Sezonowe wyważanie opon

... czyli jak usprawnić swoją Toyotę

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3393
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: Sezonowe wyważanie opon

Post autor: luk4s7 »

Najprostsza odpowiedz jest taka - to zależy
Jeśli ciężarki nie są naklejone piętrowo, felga pod nimi równa i czysta, a wulkan odtłuści miejsce naklejeniu ciężarka przed aplikacją to nie powinno się nic odkleić. Dużo zależy też od użytkowania auta. Jeśli będziesz orał w glinie z korzeniami i kamlotami to pewnie coś je zdjąć może (lub choć naruszyć/podważyć). Na pewno łatwiej niż nabijanych.

W J9 miałem ładne felgi o zastosowane były oba rodzaje ciężarków - od wewnątrz na rancie nabijane a w środku przy krawędzi klejone. Nigdy nic nie odpadło.

Odpadło natomiast w nowej 150’tc chwile po wyjeździe nowym autem z salonu po zmianie opon na AT. Stało się przy włączaniu się do ruchu na autostradę z MOP’u.

Jaki wniosek? Moim zdaniem 90% zależy od wulkana.

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Sezonowe wyważanie opon

Post autor: rolkos »

zombi pisze:
29 sty 2021, 13:40
Chciałem się podpytać czy odpadanie przyklejanych ciężarków jest częste/nagminne/uciążliwe.
Z mojego doświadczenie nie odpadają jeśli jest to dobrze zrobione, czyli naklejone na czystą felgę. U mnie po 2 latach na kołach używanych w terenie także z łańcuchami niedoważenie było minimalne (pewnie standard po 2 latach). Gorzej jak naklejają ciężarki na siebie lub na stary nie oczyszczony klej.

LukaszW998
Posty: 2
Rejestracja: 30 mar 2024, 14:44

Re: Sezonowe wyważanie opon

Post autor: LukaszW998 »

Troxil pisze:
18 paź 2020, 21:22
Co do sposobu wyważania to fachowy serwis ma przystawki do wyważania opon aut terenowych.
Jako że mam mały serwis do swoich firmowych samochodów, zanabyłem te przystawki do swojej 120 bo już cholera mnie brała, bo w mojej okolicy nikt tego nie umiał prawidłowo zrobić, no ale to były lata 2003. Z praktyki wynika, że po każdym wjeździe w teren, szczególnie jak się spuszcza powietrze trzeba oponę ponownie wyważyć.
Warsztaty, które chcą dobrze wyważać koła 4x4 mają zwykle dodatkowe dedykowane tuleje i dociski jak np. Haweka QuickPlate, które lepiej mocują duże i ciężkie koło.

Zwykła wyważarka wykorzystuje stożek o dużym skoku, który nie sprawdza się dobrze w przypadku kół Hiluxa, Landcruisera i innych podobnych. Lepiej sprawdzają się tuleje centrujące do wyważarek. Są na tyle dedykowane, że ich producent Haweka naniósł na nich napis Toyota. Ta sama tuleja wykorzystywana jest również do Nissana, Mitsubishi, Gallopera i wielu innych 4x4.
https://sklep.anwa-tech.pl/pl/p/Tuleja- ... C7-mm/8122

Obrazek

ODPOWIEDZ