LJ 73 przegrzewający się silnik 2L-T

... czyli jak usprawnić swoją Toyotę

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: LJ 73 przegrzewający się silnik 2L-T

Post autor: luk4s7 »

W Australii używają takich szmat/koców/mat zakrywających przód auta na czas pokonywania przeszkód wodno-błotnych. Montują to na gumach co by szybko dało się zasłonić i odsłonić po wyjeździe z błota. Upierdliwe lekko ale działa i jest tanie.

Chłodnicę zapewne masz już zaklejoną w dużym stopniu choć specjalnie tego nie widać. Z tym zabrudzeniem jeszcze jakoś sobie radzi układ chłodzenia ale jak dodasz trochę więcej (przejedziesz przez błoto) to już osiągany jest poziom krytyczny i silnik daje więcej ciepła niż chłodnica jest w stanie odebrać. Zakładając że reszta komponentów jest OK.

Awatar użytkownika
raczek
Posty: 267
Rejestracja: 06 paź 2016, 23:01
Auto: FJ80 1992 & J15-RC'15 2017
Kontakt:

Re: LJ 73 przegrzewający się silnik 2L-T

Post autor: raczek »

Jeżeli wymiana to na jaki zamiennik ? Czy szukać kogoś kto porządnie zregeneruje ?
Może ktoś temat przerabiał i może podzielić się nadmiarem .
Dziękuje .


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
plum76
Klubowicz
Posty: 2132
Rejestracja: 10 gru 2009, 16:04
Auto: UZJ40
Kontakt:

Re: LJ 73 przegrzewający się silnik 2L-T

Post autor: plum76 »

Oryginał zawsze najlepszy. Dorobienie aluminiowej wg mnie lepszy patent niż kupno zamiennika.
Możesz też poprosić aby sam rdzeń wymienili ale porównaj wtedy ceny z nową. U mnie w fj4o wymiana rdzenia miało kosztować 1000pln. Nowa szyta na miarę o dużej wydajności kosztowała 1100. Teraz mam wrażenie że są tańsze.. zobacz na allegro jest sportowa chlodnica do Civic z rdzeniem 40mm. Poczytaj kto to robi u jak pamiętam mają na stanie do kilku modeli. Może coś za grosze dobierzesz zmieniając tylko węże.

Awatar użytkownika
darn123
Posty: 187
Rejestracja: 20 sty 2017, 09:45
Auto: Był LJ 70 jest hzj73
Kontakt:

Re: LJ 73 przegrzewający się silnik 2L-T

Post autor: darn123 »

Ja kupiłem nową,bo z używki nie wiadomo co się trafi ,producenta "inny"za całe 350zł . Ciekawe ile wytrzyma.

Awatar użytkownika
hetman
Posty: 366
Rejestracja: 21 lis 2015, 21:05
Auto: LJ78 - ?uczek
Kontakt:

Re: LJ 73 przegrzewający się silnik 2L-T

Post autor: hetman »

Zobacz czy wszystko sprawne, ja też mam chłodnice klimy z przodu a od błota nigdy mi się nie gotował. Mam wrażenie że ta chłodnica z przodu zbiera trochę syfu na siebie i główna jest przez to czystsza ale fakt ze lipa z myciem.

Awatar użytkownika
oradek
Posty: 805
Rejestracja: 06 lis 2017, 19:46
Auto: Lj73 po 1990

Re: LJ 73 przegrzewający się silnik 2L-T

Post autor: oradek »

Druga sprawa - przez analogię z Patrolami - jeśli są 2 chłodnice, to silnik się łatwo gotuje.
Rozwiązaniem w patrolach jest nie używanie klimy i demontaż chłodnicy.
Do patrola występują chłodnice "tuningowe" do których wchodzi 5 litrów płynu więcej.
Do Toyoty nie ma na naszym rynku tuningowych chłodnic, ale są warsztaty, które wykonują takie chłodnice.
Trzeba tylko poprosić o sprawdzenie i porównanie wydajności i pojemności przy wymianie.

Ja robiłem u Rosłonia w Warszawie, wzmacniana, miedziana, taka, jak oryginał.

