Ładowanie akumulatora hotelowego

... czyli jak usprawnić swoją Toyotę

Moderator: luk4s7

forumowytlc
Posty: 36
Rejestracja: 07 sty 2023, 16:18
Auto: J150

Re: Ładowanie akumulatora hotelowego

Post autor: forumowytlc »

Dzięki panowie. Zabieram się do dalszego czytania w takim razie :)

mechu
Posty: 90
Rejestracja: 19 gru 2020, 22:28
Auto: KDJ120
Kontakt:

Re: Ładowanie akumulatora hotelowego

Post autor: mechu »

Jeszcze macie zestawy defy.
Ładowarki + podgrzewacze + sterowniki.

Trochę to kosztuje ale jest montowane na stałe i działa super.

Przy połączeniu ze sterownikami smart daje to fajne mozliwosc i.
Rano zimą wsiadasz do ciepłego i naladowanego auta.

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 2019
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Ładowanie akumulatora hotelowego

Post autor: Jake »

mechu pisze:
10 sty 2023, 10:16
Jeszcze macie zestawy defy.
Ładowarki + podgrzewacze + sterowniki.

Trochę to kosztuje ale jest montowane na stałe i działa super.

Przy połączeniu ze sterownikami smart daje to fajne mozliwosc i.
Rano zimą wsiadasz do ciepłego i naladowanego auta.
Defa jest ogolnie super... tylko te ich ladowarki maja z tego co pamietam strasznie mikre amperaze. Patrzylem pod katem mojego auta i niestety wyszlo mi ze musialbym auto ladowac ze 4 dni zeby faktycznie akumuluatory byly podladowane.

forumowytlc
Posty: 36
Rejestracja: 07 sty 2023, 16:18
Auto: J150

Re: Ładowanie akumulatora hotelowego

Post autor: forumowytlc »

Ctek PRO25S będzie ok? (https://www.ctek.com/uk/battery-charger ... /pro25s-uk) czy lepiej jakiś inny model?
Wg opisu ładuje też LiFePO4, więc wygląda na bardzo uniwersalne urządzenie.

Darek_LC_J95
Posty: 296
Rejestracja: 11 mar 2019, 19:55
Auto: Toyota Land Cruiser KDJ95 2001 5D.
Kontakt:

Re: Ładowanie akumulatora hotelowego

Post autor: Darek_LC_J95 »

Wygląda świetnie.
To jakiś fenomen piszą, że da prąd do 25A przy 12V (300W), a nie widać żadnego aktywnego chłodzenia.
Mam w domu zasilacz do Alienware, który daje 9A przy 19V i grzeje się jak piecyk.
Po za tym ciekawe, czy klasa IP44 w terenie wystarczy.

stachu_l
Posty: 416
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:54
Auto: KDJ120 AT
Kontakt:

Re: Ładowanie akumulatora hotelowego

Post autor: stachu_l »

Darek_LC_J95 pisze:
14 mar 2023, 13:29
To jakiś fenomen piszą, że da prąd do 25A przy 12V (300W), a nie widać żadnego aktywnego chłodzenia.
Ten typ tak ma. Miałem starsza wersję tej ładowarki (jakieś kilkanaście lat temu) i tez miała takie parametry tylko nie miała obsługi akumulatorów litowych. Wyglądała podobnie tylko była szara/srebrna.
Między innymi dla tego za C-Tek tyle płacisz bo troche pracy poświęcają aby to było dopracowane.
Jeżeli dobrze pamiętam to tam jednak jest wentylator w środku i małe otwory na krótszych bokach obudowy.
Darek_LC_J95 pisze:
14 mar 2023, 13:29
Po za tym ciekawe, czy klasa IP44 w terenie wystarczy.
To zależy gdzie zamontujesz. Czy ECU (komputery) pod deską w kabinie są lepiej zabezpieczone? Jak chcesz pojazd do topienia to albo wywalasz całą elektronikę, albo montujesz wszystko pod sufitem albo szukasz urządzeń w wykonaniu militarnym (ewentualnie innym przemysłowym, morskim o wyższym IP).

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Ładowanie akumulatora hotelowego

Post autor: rolkos »

Nie montujcie czasem C-tek, czy innych DC-DC pod maską blisko silnika. W Polsce to jeszcze działa jak jest chłodno. W wysokich temperaturach urządzenie się przegrzewa i nie ładuje lub ładuje ograniczonym prądem. To samo dotyczy urządzeń Redarc (chociaż producent nie wyklucza montażu pod maską).
Niestety nauczyłem się tego na własnej skórze.

