Pneumatyczny silownik blokady dyfra

... czyli jak usprawnić swoją Toyotę

Moderator: luk4s7

RAT
Posty: 638
Rejestracja: 02 lis 2015, 14:38

Pneumatyczny silownik blokady dyfra

Post autor: RAT »

//Tu byla nieaktualna oferta sprzedazy//
Zestaw do sterowania blokadą w tylnym moście zamiast silniczka który często ulega uszkodzeniu.
Zestaw był nowy , założyłem u Rokfora tylko siłownik na most jak robił mi remont mostu i zakładał główkę z blokadą, oczywiście siłownik był zaślepiony bo nie został ostatecznie u mnie spięty z kompresorem.
Zestaw tak jak widać na zdjęciach z elektrozaworem, na elektrozaworze lekkie ryski od przesuwania po garażu.


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2241
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: [s] ORE4x4 zestaw do sterowania blokadą J7/J9/J12

Post autor: Jake »

Czy silownik moze pracowac na vacuu czy potrzebuje kompresora?

RAT
Posty: 638
Rejestracja: 02 lis 2015, 14:38

Re: [s] ORE4x4 zestaw do sterowania blokadą J7/J9/J12

Post autor: RAT »

Nie wiem za bardzo musze przyznać, może ktoś montował pod Vacuu i będzie wiedział

RAT
Posty: 638
Rejestracja: 02 lis 2015, 14:38

Re: [s] ORE4x4 zestaw do sterowania blokadą J7/J9/J12

Post autor: RAT »

To jest taki siłownik jak pod linkiem
https://ore4x4.pl/pl/pozostale-blokady- ... 90779.html

RAT
Posty: 638
Rejestracja: 02 lis 2015, 14:38

Re: [s] ORE4x4 zestaw do sterowania blokadą J7/J9/J12

Post autor: RAT »

Z tego co pisze producent to kompresor
"Do zasilenia siłownika potrzebny jest kompresor do blokad ARB, lub kompresor zawieszenia który pompuje min. 5atm"

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: [s] ORE4x4 zestaw do sterowania blokadą J7/J9/J12

Post autor: Rokfor32 »

Tam jest jak pamiętam siłownik z tłokiem 50mm - więc raczej za mało żeby wysterować to podciśnieniem (plus w takim układzie mogą nie trzymać uszczelnienia, ze względu na odwrócony kierunek ciśnień). Przy podciśnieniach warto pamiętać, że pokładowe systemy nie wytwarzają zbyt wysokiego podciśnienia - zwykle są to okolice -0,8 bara. Niby blisko do pełnego -1 - ale jednak jest różnica.

Kompresor natomiast - najprawdopodobniej starczy nawet taki co pompuje poduszki w oparciach foteli.

Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2241
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: [s] ORE4x4 zestaw do sterowania blokadą J7/J9/J12

Post autor: Jake »

Zastanawialem sie czy sie da, bo przesuwka ADD pracuje na podcisnieniu a wykonuje podobne zadanie, ale jednak srednica membrany wieksza.
Dodatkowo sam nie wiem czy to dobry pomysl ciagnac vacuu z kolektora az do tylnego mostu, niech sie przewod zerwie i zaciagnie wode....
Z tym ze upraszcza to instalacje bo nie trzeba instalowac kompresora i takowy nie musi pracowac caly czas przy korzystaniu z blokady.
Ale tak czy inaczej swietne rozwiazanie - znacznie tansze i trwalsze niz fabryczne silniczki. Juz od dawna planuje wrzucic blokade do swojego 4R, powstrzymuje mnie tylko to ze nie da sie kupic glowki z blokada i przelozeniem 4.55 i trzeba rozebrac dwa dyfry i przelozyc talerz i atak ze starego a potem wszystko ustawic od nowa. :/ No i po czesci tez to - ze handlarze ze silniczek chca wiecej niz za caly dyfer ;)

@Rokfor: No i przypuszczam ze glowka z blokada 100% nie ma LSD, prawda? Czyli cos za cos.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: [s] ORE4x4 zestaw do sterowania blokadą J7/J9/J12

Post autor: Rokfor32 »

Tak - blokada 100% nie ma możliwości zastosowania LSD.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: [s] ORE4x4 zestaw do sterowania blokadą J7/J9/J12

Post autor: Rokfor32 »

:roll: Acz, teoretycznie, można zapodać tarczki ale tylko jednostronnie.

