komputer pokładowy

... czyli jak usprawnić swoją Toyotę

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
PblO
Posty: 386
Rejestracja: 07 maja 2018, 14:29
Auto: LX450 '97, RJ70 '85
Kontakt:

Re: komputer pokładowy

Post autor: PblO »

D4D też chyba już chyba OBDII mają.
Do spalania wystarczy tani chińczyk, a poza spalaniem pokaże dużo więcej, podłączenie kabla do OBDII to jednak dużo prostsza spawa niż rzeźba z UKP.
Używam takiego od kilu miesięcy, nie ma tam tego wszystkiego co w UKP, ale to co pokazuje mi w zupełności wystarcza.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 6807
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. R??nych. Wi?kszo?? Toyoty.
Kontakt:

Re: komputer pokładowy

Post autor: Rokfor32 »

Jak ktoś myśli że tani chiński skaner na ELM327 obrobi protokół toyotowego d4d - to go chyba jednak fantazja poniosła :mrgreen:

Acz - spróbować można, bo to koszt rzędu 20 zeta. Wątpię jednak - one słabo łączą się nawet z aplikacjami pod ELM, a jak już to poza odczytem/kasowaniem błędów niewiele więcej potrafią. Szybkie skanery BT obrabiające zaawansowane protokoły CAN to już inny rząd wielkości - od 4 stów wzwyż.

UKP chwali się w instrukcji możliwością odczytu impulsów z wtrysków piezo. Jeżeli faktycznie jest to aż tak szybkie - to zrealizuje odczyt spalania, bo tam sie po prostu zlicza łączny czas otwarcia wtryskiwaczy, przelicza przez odpowiednio dobrany współczynnik kalibracyjny. Plus korekcja po odczycie ciśnienia - jest tam trochę tych opcji.

Jak ktoś zainteresowany - to polecam ściągnąć sobie najpierw instrukcje, jest darmowa, i poczytać jak się to wpina do klekota. Można też zadzwonić/napisać do nich.

Awatar użytkownika
PblO
Posty: 386
Rejestracja: 07 maja 2018, 14:29
Auto: LX450 '97, RJ70 '85
Kontakt:

Re: komputer pokładowy

Post autor: PblO »

Nie znam się na protokołach i nie mam pojęcia czym różni się toyotowy z D4D od tego z 1FZ-FE, wiem natomiast, że u mnie zarówno chiński komputerek jak i kostka ELM327 + Torque działają, błędów ABS nie czytają ;)

Ten oto:
https://www.aliexpress.com/item/3282073 ... 5c0fBDNsaz

kawapower
Klubowicz
Posty: 77
Rejestracja: 28 sie 2013, 13:13
Auto: UZJ80 :-D 1993
Kontakt:

Re: komputer pokładowy

Post autor: kawapower »

Specyficzne dla Toyoty błędy w podystemach może czytać apka ElmScan Toyota. Tam możesz wybrać komputer auta z którym ma się połączyć ELM

Wysłane z mojego HTC U12+ przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Tomek92
Posty: 159
Rejestracja: 16 wrz 2018, 19:00
Auto: KDJ95 3.0 D4D
Kontakt:

Re: komputer pokładowy

Post autor: Tomek92 »

Nim napisałem w tym temacie, skontaktowałem się mailowo z firmą Reveltronics. Dziś dostałem taką odpowiedź:
D4D nie jest obsługiwane i nic w tej kwestii się nie zmieniło niestety.
A jednak działają, Rokforze? Obrazek


Sent from my iPhone using Tapatalk

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 6807
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. R??nych. Wi?kszo?? Toyoty.
Kontakt:

Re: komputer pokładowy

Post autor: Rokfor32 »

Nie wiem, bo nie próbowałem. Pisze jedynie o tym, co sam wyczytałem w instrukcji do tego urządzenia.

A tam pisze, że w przypadku diesli możliwy jest odczyt zużycia paliwa albo na podstawie czasów wtrysków (i piszą, że układ jest w stanie obsłużyć wtryski piezo, a więc bardzo szybkie), albo na podstawie dedykowanego sygnału generowanego przez ECU. Nie mylić z transmisją po obd2 - chodzi o dedykowany sygnał dla fabrycznych wyświetlaczy pokładowych. Niektóre auta tak to mają zorganizowane.

Odczyt impulsów wtrysku wydaje się więc być możliwy - ale gorzej z odczytem obrotów. UKP realizuje to z tego samego sygnału, co w benzynie nie jest żadnym problemem (ilość wtryśnięć na jeden obrót jest stała), ale w przypadku CR denso ilość impulsów wtryskowych na cykl jest zmienna. Zależy od obciążenia silnika i obrotów.

Instrukcja obsługi jest dosyć dobrze napisana, i jest tam dokładnie wytłumaczone jakie sygnały można podpiąć do urządzenia. Byc może w tych nowszych urządzeniach da się sygnały rozdzielić (paliwa i obrotów), i użyć dla obrotomierza np. sygnału z czujnika wałka rozrządu.

Awatar użytkownika
vGreg
Posty: 764
Rejestracja: 01 gru 2011, 11:27
Auto: LJ70 z 92'
Kontakt:

Re: komputer pokładowy

Post autor: vGreg »

Na stronie Reveltronics podane są realizacje. W Toyocie też.
https://forum.reveltronics.com/viewtopic.php?f=6&t=36
Konfiguracja wejść w wersji PRO
Obrazek

Awatar użytkownika
vGreg
Posty: 764
Rejestracja: 01 gru 2011, 11:27
Auto: LJ70 z 92'
Kontakt:

Re: komputer pokładowy

Post autor: vGreg »

Takie znalazłem:

Parametry:
-GPS
-prędkościomierz (km/h, mph, węzły)
-obrotomierz
-ciśnienie oleju (do 10 Bar lub 145 Psi)
-temperatura wody (40-120C)
-woltomierz
-poziomu paliwa
-licznik kilometrów
-licznik podróży
-kompas

Wymiary:
-85mm średnicy (3-3/8'')
-Głębokość 70mm (2-3/4'')
-Przewód antenowy

Obrazek
Obrazek

Rolin
Posty: 112
Rejestracja: 25 lis 2017, 09:27
Auto: J95 D4D AT
Kontakt:

Re: komputer pokładowy

Post autor: Rolin »

Ile taka zabawka? Z okazji 10-cio lecia na Ali podobno spore obniżki są...moze warto zainwestować zanim dolar dogoni funta :wink:

Awatar użytkownika
vGreg
Posty: 764
Rejestracja: 01 gru 2011, 11:27
Auto: LJ70 z 92'
Kontakt:

Re: komputer pokładowy

Post autor: vGreg »

Rolin pisze:
25 mar 2020, 21:43
Ile taka zabawka? Z okazji 10-cio lecia na Ali podobno spore obniżki są...moze warto zainwestować zanim dolar dogoni funta :wink:
Teraz coś koło 500+ :wink:

ODPOWIEDZ