Odpowietrzenie reduktora, mostów

... czyli jak usprawnić swoją Toyotę

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
vGreg
Posty: 942
Rejestracja: 01 gru 2011, 11:27
Auto: LJ70 z 92'
Kontakt:

Odpowietrzenie reduktora, mostów

Post autor: vGreg »

Jak sprawdzić czy zaworki odpowietrzników reduktora i mostów działają poprawnie?

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18009
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Odpowietrzenie reduktora, mostów

Post autor: kylon »

Pod palcem powinny się uginać o kilka milimetrów z oporem małej sprężynki jak w długopisie. No a potem to czy są drożne a to już po zdjęciu.

Awatar użytkownika
vGreg
Posty: 942
Rejestracja: 01 gru 2011, 11:27
Auto: LJ70 z 92'
Kontakt:

Re: Odpowietrzenie reduktora, mostów

Post autor: vGreg »

Dzięki.
Ewentualna wymiana przy mostach powinna być prosta.
Kłopot to zaworek przy reduktorze. Założę, że smarowany jest olejem reduktora a wysokość od podłoża powinna zabezpieczyć go przez zabrudzeniem. 8)

Awatar użytkownika
oradek
Posty: 805
Rejestracja: 06 lis 2017, 19:46
Auto: Lj73 po 1990

Re: Odpowietrzenie reduktora, mostów

Post autor: oradek »

Znacie kogoś, komu udało się uszczelnić mosty i skrzynki tak, że po przejechaniu przez wodę nie dostawała się do nich woda?

Ja nie.

Chociaż moja grupa odniesienia to raczej ludzie od przepraw a nie wypraw.

Ja mosty mam już w miarę szczelne, ale wiem, że ich szczelność nie wynika z tego, że sobie przedłużyłem rurki (wprowadziłem je do kabiny pod sufit).
Póki Kylon nie naprawił i nie uszczelnił mi mostów (wymienił łożyska, uszczelniacze itp itd) to same odpowietrzniki nawet super przedłużone niewiele dawały.

Po przejechaniu przez wodę i tak sprawdzam kolor oleju.

oRadek LJ73 polift 1991r.


ODPOWIEDZ