Patenty Pana Kazia

... czyli jak usprawnić swoją Toyotę

Moderator: luk4s7

mechu
Posty: 32
Rejestracja: 19 gru 2020, 22:28

Re: Patenty Pana Kazia

Post autor: mechu »

bartekbp01 pisze:
18 wrz 2022, 21:02
]Czekaj, czekaj, że ten skraplacz to pod autem? Świetne miejsce Obrazek

Tak - fantazja indonezyjczyka.
Oni mają jakiegoś chopla na punkcie 40-tek

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 7728
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Patenty Pana Kazia

Post autor: Rokfor32 »

Delica w wersji JDM też tak ma - w oryginale. I jak dobrze pamiętam - 4r mk2 z 2L-TE, również JDM.

Delica ma w dodatku dwie chłodnice A/C - jedną normalnie, z przodu, a drugą właśnie pod autem, dokładniej - pod lewym przednim fotelem. Tak mają wersje z dwustrefową klimą w tym modelu.

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 1117
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.0V6 1991
Kontakt:

Re: Patenty Pana Kazia

Post autor: Jake »

Z 4R 2L-T JDM ze skraplaczem od spodu tez sie spotkalem, ale myslalem ze to czyjas wydumka, bo moja ma normalnie skraplacz tak gdzie skraplacz byc powinien. Chlodnica pod spodem to absurdalny pomysl.... mowisz ze tak wychodzily z fabryki?!

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 7728
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Patenty Pana Kazia

Post autor: Rokfor32 »

Tak, ale spotkałem to tylko w wozach JDM.

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 1117
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.0V6 1991
Kontakt:

Re: Patenty Pana Kazia

Post autor: Jake »

Inteygujace, ciekawe dlaczego.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 7728
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Patenty Pana Kazia

Post autor: Rokfor32 »

Przy dwustrefowej prawdopodobnie chodzi o wydajność skraplacza (jego rozmiar), oraz wpływ na chłodnicę główną - klekoty z wtryskiem pośrednim (a w takich modelach to widziałem) nie lubią jak chłodnica główna przysłonięta.

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 1117
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.0V6 1991
Kontakt:

Re: Patenty Pana Kazia

Post autor: Jake »

Hmmm, i mowisz ze 2L-T taki czuly na cokolwiek przed chlodnica? Ale tylko JDM? Europejskie 2L-T juz nie? :D
Natomiast inna kwestia to jak dlugo taki skraplacz wytrzyma, nie trzeba specjalnie trudnego terenu zeby w tej okolicy czyms uderzyc, a juz ilosc blota i soli z drog na ktore sa w tym miejscu narazone moze go ukatrupic w kilka lat.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 7728
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Patenty Pana Kazia

Post autor: Rokfor32 »

W Japonii "terenem" to jest parking podziemny ... :mrgreen:

mechu
Posty: 32
Rejestracja: 19 gru 2020, 22:28

Re: Patenty Pana Kazia

Post autor: mechu »

Rokfor32 pisze:
20 wrz 2022, 07:46
Tak, ale spotkałem to tylko w wozach JDM.
To co pokazałem na 100% nie było fabryczne - chyba nawet widać blaszki na których wisi skraplacz.

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 1117
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.0V6 1991
Kontakt:

Re: Patenty Pana Kazia

Post autor: Jake »

Ale mowimy o 2gen 4R JDM. Skoro Rokfor taka widzial i ja taka widzialem to raczej fabryka.

ODPOWIEDZ