Jakie akumulatory?

... czyli jak usprawnić swoją Toyotę

Moderator: luk4s7

pmcomp
Posty: 463
Rejestracja: 07 lip 2020, 21:06
Auto: LC120

Re: Jakie akumulatory?

Post autor: pmcomp »

Żółta Optima jest za wysoka i może nie wejśc pod maskę LC120 i zewrzeć bieguny. Czym to grozi powinieneś wiedzieć.
Czerwona ma 50Ah.
O cenach już nie wspominam.

Wiem jak jest zbudowana Optima i baaaardzo mi sie ta konstrukcja podoba. Natomiast zapewne 98% akumulatorów kwasowo ołowiowych dostępnych na rynku jest zbudowanych tak jak ta Yuasa. Jeśli twierdzisz, że Yuasa nie ma 100Ah to czy możesz przedstawić na dowód jakies badania czy pomiary?. Poprawisz wtedy swoją wiarygodność.

Jednak powyższe zadecydowało o moim wyborze i myslę, że nie Wam go krytykować :mrgreen: .
Za cenę dwóch Optim kupię cztery Yuasy o 25%-owo większej pojemności. Czyli moge je wymienić dwa razy częściej. I zapewne wolałbym noiwą Yuasę niż 4-o letnią Optimę.

BTW moje Centry 75Ah były z 2013 roku czyli wytrzymały pomiędzy 6-7 lat. Całkiem nieźle. I gdyby nie montaż Webasto jeszcze by u mnie pojeździły. Jeśli te Yuasy tyle wytrzymają będę baaardzo zadowolony. Gdyby to było auto mające powiedzmy 5 lat a nie 15 może bym się zastanowił (pamiętając o wymiarach). Gdybym jechał na Kamczatkę w tą i z powrotem raczej na pewno wybrałbym Optimę. Niestety tam się nie wybieram.

Każdy swój rozum ma 8) .

Podro

pmcomp
Posty: 463
Rejestracja: 07 lip 2020, 21:06
Auto: LC120

Re: Jakie akumulatory?

Post autor: pmcomp »

pinc6x6 pisze:
26 paź 2020, 11:57
Optima 55ah lepiej kręci niż Varta 95ah😁
To Twoje słowa. Jakies dowody na poparcie? Jakieś włąsne doświadczenia np. ilość prób rozruchu LC120 do pełnego rozłądowania obu akumulatorów?

BTW kręci ogonem krowa na pastwisku :D

pinc6x6
Posty: 390
Rejestracja: 29 wrz 2010, 10:47
Auto: Hilux
Kontakt:

Re: Jakie akumulatory?

Post autor: pinc6x6 »

zupełnie nie mam potrzeby zbawienia świata

pmcomp
Posty: 463
Rejestracja: 07 lip 2020, 21:06
Auto: LC120

Re: Jakie akumulatory?

Post autor: pmcomp »

ale opinie "bez pokrycia" lubisz forować?

Zapytałem o konkret na poparcie Twojej tezy, uciekłeś, czyli teza jest goowno warta :mrgreen: .

Bardziej cenię sobie wpis @kpeugeot bo przynajmniej opisał swoje doświadczenie. Ty rzuciłeś kamieniem i dałeś chodu.

stachu_l
Posty: 416
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:54
Auto: KDJ120 AT
Kontakt:

Re: Jakie akumulatory?

Post autor: stachu_l »

pmcomp pisze:
28 paź 2020, 19:30
i myslę, że nie Wam go krytykować .
Jak nie nam to komu?
Jeżeli piszesz na forum to twoje wypowiedzi podlegają ocenie czytających i upoważnia ich do wyrażenia swojej oceny - takie zasady forum. Jeżeli czyjaś opinia jest inna niż twoja to nie musi znaczyć, że to jest krytyka ale po prostu odmienne zdanie.
pmcomp pisze:
28 paź 2020, 19:38
BTW kręci ogonem krowa na pastwisku
Mądrej głowie dość dwie słowie.
Wolisz taką wersję
"Dzięki mniejszej rezystancji wewnętrzny zapewnia większy prąd silnikowi rozrusznika dzięki czemu moment obrotowy jest większy i uruchamiany silnik spalinowy szybciej osiąga obroty wymagane do zapłonu"
Użycie zamiast "lepiej kręci" powoduje jednak pewną rozwlekłość wypowiedzi.
pmcomp pisze:
28 paź 2020, 19:38
ilość prób rozruchu LC120 do pełnego rozłądowania obu akumulatorów
Taki test możne mieć sens gdy próbujemy symulować sytuacje gdy zapowietrzył się układ paliwowy albo są jakieś inne problemy z silnikiem i w czasie usuwania usterki ponawiamy próby rozruchu.
Normalnie - dobrze kręci - to znaczy, że w krótkim czasie rozpędza silnik do momentu zapłonu. Tu w dużej mierze wpływ ma własnie prąd rozruchowy.
Jeżeli przyjąć, że obie wartości podano zgodnie z ta samą normą pomiarową to Optima 75Ah ma 1125A a Yuasa Silver YBX5019 ma 900A czyli jakieś 20% mniej. Z tymi wartościami jednak bywa zamieszanie bo było kilka metod pomiarów a dokładnej karty katalogowej jeszcze nie znalazłem.
pmcomp pisze:
28 paź 2020, 22:24
uciekłeś, czyli teza jest goowno warta
Słabe wnioskowanie (tyle samo warte co powyżej) bo nie rozpatruje innych możliwości. Na przykład: uciekł bo nie ma ochoty dyskutować z kimś kto zawsze ma racje, nie ma czasu na dłuższe dyskusje itp.

