Rozkminiając temat akumulatorów (być może aktualny dla wielu, w związku ze spadkiem temperatur) natrafiłem na ciekawe opinie profesjonalistów, które postawiły w zupełnie innym świetle moje rozważania nad zakupem montowanej w TLC fabrycznie YUASA.
<SIC> w sklepie na prośbę, by Pan oszacował, czy YUASA 5000 95AH 830A to dobry wybór do auta z wyciągarką, gdzie bywają częste spadki napięcia, a pobór prądu przy obciążeniu to około 400A - pan odpowiedział, że JAK NAJBARDZIEJ - to akumulator wzmocniony serii 5000 - właśnie do takich zastosowań.
Później przeczytałem, że to akumulator Ca/Ca wapniowo/wapniowy - i tu powstało pytanie do profesjonalistów od akumulatorów:
Jakie korzyści wynikają z zakupu akumulatora wapniowego?
i odpowiedź ...
Akumulator wapniowy nazywany jest akumulatorem bezobsługowym co powoduje, że często mylony jest z akumulatorem żelowym. W przeciwieństwie do akumulatora tradycyjnego,
wapniowy akumulator nie jest odporny na głębokie rozładowanie. Przechowywany lub eksploatowany w stanie niedoładowanym ulega nieodwracalnemu uszkodzeniu w bardzo krótkim czasie. Akumulator wapniowy rekomenduje się
do zastosowania w nowych samochodach, regularnie serwisowanych, intensywnie eksploatowanych na dłuższych trasach, ze sprawnym układem ładowania co zapewnia mu w sposób ciągły wymagane parametry eksploatacji.
Akumulator tradycyjny natomiast może znacznie dłużej pozostawać w stanie niedoładowanym co nie skutkuje tak trwałym uszkodzeniem jak akumulatora wapniowego. Rekomenduje się go do zastosowania w samochodach starszych i eksploatowanych w ruchu miejskim gdzie występuje ryzyko jego okresowego niedoładowania.
Konstrukcja akumulatora wapniowego sprawia, że gazowanie elektrolitu jest tak minimalne, że praktycznie nie wymaga kontroli ani uzupełniania elektrolitu w trakcie całej jego eksploatacji i praktycznie jest to jedyna zaleta.
W związku z czym, przewidując, że auto będzie wyposażone w wyciągarkę, że nie jest eksploatowane regularnie, co skutkuje spadkami naładowania akumulatorów - YUASIE - podziękuję!