Luźne rozmowy o J25

Moderator: luk4s7

pawel4osi
Posty: 33
Rejestracja: 08 maja 2011, 16:37
Auto: Rav4, LC200
Kontakt:

Re: Luźne rozmowy o J25

Post autor: pawel4osi »

Te "odnowienie klasyki" mocno zweryfikują w dół elektroniczne systemy bezpieczeństwa/eko, które zapewne się pojawią. W ostatnich wersjach 150 najbardziej irytującym "wynalazkiem" jest start/stop. A teraz dodatkowo dojdzie kilka systemów bezpieczeństwa, które się będą objawiać bardzo częstym upierdliwym pipczeniem. I oczywiście po wejściu w piąty poziom menu da się je wyłączyć ale tylko do następnego uruchomienia samochodu... Jak wsiadam do 14 letniego LC to się dziwię czemu w tym aucie mnie nic nie wkurza... :D

Awatar użytkownika
Mesel
Klubowicz
Posty: 511
Rejestracja: 05 paź 2009, 14:38
Auto: V8/KDJ90
Kontakt:

Re: Luźne rozmowy o J25

Post autor: Mesel »

To fakt, aktualnie musi być asystent pasa ruchu + informacja o przekroczeniu prędkości. W lexach nie da się tego trwale wyłączyć.

pinc6x6
Posty: 505
Rejestracja: 29 wrz 2010, 10:47
Auto: Hilux
Kontakt:

Re: Luźne rozmowy o J25

Post autor: pinc6x6 »

kupić starą LC i ją gruntownie wyremontować! bezsensowne narzekanie to się nazywa biadolenie :mrgreen: biadolenie jak stara baba!albo i dziad ale dziad to raczej zrzędzi 😁

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3395
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Luźne rozmowy o J25

Post autor: luk4s7 »

pinc6x6 pisze:kupić starą LC i ją gruntownie wyremontować!
Ooo właśnie! Kwotowo wyjdzie nawet może korzystniej a nic nie wkurza! Obrazek

Start-stop jest faktycznie upierdliwy choć akurat u mnie w J15 z 2018 go na szczęście nie było. Da się to jednak bardzo łatwo zmodyfikować na odwrotną logikę czyli aby domyślnie był wyłączony a dopiero naciśnięcie przycisku go włączało.
W tym systemie o nic więcej niż normy nie chodzi. Realna oszczędność paliwa jest żadna. Przy badaniu homologacyjnym jednak momenty w których silnik nie pracuje dają zero emisji. W ten sposób w chwilach kiedy pracuje może emitować więcej zanieczyszczeń. Nie trzeba więc ładować dodatkowych milionów w znalezienie sposobu na obniżenie ich poziomu. Ot cała tajemnica czyli jak nie wiadomo o co chodzi to…

pawel4osi
Posty: 33
Rejestracja: 08 maja 2011, 16:37
Auto: Rav4, LC200
Kontakt:

Re: Luźne rozmowy o J25

Post autor: pawel4osi »

luk4s7 pisze:
08 wrz 2023, 09:50
pinc6x6 pisze:kupić starą LC i ją gruntownie wyremontować!
Ooo właśnie! Kwotowo wyjdzie nawet może korzystniej a nic nie wkurza! Obrazek

Start-stop jest faktycznie upierdliwy choć akurat u mnie w J15 z 2018 go na szczęście nie było. Da się to jednak bardzo łatwo zmodyfikować na odwrotną logikę czyli aby domyślnie był wyłączony a dopiero naciśnięcie przycisku go włączało.
W tym systemie o nic więcej niż normy nie chodzi. Realna oszczędność paliwa jest żadna. Przy badaniu homologacyjnym jednak momenty w których silnik nie pracuje dają zero emisji. W ten sposób w chwilach kiedy pracuje może emitować więcej zanieczyszczeń. Nie trzeba więc ładować dodatkowych milionów w znalezienie sposobu na obniżenie ich poziomu. Ot cała tajemnica czyli jak nie wiadomo o co chodzi to…
Podoba mi się deklaracja: :"Da się to jednak bardzo łatwo zmodyfikować na odwrotną logikę czyli aby domyślnie był wyłączony a dopiero naciśnięcie przycisku go włączało". Proszę o namiary na taką osobę. Ale nie wiem czy się dostanę na wizytę bo pewnie ma zapisy chętnych na dwa lata :wink:

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3395
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: Luźne rozmowy o J25

Post autor: luk4s7 »

pawel4osi pisze: Podoba mi się deklaracja: :"Da się to jednak bardzo łatwo zmodyfikować na odwrotną logikę czyli aby domyślnie był wyłączony a dopiero naciśnięcie przycisku go włączało". Proszę o namiary na taką osobę. Ale nie wiem czy się dostanę na wizytę bo pewnie ma zapisy chętnych na dwa lata :wink:
Jest taki dość znany warsztat w Warszawie na Modlińskiej który nie takie wyzwania już ogarniał więc sugerowałbym tam skierować pierwsze kroki.
Do kilku aut widziałem moduły które się wpina miedzy kostkę a przycisk start-stop. Akurat interesował mnie wtedy Hilux bo takie auto rozważałem, a potem już nie bo mój LC nie miał tego systemu. Moduł robi dokładnie to co opisałem czyli odwraca logikę.

