Wyciągarka Land Cruiser

... czyli jak usprawnić swoją Toyotę

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Zibi
Posty: 658
Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape
Kontakt:

Re: Wyciągarka Land Cruiser

Post autor: Zibi »

ślimak elektryczny to faktycznie ślimak. Wolne i ciężkie. I wcale nie takie bezawaryjne.

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Wyciągarka Land Cruiser

Post autor: rolkos »

vGreg pisze:
20 lut 2020, 19:19
Kuźwa, nie sądziłem, że będzie tak trudno. :wink:
Pytam o wariant 1 lub 2 a wy tylko od radiowym. :roll:
Oglądałem i miałem rezerwację na mechanika i PTO, nieużywane!!!
Ale poszedłem na kompromis i mam hybrydę: mechanika i elektryka czyli ślimak elektryczny. :mrgreen:
Jakaś zaleta tego rozwiązania?

Awatar użytkownika
vGreg
Posty: 942
Rejestracja: 01 gru 2011, 11:27
Auto: LJ70 z 92'
Kontakt:

Re: Wyciągarka Land Cruiser

Post autor: vGreg »

Zalety sterowania elektrycznego w stosunku do mechanika oraz większa niezawodność ślimaka i przekładnia samohamowna w stosunku do standardowych elektryków.

jezus
Posty: 1807
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: IVECO 168M11
Kontakt:

Re: Wyciągarka Land Cruiser

Post autor: jezus »

Zostając tylko na guziczkach w kabinie i na kabelku na zewnątrz, ograniczasz się w sterowaniu podobnie jak przy mechaniku.. :-)

Awatar użytkownika
hetman
Posty: 366
Rejestracja: 21 lis 2015, 21:05
Auto: LJ78 - ?uczek
Kontakt:

Re: Wyciągarka Land Cruiser

Post autor: hetman »

Zrób guziczek i od niego dodatkowe złącze 3 pin. Drugie zostaw przy puszce jak jest. Długo miałem na stałe pilota na kablu w kabinie zamiast przełącznika w desce. Jak jeździsz sam to kabel albo bezprzewodowy musi być.

Rolin
Posty: 377
Rejestracja: 25 lis 2017, 09:27
Auto: J95 1KD-FTV
Kontakt:

Re: Wyciągarka Land Cruiser

Post autor: Rolin »

Koledzy, żeby nie zakładać nowego tematu zapytam tutaj. Czy przy montażu wyciągarki bezpiecznik na kablu plusowym jest obowiązkowy czy można się bez niego obyć?
Druga rzecz, przy dwóch oryginalnych akumulatorach chyba nie ma znaczenia do którego podepniemy kable wyciągarki ?

jezus
Posty: 1807
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: IVECO 168M11
Kontakt:

Re: Wyciągarka Land Cruiser

Post autor: jezus »

Posiadając dwa akumulatory, zamontuj wyciągarkę 24V.

Awatar użytkownika
Zibi
Posty: 658
Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape
Kontakt:

Re: Wyciągarka Land Cruiser

Post autor: Zibi »

Dwa akumulatory nie oznacza 24v

Generalnie nie ma znaczenia do którego podepniesz, ja jednak dałbym do tego bliżej alternatora. Zawsze to krótsza droga dla prądu.

Rolin
Posty: 377
Rejestracja: 25 lis 2017, 09:27
Auto: J95 1KD-FTV
Kontakt:

Re: Wyciągarka Land Cruiser

Post autor: Rolin »

Właśnie nad tym się zastanawiałem. A jak z zabezpieczeniem? Konieczne czy nie?

Awatar użytkownika
vGreg
Posty: 942
Rejestracja: 01 gru 2011, 11:27
Auto: LJ70 z 92'
Kontakt:

Re: Wyciągarka Land Cruiser

Post autor: vGreg »

Jak sama nazwa mówi jest to "zabezpieczenie".

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: Wyciągarka Land Cruiser

Post autor: sebastian44 »

Bezpiecznik moim zdaniem jest opcjonalny- zresztą trzeba dać taki o naprawdę dużej mocy, około 500 A. Ale hebel odcinający prąd jak najbardziej konieczny.

Rolin
Posty: 377
Rejestracja: 25 lis 2017, 09:27
Auto: J95 1KD-FTV
Kontakt:

Re: Wyciągarka Land Cruiser

Post autor: Rolin »

Hebel oczywiście będzie, co prawda jeszcze nie wiem gdzie bo przepchnąć następne kable przez gródź będzie ciężko. Reasumując, hebel być musi, bezpiecznik niekoniecznie ?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Wyciągarka Land Cruiser

Post autor: Rokfor32 »

Kabel 75mm2 zniesie udarowo z 5kA. Aku - podwójne - teoretycznie potrafią dać jakieś 1500A - ale limitem i tak jest wyciągarka - nawet w stanie zwarcia (czyli jak silnik stoi) przez uzwojenie nie przejdzie więcej jak jakieś 700 - 800A. Co więc chcesz zabezpieczać?

Wyciągarka się sfajczy - jak stojącą po prostu przytrzymasz dłużej stycznikami. Na udar jest odporna z natury - więc jak masz mózg - i nie trzymasz wdeptanego przycisku na pilocie - mimo że wyciągarka stoi - to się nie ma co sfajczyć. Stoi - to odpuszczasz po sekundzie, i tyle.

Wyciągarki palą sie od czego innego. Tzw. cykl pracy - kilka minut pracy - i kilkadziesiąt minut odpoczynku. Jak będziesz próbował na siłe pracować wyciągarką dłużej - to się sfajczy nawet przy bezpieczniku 200A.

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: Wyciągarka Land Cruiser

Post autor: sebastian44 »

Hebel w kabinie ma plusy i minusy. Można odciąć windę jak zobaczysz że się jara. Ale z drugiej strony jak winda zacznie mi wciagac palce to wolałbym ten hebel mieć z przodu. No i z przodu montaż jest znacznie łatwiejszy i nie wymaga ciagniecia metrów kabli które stawiają dodatkowy opor. Także przemysl sprawe, po co komplikować sobie życie;)

Rolin
Posty: 377
Rejestracja: 25 lis 2017, 09:27
Auto: J95 1KD-FTV
Kontakt:

Re: Wyciągarka Land Cruiser

Post autor: Rolin »

Dzięki koledzy za rady. Hebel spróbuje jakoś zamontować żeby był do niego dostęp bez otwierania maski bo zakładam, że w razie awarii liczy się czas.

ODPOWIEDZ