Darek_LC_J95
Posty: 296
Rejestracja: 11 mar 2019, 19:55
Auto: Toyota Land Cruiser KDJ95 2001 5D.
Kontakt:

Re: Ładowanie akumulatora hotelowego

Post autor: Darek_LC_J95 »

Elektronika fabryczna raczej jest hermetyzowana :). Ciężko się dostać do środka, jak trzeba rozbierać, bo wszystko jest zaklejone. No i po naprawach też warto dobrze zabezpieczyć.
A skoro w tym C-tek jest wentylator, to musi być ok. 300W to 300W jak nie odbierzesz ciepełka to się ugotuje.

stachu_l
Posty: 416
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:54
Auto: KDJ120 AT
Kontakt:

Re: Ładowanie akumulatora hotelowego

Post autor: stachu_l »

Darek_LC_J95 pisze:
29 mar 2023, 09:22
A skoro w tym C-tek jest wentylator, to musi być ok. 300W to 300W jak nie odbierzesz ciepełka to się ugotuje.
Ale on te 300W to daje na zewnątrz. Taka przetwornica (zasilacz impulsowy tylko specyficznie sterowany), jak jest dobrze zrobiona, to ma sprawność ponad 90% w pobliżu mocy maksymalnej czyli wewnątrz tracisz mniej niż 30W (takka żarówka od kierunki + postojowa) i tylko tyle trzeba wydmuchać. Te 300W (maksymalnie) to pobiera ładowany akumulator albo instalacja którą z tego zasilasz.
Jak pobierasz 20W to ten C-tek też nie traci 30W ale mniej. Bez obciążenia pewno 5-10W. Wydaje mi się, że wentylator pracował przy dużym obciążeniu a przy małym się wyłączał (myślę, że sterowane z temperatury w środku).

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Ładowanie akumulatora hotelowego

Post autor: rolkos »

C-Tek DC-DC D250 ( i nowsze modele z tej serii) nie mają wentylatora. Rozbierałem to urządzenie, nic nie jest zalane elektronika jest normalnie na płytce i po rozkręceniu obudowy która nie ma żadnej uszczelki można sobie lutować jak ktoś chce. BTW bezpiecznik który jest wewnątrz jest przylutowany.

forumowytlc
Posty: 36
Rejestracja: 07 sty 2023, 16:18
Auto: J150

Re: Ładowanie akumulatora hotelowego

Post autor: forumowytlc »

U mnie poszukiwania zakończone. Poszedłem drogą luk4s7 i zamiast drugiego akumulatora kupiłem stację zasilania.
Musiałem tylko dorobić dwa gniazdka 12V (zapalniczka) w bagażniku, bo fabrycznie jest tylko 220V. Do jednego podłączam lodówkę, a do drugiego stację.
Obydwa gniazdka dostają zasilanie z akumulatora dopiero po włączeniu zapłonu, więc działa to tak, że w czasie jazdy i lodówka i stacja zailane są z akumulatora, a po wyłączeniu silnika prąd oddaje stacja.
Jedyna niedogodność jest taka, że trzeba pamiętać po wyłączeniu silnika o wciśnięciu jednego przycisku na stacji.

Parametry stacji to 500W, 500Wh i wszystkie typy gniazd do zasilania wielu urządzeń na raz.
Z moich pomiarów wynika, że lodówka działała by na niej prawie 3 doby bez doładowywania w międzyczasie.
Na wyjeździe nie zatrzymywaliśmy się na dłużej niż jeden nocleg, więc prądu starczało na lodówkę, telefony, laptopa i ładowanie akumulatorów do drona przez noc. Przy takim - w moim przypadku chyba maksymalnym - obciążeniu, rano przed wyjazdem zostawało ~20% prądu w stacji.
Na tę chwilę, chyba optymalnie dobrałem pojemność.
Dodatkowe zalety są takie, że to urządzenie jest małe, poręczne, i można zabrać na jakikolwiek kemping/pod namiot/działkę/itp. Myślę, że to trafiony zakup.
Jakby ktoś też szukał, to CTOLITY UA551 mogę polecić.

Dzięki za sugestie @luk4s7

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: Ładowanie akumulatora hotelowego

Post autor: luk4s7 »

Polecam się. U mnie to też się bardzo dobrze sprawdza. W moim setupie power bank jest między gniazdem a lodówką więc nadmiar prądu idącego do lodówki go ładuje. Przy wyłączonym silniku lodówka ciągnie prąd z power banka. Sprawdziłem osobiście że przy temp otoczenia około 25°C prądu starcza lodówce na 3 doby. Akurat testowałem w domku na działce a nie w aucie gdzie zapewne byłoby cieplej.

Także teraz tylko używać!

ODPOWIEDZ