RAT
Posty: 638
Rejestracja: 02 lis 2015, 14:38

Re: [s] ORE4x4 zestaw do sterowania blokadą J7/J9/J12

Post autor: RAT »

Tylko w jakim celu jeśli zakłada się 100% blokadę to można ją zapiąć i gitara a nie liczyć czy LSD na dużych kołach zadziała :)

Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2241
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Pneumatyczny silownik blokady dyfra

Post autor: Jake »

Byl tu niedawno na forum temat sprzedazowy silownika do blokady dyfra. Jak zostal sprzedany to temat zostal usuniety (swoja droga nie rozumiem czemu niektore sa usuwane a inne wisza latami).
W kazdym razie z usuniecie tematu - zniknelo troche wiedzy i dyskusji, a chcialbym do niej wrocic. Szkoda ze nie mozna bylo oszczedzic chociaz tych merytorycznych postow, no ale trudno. W ramach wprowadzenia mowa byla o takim silowniku:
https://ore4x4.pl/pl/pozostale-blokady- ... 90779.html

Pomysl sprytny i nawet gotowe rozwiazanie - tansze i prawdopdobnie mniej awaryjne niz fabryczny silniczek. Natomiat zaczalem rozkminiac, ze tak naprawde to prosty zestaw ktory mozna zrobic za max 200-300zl. Silownik to uniwersalny silownik pneumatyczny zdaje sie 50x50mm, groszowa sprawa, zostaje trzpien i adapter montazowy - latwe do wytoczenia i nawiercenia. Ksztalty flansz sa do pozyskania z obudowy dyfra i silownika - zostaje calkowita dlugosc adaptera - calkowita dlugosc trzpienia sterujacego + podciecia na nim. Czy Rokforze masz moze takie dane gdzies w swojej bazie lub masz na polce takowy zeby zmierzyc?
Teoretycznie mozna zamowic komplet od ORE, pomierzyc i zwrocic na prawie 14 dni - ale wolalbym tego uniknac bo to nieuprzejme wzgledem nich, natomiast chetnie bym zrobil takie cos dla siebie - oszczedzajac sporo przy okazji.
Załączniki
zestaw-naprawczy-starowania-blokada-toyota-j9-j12.jpg
zestaw-naprawczy-starowania-blokada-toyota-j9-j12.jpg (25,32 KiB) Przejrzano 493 razy

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Pneumatyczny silownik blokady dyfra

Post autor: Rokfor32 »

Nic nie oszczędzisz. No chyba że swój własny czas wyceniasz na dokładnie zero złociszy .. :wink:

Dwa - zanim zaczniesz rozwijać wizje bezproblemowej pracy takiego zestawu - może jednak zechciej ... pomierzyć dokładnie miejsce adaptacji.

Podpowiem: J7 (w wersjach krótkich i średnich) nie ma tylnego drążka stabilizatora. Ale 4R mk2 czy J9 - no jednak już ma ... :mrgreen:

:wink:

Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2241
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Pneumatyczny silownik blokady dyfra

Post autor: Jake »

Mam duzo czasu - realtywnie malo kasy. Oszczednosc 500zl za 2h przy AutoCADzie i kolejne 2h przy tokarce - to dla mnie wartosciowa oszczednosc. Poza tym ja ogolnie wole zrobic niz kupic.

Cenna uwaga ze stabilizatorem. Ale czy elektryczny silniczek nie bedzie mial takiego samego problemu ze zmieszczeniem sie?
Ostatnio zmieniony 01 sty 2024, 19:27 przez Jake, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2241
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Pneumatyczny silownik blokady dyfra

Post autor: Jake »

Ok, wyszukalem zdjecia, widze o co chodzi - silownik sterczy w bok, silniczek w przod - ma wieksze szanse zmiescic sie pod stabilizatorem, chociaz to tez nie wyglada na takie oczywiste.

A jeszce znalazlem takie cos: https://www.ebay.com/itm/386310219016?c ... 1&mkcid=28
Wyglada na tani zamiennik. Ciekawe czy cokolwiek wart?
Załączniki
zestaw-naprawczy-starowania-blokada-toyota-j9-j12.jpg
zestaw-naprawczy-starowania-blokada-toyota-j9-j12.jpg (41,92 KiB) Przejrzano 477 razy
toyota-e-locker-for-our-sami-8.jpg
toyota-e-locker-for-our-sami-8.jpg (35,72 KiB) Przejrzano 477 razy
IMG_20200622_1654120.jpg
IMG_20200622_1654120.jpg (42,77 KiB) Przejrzano 477 razy

Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2241
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Pneumatyczny silownik blokady dyfra

Post autor: Jake »

I jeszcze taki twor. Ale tutaj nie jestem przekonany. To juz zbyt siermiezne i analogowe jak dla mnie.
Załączniki
e-locker (2).jpg
e-locker (2).jpg (34,78 KiB) Przejrzano 474 razy

ODPOWIEDZ