lina syntetyczna - jakie parametry ?

... czyli jak usprawnić swoją Toyotę

Moderator: luk4s7

Emu
Posty: 644
Rejestracja: 16 paź 2008, 23:18

lina syntetyczna - jakie parametry ?

Post autor: Emu »

Kupuje wyciągarkę i zderzak, chciałbym obniżyć wagę wszystkiego i bezpieczeństwo przy okazji, zdecydowałem się na zakup liny syntetycznej. Jakie wg. was powinienem wybrać parametry liny tj. grubość, wytrzymałość i długość, przy założeniu, że samochód to J8 a wyciągarka ma uciąg 12500 Lbs (5670kgs). Czy do liny syntetycznej potrzebuje specjalnej prowadnicy ?

drako
Posty: 664
Rejestracja: 07 kwie 2008, 20:32
Auto: hdj80,wili,Lapl
Kontakt:

Re: lina syntetyczna - jakie parametry ?

Post autor: drako »

do 80 to najlepiej line 11 lub 12 wraz z prowadnica slizgowa. Co do dlugosci to zalezy od modelu twojej wyciagarki , ale na 90% wiecej jak 30 m nie wejdzie

Awatar użytkownika
Meris
Posty: 410
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:19
Auto: exHJ60, HDJ80, HDJ100, J120, BJ40
Kontakt:

Re: lina syntetyczna - jakie parametry ?

Post autor: Meris »

czym grubsza tym dluzej bedzie pracowala... a ilosc liepej max 20m i dobry kawalek na pszedluzenie... bo wincz bedzie liepej ciognol na mneiszej warstwie liny na bembnu i mneisza rizika zbyt duzego zwijania na jednej stronie bebna... ...

jezus
Posty: 1632
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: HDJ 80
Kontakt:

Re: lina syntetyczna - jakie parametry ?

Post autor: jezus »

Jak do tego fortepianu ..to tylko 12mm ...i chyba ledwo co powinno wejść 28m.....a jak masz na zbyciu trochu więcej szelestów to pomyśl o linie kewlarowej.......wytrzyma więcej i dłużej..... :roll:

Emu
Posty: 644
Rejestracja: 16 paź 2008, 23:18

Re: lina syntetyczna - jakie parametry ?

Post autor: Emu »

dzieki. czyli ze powyzej 30 metrow kupowac nie warto ? Producent zapawnia ze 40 spokojnie nawinie sie na wyciagarke.

MaxLux
Klubowicz
Posty: 2829
Rejestracja: 05 kwie 2007, 11:01
Auto: GRJ120
Kontakt:

Re: lina syntetyczna - jakie parametry ?

Post autor: MaxLux »

jak ten producent to dyneema to daruj sobie od razu ..
dynemka wytrzymuje 1 (!) rajd !!!

Viking Line jest drozszy ale robi !

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 16880
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: lina syntetyczna - jakie parametry ?

Post autor: kylon »

No :!: . Viking sprzedaje się jak bułki :mrgreen: i klienci są zadowoleni.

jezus
Posty: 1632
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: HDJ 80
Kontakt:

Re: lina syntetyczna - jakie parametry ?

Post autor: jezus »

Emu pisze:dzieki. czyli ze powyzej 30 metrow kupowac nie warto ? Producent zapawnia ze 40 spokojnie nawinie sie na wyciagarke.
No pewnie że sie nawinie...tak równiutko...a przy pierwszym zwijaniu rozerwiesz mocowania poprzeczne w wyciągarce.....jak to jest zwyczajna winda...to nawet 26m 12mm wystarczy...powyżej musisz non stop kontrolować sposób nawinięcia liny na bębnie..... :?

Emu
Posty: 644
Rejestracja: 16 paź 2008, 23:18

Re: lina syntetyczna - jakie parametry ?

Post autor: Emu »

Słuchajcie, temat odgrzewam, bo chciałbym wiedzieć jak się spisuje Viking 9.5 mm. Czy 11 mm to jet konieczność czy fanaberia ?

jezus
Posty: 1632
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: HDJ 80
Kontakt:

Re: lina syntetyczna - jakie parametry ?

Post autor: jezus »

jak bedziesz uzywać z głową to wytrzyma....
ja na ten przykład wsadziłem do windy 12000 starą linę stalowa fi 8mm którą używałem przez sześć lat w patrolu...którym sporo sie targałem po błockach........ i lina daje radę..... z drugiej strony znam przypadki gdzie liny 12mm pękeja na pierwszym rajdzie (nie u mnie)...
Jak zamierzasz sporadycznie sie taszczyć i bez pośpiechu użyjesz bloczka..... to i 9,5mm styknie

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 16880
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: lina syntetyczna - jakie parametry ?

Post autor: kylon »

W wielu przypadkach styka nawet w dużych autach. Grubsza lina oznacza mniejszą długość na bębnie.

Awatar użytkownika
MariuszS
Klubowicz
Posty: 1485
Rejestracja: 27 lip 2007, 10:56
Auto: LJ-79 na do?ywocie
Kontakt:

Re: lina syntetyczna - jakie parametry ?

Post autor: MariuszS »

W tym wątku naprzemiennie padają różne grubości, raz to syntetyków, raz to stalowych lin.
Czy w rzeczywistości jest to jakoś równoważne?
A czy prowadnica ślizgowa jest w jakimś aspekcie dla syntetyka lepsza od rolkowej (poza tym, oczywiście,że jest mniejsza, ładniejsza i rolki się nie zapychają błotem i rdzą :mrgreen: )?

Awatar użytkownika
Meris
Posty: 410
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:19
Auto: exHJ60, HDJ80, HDJ100, J120, BJ40
Kontakt:

Re: lina syntetyczna - jakie parametry ?

Post autor: Meris »

tym slizg i liepszy, ze nierdzawieji i nieszarpi liny... + niektury rolki som takiej konstrukcji, ze lina wcionga miedzy rolka i valu...

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 16880
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: lina syntetyczna - jakie parametry ?

Post autor: kylon »

Lina syntetyczna w rolkach szybko ulegnie zniszczeniu przez zacięcie.

Awatar użytkownika
MariuszS
Klubowicz
Posty: 1485
Rejestracja: 27 lip 2007, 10:56
Auto: LJ-79 na do?ywocie
Kontakt:

Re: lina syntetyczna - jakie parametry ?

Post autor: MariuszS »

Dziękuję bardzo - nie pomyślałem o tym :oops:
Wasza wiedza jest bezcenna! :-)
Ponieważ wyciągarki używam stosunkowo rzadko (nie jeżdżę na upalanie) to chyba przełożę sobie do LJ-79 swojego starego WARN-a M8000, tylko chętnie zmienię linę na syntetyka, bo pewnie nie ma zadziorów i nie zardzewieje przez następnych kilkanaście lat.
Czy 9,5mm wystarczy?

ODPOWIEDZ