Przeróbka konwertera do automatycznej skrzyni biegów

... czyli jak usprawnić swoją Toyotę

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
pki
Posty: 282
Rejestracja: 23 lut 2011, 08:28
Auto: HDJ100
Kontakt:

Re: Przeróbka konwertera do automatycznej skrzyni biegów

Post autor: pki »

Powoli wracam do nowej wersji modułu do sterowania skrzynią - jeszcze można przewidzieć sterowanie Twojej skrzyni :)

Maciek
Posty: 172
Rejestracja: 13 maja 2009, 20:06
Auto: HJ61, UZJ100, wcześniej HDJ100
Kontakt:

Re: Przeróbka konwertera do automatycznej skrzyni biegów

Post autor: Maciek »

Czyli, że to nie jest w gestii komputera tylko modułu sterowania wewnątrz skrzyni?

Awatar użytkownika
pki
Posty: 282
Rejestracja: 23 lut 2011, 08:28
Auto: HDJ100
Kontakt:

Re: Przeróbka konwertera do automatycznej skrzyni biegów

Post autor: pki »

Stall jest sprawą czysto mechaniczną, charakterystykę zmiany biegów w HDJ100 masz w wykonaniu elektronicznym.

Maciek
Posty: 172
Rejestracja: 13 maja 2009, 20:06
Auto: HJ61, UZJ100, wcześniej HDJ100
Kontakt:

Re: Przeróbka konwertera do automatycznej skrzyni biegów

Post autor: Maciek »

OK, więc sytuacja u mnie wygląda następująco: wymieniłem skrzynię z konwerterem na inną, używaną, ale teoretycznie lepszą. Zmiana biegów jest o wiele płynniejsza, auto nie szarie przy zmianie tak jak wcześniej, ale konwerter bierze zdecydowanie wyżej. Już przy starej skrzyni wkurzało mnie to, że tak "mieli" ale teraz jest jeszcze gorzej. Człowiek który mi sprzedał skrzynię dosłał mi jeszcze komputer, ale jest dokładnie tak samo. Zastanawiam się czy założenie modułu z tej starej skrzyni coś poprawi ( większe ciśnienie - lepsza praca konwertera??? )

Awatar użytkownika
pki
Posty: 282
Rejestracja: 23 lut 2011, 08:28
Auto: HDJ100
Kontakt:

Re: Przeróbka konwertera do automatycznej skrzyni biegów

Post autor: pki »

Cisnienie w skrzyni dotyczy układu hydraulicznego i nie zmieni pracy zmiennika. Może masz zmiennik od benzyny?

Maciek
Posty: 172
Rejestracja: 13 maja 2009, 20:06
Auto: HJ61, UZJ100, wcześniej HDJ100
Kontakt:

Re: Przeróbka konwertera do automatycznej skrzyni biegów

Post autor: Maciek »

Rozmawiałem wczoraj z niejakim "Szwagrem", guru od automatycznych skrzyń, którego kiedyś poznałem. On twierdzi, że praca konwertera (obroty przy których zaczyna "ciągnąć"- stall speed) jest zależna od ciśnienia oleju. Mówi że w nowych automatach, z elektronicznym sterowaniem, nie da się nic pokombinować, ale w starszych można było zwiększyć ciśnienie podciągając linkę i wtedy sprzęgło brało niżej, co w ternie poprawiało jazdę, bo automat tak nie mielił. Co prawda Szwagier bardziej zna automaty Jeepowe, ale pewnie wynika to z faktu, że toyotowe mniej się psują

Awatar użytkownika
LEX
Posty: 1582
Rejestracja: 23 wrz 2007, 22:01
Auto: Lexus LX450
Kontakt:

Re: Przeróbka konwertera do automatycznej skrzyni biegów

Post autor: LEX »

No nie do końca się zgodzę. Co innego ciśnienie w płycie zaworowej skrzyni a co innego praca konwertera.

Jak zwiększysz ciśnienie w płycie zaworowej to biegi zmieniają się szybciej, z wyraźniejszym szarpnięciem. Jest mniej tarcia i mniej komfortu.

Jednak stall speed nie zależy od tego ciśnienia, lecz od odległości pomiędzy łopatkami w konwerterze.

Maciek
Posty: 172
Rejestracja: 13 maja 2009, 20:06
Auto: HJ61, UZJ100, wcześniej HDJ100
Kontakt:

Re: Przeróbka konwertera do automatycznej skrzyni biegów

Post autor: Maciek »

Zdecydowanie zależy od odległości między łopatkami i odchylenia łopatek ( o sekret za którego poznanie w Australii chcą ode mnie 1700 dolarów...) ale jeśli dobrze zrozumiałem, jest też ciśnienie oleju w konwerterze, które jest inne czy też niezależne od ciśnienia w magistrali

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8438
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Przeróbka konwertera do automatycznej skrzyni biegów

Post autor: Rokfor32 »

Płyta sterująca kontroluje przynajmniej z pięć obiegów ciśnienia, więc trochę punktów regulacji tam jest ... :wink:

problem jest w tym - że właściwie kompletnie nie ma danych co do logiki działania skrzyni vs. ustawienia elementów w płycie. A zabawa w ciemno, i sprawdzanie co wyszło na aucie ... 8)

U jankesów i kangurów coś można wyszperać - ale to są zwykle gotowe kity, za muczos szelestos. czyli jak zrobić, że by był określony efekt. Set ze sprężynkami kulkami, i opisem które i gdzie, plus opis modyfikacji plastra rozdzielającego. Ale to wszystko pod kątem konkretnego efektu - nie znalazłem, jak do tej pory, porządnego opisu logiki działania całej skrzynki, coby sobie samemu wykminić co i gdzie pomodzić, żeby bylo jak ja chcę.

ODPOWIEDZ