Ładowanie akumulatora hotelowego

... czyli jak usprawnić swoją Toyotę

Moderator: luk4s7

forumowytlc
Posty: 15
Rejestracja: 07 sty 2023, 16:18
Auto: J150

Re: Ładowanie akumulatora hotelowego

Post autor: forumowytlc »

Dzięki panowie. Zabieram się do dalszego czytania w takim razie :)

mechu
Posty: 74
Rejestracja: 19 gru 2020, 22:28
Auto: KDJ120
Kontakt:

Re: Ładowanie akumulatora hotelowego

Post autor: mechu »

Jeszcze macie zestawy defy.
Ładowarki + podgrzewacze + sterowniki.

Trochę to kosztuje ale jest montowane na stałe i działa super.

Przy połączeniu ze sterownikami smart daje to fajne mozliwosc i.
Rano zimą wsiadasz do ciepłego i naladowanego auta.

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 1384
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.0V6 1991
Kontakt:

Re: Ładowanie akumulatora hotelowego

Post autor: Jake »

mechu pisze:
10 sty 2023, 10:16
Jeszcze macie zestawy defy.
Ładowarki + podgrzewacze + sterowniki.

Trochę to kosztuje ale jest montowane na stałe i działa super.

Przy połączeniu ze sterownikami smart daje to fajne mozliwosc i.
Rano zimą wsiadasz do ciepłego i naladowanego auta.
Defa jest ogolnie super... tylko te ich ladowarki maja z tego co pamietam strasznie mikre amperaze. Patrzylem pod katem mojego auta i niestety wyszlo mi ze musialbym auto ladowac ze 4 dni zeby faktycznie akumuluatory byly podladowane.

forumowytlc
Posty: 15
Rejestracja: 07 sty 2023, 16:18
Auto: J150

Re: Ładowanie akumulatora hotelowego

Post autor: forumowytlc »

Ctek PRO25S będzie ok? (https://www.ctek.com/uk/battery-charger ... /pro25s-uk) czy lepiej jakiś inny model?
Wg opisu ładuje też LiFePO4, więc wygląda na bardzo uniwersalne urządzenie.

Darek_LC_J95
Posty: 238
Rejestracja: 11 mar 2019, 19:55
Auto: Toyota Land Cruiser KDJ95 2001 5D.
Kontakt:

Re: Ładowanie akumulatora hotelowego

Post autor: Darek_LC_J95 »

Wygląda świetnie.
To jakiś fenomen piszą, że da prąd do 25A przy 12V (300W), a nie widać żadnego aktywnego chłodzenia.
Mam w domu zasilacz do Alienware, który daje 9A przy 19V i grzeje się jak piecyk.
Po za tym ciekawe, czy klasa IP44 w terenie wystarczy.

stachu_l
Posty: 400
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:54
Auto: KDJ120 AT
Kontakt:

Re: Ładowanie akumulatora hotelowego

Post autor: stachu_l »

Darek_LC_J95 pisze:
14 mar 2023, 13:29
To jakiś fenomen piszą, że da prąd do 25A przy 12V (300W), a nie widać żadnego aktywnego chłodzenia.
Ten typ tak ma. Miałem starsza wersję tej ładowarki (jakieś kilkanaście lat temu) i tez miała takie parametry tylko nie miała obsługi akumulatorów litowych. Wyglądała podobnie tylko była szara/srebrna.
Między innymi dla tego za C-Tek tyle płacisz bo troche pracy poświęcają aby to było dopracowane.
Jeżeli dobrze pamiętam to tam jednak jest wentylator w środku i małe otwory na krótszych bokach obudowy.
Darek_LC_J95 pisze:
14 mar 2023, 13:29
Po za tym ciekawe, czy klasa IP44 w terenie wystarczy.
To zależy gdzie zamontujesz. Czy ECU (komputery) pod deską w kabinie są lepiej zabezpieczone? Jak chcesz pojazd do topienia to albo wywalasz całą elektronikę, albo montujesz wszystko pod sufitem albo szukasz urządzeń w wykonaniu militarnym (ewentualnie innym przemysłowym, morskim o wyższym IP).

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2053
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Ładowanie akumulatora hotelowego

Post autor: rolkos »

Nie montujcie czasem C-tek, czy innych DC-DC pod maską blisko silnika. W Polsce to jeszcze działa jak jest chłodno. W wysokich temperaturach urządzenie się przegrzewa i nie ładuje lub ładuje ograniczonym prądem. To samo dotyczy urządzeń Redarc (chociaż producent nie wyklucza montażu pod maską).
Niestety nauczyłem się tego na własnej skórze.

ODPOWIEDZ