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: Jakie akumulatory?

Post autor: luk4s7 »

Panowie,
Kręcicie niepotrzebnie gównoburzę. Póki co grzmi w oddali ale widzę potencjał na kwaśny deszcz. Proszę merytorycznie i bez wycieczek osobistych. Przypominam - rozmawiamy o akumulatorach w dziale technicznym.

Awatar użytkownika
zombi
Posty: 704
Rejestracja: 17 mar 2014, 20:48
Auto: kzj95

Re: Jakie akumulatory?

Post autor: zombi »

stachu_l pisze:
29 paź 2020, 09:47

"Dzięki mniejszej rezystancji wewnętrzny zapewnia większy prąd silnikowi rozrusznika dzięki czemu moment obrotowy jest większy i uruchamiany silnik spalinowy szybciej osiąga obroty wymagane do zapłonu"
Użycie zamiast "lepiej kręci" powoduje jednak pewną rozwlekłość wypowiedzi.
Stachu_l jak zawsze fachowe odpowiedzi odpowiedzi, z których można się czegoś nauczyć.
A możesz się odnieść do teorii jaką wysłuchałem na YT, że akumulatory Ca-Ca wymagają w pikach trochę większego prądu niż to co oferują starsze typy samochodów (czyli powyżej 14,5V wymaganych kilka naście lat temu), aby aku naładować do końca.

Podsumowując, teoria mówi, że zmieniła się technologia aku i w starszych autach trzeba co jakiś czas podładować z sieci. W przeciwnym wypadku ciągle niedoładowane aku będzie się szybko zasiarczać.

W nowym aucie dokładnie nie śledziłem zasilania, ale nie pamiętam żeby napięcie było wyższe. Przynajmniej mierzone w gnieździe zapalniczki.

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: Jakie akumulatory?

Post autor: sebastian44 »

pmcomp pisze:
28 paź 2020, 12:31


Sprawdziłem, odpalił moje auto. Nawet trzy razy. Tyle, że na zewnątrz było +10 a nie -20 st.C więc olej nie był tak gęsty, a części silnika zmrożone i skurczone.
A ja sie zastanawiam jak przeprowadziłeś ten test. Miałes rozładowane akumulatory w aucie? Podpiąłes powerbanka zamiast akumulatora? Czy po prostu podpiąłeś powerbanka pod sprawny akumulator (ale wtedy auto bez powerbanka też by odpaliło wiec nie wiem co to udowadnia).

PS Rozumiem że rozrusznik niezależnie od metody kręcił jak krowa ogonem na pastwisku :mrgreen:

pmcomp
Posty: 463
Rejestracja: 07 lip 2020, 21:06
Auto: LC120

Re: Jakie akumulatory?

Post autor: pmcomp »

Podłączyłem powerbanka do akumulatora. Akumulatory były tak rozładowane, że nawet nic nie pykało jak przekręciłem kluczyk choć na pewno coś tam tego prądu jeszcze w nich było.

stachu_l
Posty: 416
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:54
Auto: KDJ120 AT
Kontakt:

Re: Jakie akumulatory?

Post autor: stachu_l »

zombi pisze:
29 paź 2020, 11:22
A możesz się odnieść do teorii jaką wysłuchałem na YT, że akumulatory Ca-Ca wymagają w pikach trochę większego prądu niż to co oferują starsze typy samochodów (czyli powyżej 14,5V wymaganych kilka naście lat temu), aby aku naładować do końca.
Nie jestem przekonany, że to ładuje "do końca" bardziej regeneruje akumulator i odzyskuje jego pojemność.
Wyższe napięcia generalnie dotyczą akumulatorów mokrych - takich z ciekłym elektrolitem i z jakąś forma wentylacji bo takie ładowanie wzmaga gazowanie. Dla tego dla AGM (także GEL/ŻEL) nie należy tego stosować.
Technologia stosowania wapnia jako domieszki stopu ołowiu jest już dość stara - praktycznie wszystkie akumulatory z wieczkiem bez korków już ją stosowały bo wapń powoduje mniejsze gazowanie (elektrolityczny rozkład wody) przy ładowaniu. Dodatek wapnia powoduje jednak słabsze parametry przy głębokim rozładowaniu i szybsze zasiarczenie w takich wypadkach co może prowadzić do zaleceń stosowania wyższego napięcia ładowania.
CTEK zaleca takie ładowanie (RECOND) raz do roku lub po każdym rozładowaniu (rozumiem, że chodzi o głębsze rozładowanie np takie, że nie można odpalić silnika).
http://markoweakumulatory.pl/cyba/produ ... cja_pl.pdf
To zalecenie dotyczy akumulatorów "zwykłych" i Ca-Ca czyli generalnie z ciekłym elektrolitem.
Wyraźnie ostrzegają o możliwym ubytku wody w takim wypadku.
Jak akumulator ma korki to nie jest to problem ale wiele Ca-Ca nie ma dostępu do cel i zbyt częste stosowanie doprowadzi do zniszczenia akumulatora przez odkrycie płyt zamiast przez zasiarczenie.

ODPOWIEDZ