Turbo późno wstaje i nie dmucha 1HD-FTE TLC100
Moderator: luk4s7
Turbo późno wstaje i nie dmucha 1HD-FTE TLC100
Land Cruiser 100 silnik 4.2
Zauważyłem, że turbo późno wstaje (a może wcale nie wstaje) i silnik słabo się wkręca.
Jak dam gaz na max to silnik pracuje poprawnie a czasami muli niesamowicie i nie ma odczucia doładowania turbo.
Spawa jest dziwna bo czasami wszystko działa popranie a czasami nie.
Ostatnio miałem taką przypadłość, że stałem pod dużym wzniesieniem w terenie, reduktor zapięty, daje buta a obroty tylko około 1500 i auto nie jedzie,
Innym razem bez problemu wyjechałem z tego samego miejsca, silnik wkręcił się bez problemów na obroty.
Jakiś pomysł od czego zacząć?
Może jakiś czujnik ?
Zauważyłem, że turbo późno wstaje (a może wcale nie wstaje) i silnik słabo się wkręca.
Jak dam gaz na max to silnik pracuje poprawnie a czasami muli niesamowicie i nie ma odczucia doładowania turbo.
Spawa jest dziwna bo czasami wszystko działa popranie a czasami nie.
Ostatnio miałem taką przypadłość, że stałem pod dużym wzniesieniem w terenie, reduktor zapięty, daje buta a obroty tylko około 1500 i auto nie jedzie,
Innym razem bez problemu wyjechałem z tego samego miejsca, silnik wkręcił się bez problemów na obroty.
Jakiś pomysł od czego zacząć?
Może jakiś czujnik ?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8424
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Turbo późno wstaje i nie dmucha 1HD-FTE TLC100
który typ turbiny?
Re: Turbo późno wstaje i nie dmucha 1HD-FTE TLC100
Nie wiem,
Auto poliftowe z 2005 roku,
Auto poliftowe z 2005 roku,
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8424
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Turbo późno wstaje i nie dmucha 1HD-FTE TLC100
Więc ustal, lub zrób foty.
W tym silniku były dwa typy - klasyczna, ze sterowaniem nadmiarowym (czyli samoczynny zawór kontrolujący ciśnienie max), i turbina ze zmienna geometrią. Ta ma pełne sterowanie od strony komputera silnika.
W tym silniku były dwa typy - klasyczna, ze sterowaniem nadmiarowym (czyli samoczynny zawór kontrolujący ciśnienie max), i turbina ze zmienna geometrią. Ta ma pełne sterowanie od strony komputera silnika.
Re: Turbo późno wstaje i nie dmucha 1HD-FTE TLC100
Mało widać ale może to zdjęcie pomoże
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8424
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Turbo późno wstaje i nie dmucha 1HD-FTE TLC100
Pomoże. To turbina VNT.
Ale to tyle z dobrych wieści, bo do diagnozy trza ciut doświadczenia w zakresie elektromechaniki samochodowej - dla laika to już czarna magia.
Trzeba sprawdzić poprawność sterowania turbiną - czyli przede wszystkim czy dochodzą impulsy do tego zaworu co na zdjęciu. To nie jest zawór zero - jeden. To zawór proporcjonalny sterowany modulacją PWM. Sprawdza się sygnały oscyloskopem. Trza też sprawdzić wartości podciśnienia w układzie sterowania, może też być problem z czujnikiem ciśnienia w kolektorze dolotowym - MAP sensor. Wartości napięcia wyjściowego trzeba porównać do wartości referencyjnych zgodnie z serwisówką. Może też być problem w układzie EGR - jeżeli zawór główny EGR sie nie domknie - to też turbina nie będzie działać. Tam też jest sterowanie PWM, jak dobrze pamiętam.
Ale to tyle z dobrych wieści, bo do diagnozy trza ciut doświadczenia w zakresie elektromechaniki samochodowej - dla laika to już czarna magia.
Trzeba sprawdzić poprawność sterowania turbiną - czyli przede wszystkim czy dochodzą impulsy do tego zaworu co na zdjęciu. To nie jest zawór zero - jeden. To zawór proporcjonalny sterowany modulacją PWM. Sprawdza się sygnały oscyloskopem. Trza też sprawdzić wartości podciśnienia w układzie sterowania, może też być problem z czujnikiem ciśnienia w kolektorze dolotowym - MAP sensor. Wartości napięcia wyjściowego trzeba porównać do wartości referencyjnych zgodnie z serwisówką. Może też być problem w układzie EGR - jeżeli zawór główny EGR sie nie domknie - to też turbina nie będzie działać. Tam też jest sterowanie PWM, jak dobrze pamiętam.
Re: Turbo późno wstaje i nie dmucha 1HD-FTE TLC100
To faktycznie nie ciekawie....
Wiem, że daleko od Ciebie ale masz pomysł gdzie oddać auto do naprawy? (jestem z Poznania)
Zauważyłem, że firmy zajmujące się regeneracją turbo raczej nie robią takich diagnoz.
Wiem, że daleko od Ciebie ale masz pomysł gdzie oddać auto do naprawy? (jestem z Poznania)
Zauważyłem, że firmy zajmujące się regeneracją turbo raczej nie robią takich diagnoz.
Re: Turbo późno wstaje i nie dmucha 1HD-FTE TLC100
ASO ...
Mam złe doświadczenia
Mam złe doświadczenia
Re: Turbo późno wstaje i nie dmucha 1HD-FTE TLC100
Zdzisek za rogiem.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8424
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Turbo późno wstaje i nie dmucha 1HD-FTE TLC100
ASO jest więcej niż jedno, i nie tylko w Poznaniu. A gdzie jak gdzie - tam raczej mają dostęp do danych serwisowych.
- Krzysztof
- Posty: 329
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 20:06
- Auto: były HDJ80,HDJ100, Previa4x4, teraz Tundra 5.7v8
- Kontakt:
Re: Turbo późno wstaje i nie dmucha 1HD-FTE TLC100
Ja miałem kiedyś HDJ 80 z historią serwisowania z dwóch salonów z Poznania. Dramat, wszystko co było na serwisie robione było do poprawy. Dobrze był zrobiony tylko rozrząd.
Re: Turbo późno wstaje i nie dmucha 1HD-FTE TLC100
Koło Poznania to masz Kylona w Warszawie za Swarzędzem
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Re: Turbo późno wstaje i nie dmucha 1HD-FTE TLC100
Na jutro jestem umówiony w ASO, zobaczymy co będzie.
A jak nie to do stolicy trzeba będzie jechać ...
A jak nie to do stolicy trzeba będzie jechać ...
Re: Turbo późno wstaje i nie dmucha 1HD-FTE TLC100
Temat już stary ale lukas4ws czy udało się coś z tym zdziałać (niestety mam podobny problem) ..?