczna, nawet mocowania sa takie same - rozni sie jedynie armatura.
comparison.jpg
comparison.jpg (57.72 KiB) Przejrzano 412 razy
Ja u siebie w 4Runnerze zamotnowalem sobie taka butle 93l sprowadzona zza granicy.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 17267
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Patenty Pana Kazia

Post autor: kylon »

Jest moc. Naprawa główki mostu przez Kazia. W obudowę od J8 wciśnięty mechanizm różnicowy od innego auta. Dobrze, że chociaż przełożenie pasowało ale tylko ilością zębów bo już nie wymiarami. Tu se podcięli, tu podspawali i Klient zadowolony. Nie zdążyłem zrobić fotek bo nawet kapy były zespawane. Karwa - no miszcze.

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3121
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Wciąż LC
Kontakt:

Re: Patenty Pana Kazia

Post autor: luk4s7 »

Może to bush mechanic? Naprawa zrobiona na kowadle w dalekiej Syberii? Tam to uchodzi za mistrzostwo świata w zaradności i obsłudze młotka.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 17267
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Patenty Pana Kazia

Post autor: kylon »

Nie pomyślałem o tym choć auto cywilne.

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3121
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Wciąż LC
Kontakt:

Patenty Pana Kazia

Post autor: luk4s7 »

Tak skojarzyłem bo pamiętam pewną naprawę blacharską w rumuńskiej szopie z dykty i folii. Każdemu komu pokazuje zdjęcia przed i po nie może uwierzyć że to zrobione w tym miejscu w jeden wieczór. Gość jest mistrzem świata a raczej młotka i kleju do plastiku (lampa). Oczywiście u nas jak ktoś to dostał na warsztat do zrobienia jak trzeba to pewnie klnął podobie jak Twoje chłopaki.

Awatar użytkownika
Beduin
Klubowicz
Posty: 338
Rejestracja: 12 cze 2014, 14:39
Auto: KDJ120
Kontakt:

Re: Patenty Pana Kazia

Post autor: Beduin »




Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 17267
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Patenty Pana Kazia

Post autor: kylon »

Profesjonalna naprawa blacharska.

Obrazek
Obrazek
Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 753
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.0V6 1991
Isuzu Trooper 3.1D 1997
Kontakt:

Re: Patenty Pana Kazia

Post autor: Jake »

O matko, az mnie skręca.

Rolin
Posty: 333
Rejestracja: 25 lis 2017, 09:27
Auto: J95 1KD-FTV
Kontakt:

Re: Patenty Pana Kazia

Post autor: Rolin »

Eee tam, przynajmniej pływalność się zwiększa 8)

ODPOWIEDZ