EGR Delete

... czyli jak usprawnić swoją Toyotę

Moderator: luk4s7

kozaczy
Posty: 17
Rejestracja: 03 sie 2021, 16:14
Auto: LC 100 4,2D
Kontakt:

EGR Delete

Post autor: kozaczy »

Witam to mój pierwszy post, niedawno spełniłem swoje marzenie i stałem się posiadaczem TLC100 4,2D, a że lubię coś grzebać to natrafiłem na film https://youtu.be/pN9wLmafnF8 w którym facet pozbywał się EGR w całości. Nagar który lubi się zbierać na kolektorach może być przyczyną spadku mocy , generalnie sam EGR obniża moc auta w chwili jego działania, stąd moje pytanie czy ktoś z was już przerabiał usuwanie EGR w swoim aucie, jakie były tego rezultaty. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
PblO
Posty: 578
Rejestracja: 07 maja 2018, 14:29
Auto: LX450 '97, RJ70 '85, FZJ80 '97
Kontakt:

Re: EGR Delete

Post autor: PblO »

Od 3 lat jeżdżę bez egr w 1fz-fe, przyczyną usunięcia było uszkodzemie, nie zauważyłem wzrostu mocy, ani poza brakiem irytującej pomarańczowej lampki innych pozytywnych, bądź negatywnych objawów.
W drugim mam EGR i nie zamierzam go profilaktyczne demontować... zębów też nie wyrywam na wszelki wypadek 😉

kozaczy
Posty: 17
Rejestracja: 03 sie 2021, 16:14
Auto: LC 100 4,2D
Kontakt:

Re: EGR Delete

Post autor: kozaczy »

8 semki się wyrywa. Nagar się jednak zbiera i potrafi drastycznie zmienić prześwit otworów dolotowych. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
PblO
Posty: 578
Rejestracja: 07 maja 2018, 14:29
Auto: LX450 '97, RJ70 '85, FZJ80 '97
Kontakt:

Re: EGR Delete

Post autor: PblO »

Być może Ci co wyrywają ósemki, wyrywają również EGRy profilaktycznie, ja jedno i drugie póki działa używam.
A na poważnie... EGR nie jest niezbędny, posiadanie go lub nie, nie ma u mnie absolutnie żadnego wpływu na poziom emisji szkodliwych substancji, a zaślepienie go to robota łatwa, za drugim podejściem udało mi się dobrać odpowiedni opornik, żeby oszukać komputer.

Awatar użytkownika
andrzejrolnik
Posty: 231
Rejestracja: 28 paź 2021, 21:32
Auto: HDJ80(S), Hilux 2.4TD, UZJ100

Re: EGR Delete

Post autor: andrzejrolnik »

Jako posiadacz 80 z hd-ft, nurtuje mnie kwestia, jak to ma się stricte w starszych dieslach ze znacznymi przebiegami, jak mój albo hd-t?
Czy opinie o polepszeniu charaterystyki pracy silnika - żwawszej reakcji na gaz są zgodne z prawdą? Jednym słowem po operacji - dynamika na plus?
Biorąc pod uwagę niewielkie wysilenie tych jednostek, podniesienie szczytowej temperatury spalania nie powinno mieć chyba negatywnych długotrwałych skutków?

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka



ODPOWIEDZ