Lj73 2,4 LTII 1991 Oradek

carinus
Posty: 157
Rejestracja: 26 paź 2012, 20:48
Auto: LJ70,KZJ90
Kontakt:

Re: LJ 73 przegrzewający się silnik 2L-T

Post autor: carinus »

Jakiś czas jeździłem z chłodnicą wymontowaną ze swojego UAZ-a.Pasowała rozmiarami.Potwierdzam że duża pojemność wodna robi dobrą robotę.

Awatar użytkownika
raczek
Posty: 267
Rejestracja: 06 paź 2016, 23:01
Auto: FJ80 1992 & J15-RC'15 2017
Kontakt:

Re: LJ 73 przegrzewający się silnik 2L-T

Post autor: raczek »

Po wyjęciu i wyczyszczeniu jest znowu Ok. Chyba odpuszczę tereny kopalni bo tamte błoto zabija ObrazekObrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: LJ 73 przegrzewający się silnik 2L-T

Post autor: rolkos »

Może przenieś chłodnicę na dach :mrgreen:

Awatar użytkownika
hetman
Posty: 366
Rejestracja: 21 lis 2015, 21:05
Auto: LJ78 - ?uczek
Kontakt:

Re: LJ 73 przegrzewający się silnik 2L-T

Post autor: hetman »

Dżizas, no to nie dziwne że się grzał

Awatar użytkownika
oradek
Posty: 805
Rejestracja: 06 lis 2017, 19:46
Auto: Lj73 po 1990

Re: LJ 73 przegrzewający się silnik 2L-T

Post autor: oradek »

To jest "nowa chłodnica"?

Hmmm

W przyszłości może nie pisz, że założyłeś nową chłodnicę i silnik ci się grzeje...

Napisz po prostu prawdę, że założyłeś chłodnicę i tyrałeś w błocie a PO TYM CHŁODNICA ZACZĘŁA SIĘ GRZAĆ.

Lj73 2,4 LTII 1991 Oradek

wojtekland
Posty: 150
Rejestracja: 20 sie 2019, 18:11

Re: LJ 73 przegrzewający się silnik 2L-T

Post autor: wojtekland »

nie uwierzysz ja miałem zle odpowietrzony układ w 2lt2

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: LJ 73 przegrzewający się silnik 2L-T

Post autor: Rokfor32 »

W temacie chłodnic, ale inny model auta. KDJ95 - ten model ma typowy problem z chłodnica w wersji z automatem: korodują połączenia końcówek do wężyka z olejem od skrzyni na przejściu do wymiennika ciepła w dolnym kolektorze chłodnicy. Jak się tam rozszczelni - to (przy braku wycieku na zewnątrz) miesza sie płyn chłodniczy i ATF.

Sie ostatnio z tym pobawiłem w Waldkowym wózku - na szczęście strzał jednorazowy i szybki, wiec poza wypłukaniem i wymianą płynów bez strat (bo zwykle zjawisko działa powoli, i osad z glikolu zapycha kanaliki w płycie sterowniczej skrzyni, co kończy sie spaleniem tarczek hydrosprzęgieł, i cała skrzynia jest do kompleksowej reanimacji), plus spuchnięcie wszystkich gumowych elementów układu chłodzenia.

Ale - w temacie chłodnic. Oryginał ma rdzeń dwurzędowy, w sumie szeroki na około 4cm. Ale oryginał kosztuje 3040 zeta. Netto. :wink: Został więc zakupiony zamiennik Nissens.Za niecałe 7 stów. Znana firma, i w zasadzie jedyne co rokowało jakościowo. Ale rdzeń - to już nie to samo co oryginał. Jest jednorzędowy - co prawda rurki są ciut szerze, niż w wersji dwurzędowej (szerokość pojedynczego rzędu) - ale no po prostu nie ma opcji, żeby to miało taką samą wydajność, jak oryginał. Szerokość rdzenia tego Nissensa to jakieś 2,5cm.

Zrobiłem oczywiście "test obciążeniowy", na mojej standardowej górce - i o dziwo - chłodnica dała radę, całkowicie bez uwag. Tyle że na zewnątrz było +5, a nie +30.

ODPOWIEDZ