Jednym słowem szukajcie a znajdziecie.

stasik
Posty: 273
Rejestracja: 09 sty 2021, 21:42
Auto: KDJ95

Re: Luźne rozmowy o J25

Post autor: stasik »

A już miałem biadolić żem gołodupiec i mnie nie stać na J25, więc dalej z konieczności ładuję furmanki biletów NBP w starą J9 ;-) No i zostałem stanowczo sprowadzony na właściwą drogę - faktycznie miałbym problem z wytrzymaniem z tymi wszystkimi debilnymi systemami. Każda trasa jakąś względną nówką zaczyna się od wyłączenia wszystkiego co da się wyłączyć. Pewnie dlatego gdybym miał 4 stówki ma samochód, stanełoby ma VDJ76 :-)

pinc6x6
Posty: 505
Rejestracja: 29 wrz 2010, 10:47
Auto: Hilux
Kontakt:

Re: Luźne rozmowy o J25

Post autor: pinc6x6 »

Ciekawe czy na Australię takie same specyfikacje jak na Europę?

TomekW
Posty: 304
Rejestracja: 26 wrz 2014, 01:40
Auto: VDJ76
Kontakt:

Re: Luźne rozmowy o J25

Post autor: TomekW »

Nie. Kierownica jest po drugiej stronie :)

stasik
Posty: 273
Rejestracja: 09 sty 2021, 21:42
Auto: KDJ95

Re: Luźne rozmowy o J25

Post autor: stasik »

Aussies pewnie dostaną koło zapasowe na tylnych drzwiach, conajmniej w opcji. Potrzebne jest miejsce na drugi bak, ale i bez tego to jest najlepsza lokalizacja zapasu.

Im dłużej mam to auto przed oczami, tym bardziej mi się podoba :-)

pinc6x6
Posty: 505
Rejestracja: 29 wrz 2010, 10:47
Auto: Hilux
Kontakt:

Re: Luźne rozmowy o J25

Post autor: pinc6x6 »

TomekW pisze:
09 wrz 2023, 09:43
Nie. Kierownica jest po drugiej stronie :)
serio się zastanawiam czy tam te wszystkie systemy są! Jeżeli tak to znaczy że są przydatne i raczej bezawaryjne.

pawel4osi
Posty: 33
Rejestracja: 08 maja 2011, 16:37
Auto: Rav4, LC200
Kontakt:

Re: Luźne rozmowy o J25

Post autor: pawel4osi »

pinc6x6 pisze:
09 wrz 2023, 12:45
TomekW pisze:
09 wrz 2023, 09:43
Nie. Kierownica jest po drugiej stronie :)
serio się zastanawiam czy tam te wszystkie systemy są! Jeżeli tak to znaczy że są przydatne i raczej bezawaryjne.
Tak, potrzebne :wink: :asystent pasa ruchu, start/stop czy "inteligentny" asystent predkości są może bezawaryjne ale i też niezbędne w interiorze :D

pinc6x6
Posty: 505
Rejestracja: 29 wrz 2010, 10:47
Auto: Hilux
Kontakt:

Re: Luźne rozmowy o J25

Post autor: pinc6x6 »

pawel4osi pisze:
10 wrz 2023, 13:09
pinc6x6 pisze:
09 wrz 2023, 12:45
TomekW pisze:
09 wrz 2023, 09:43
Nie. Kierownica jest po drugiej stronie :)
serio się zastanawiam czy tam te wszystkie systemy są! Jeżeli tak to znaczy że są przydatne i raczej bezawaryjne.
Tak, potrzebne :wink: :asystent pasa ruchu, start/stop czy "inteligentny" asystent predkości są może bezawaryjne ale i też niezbędne w interiorze :D
Najwyraźniej nie jesteś w stanie zrozumieć o co mi chodzi! No trudno.

herrkam
Posty: 100
Rejestracja: 09 mar 2015, 21:00
Auto: J15 2022 Executive Black Matt
Kontakt:

Re: Luźne rozmowy o J25

Post autor: herrkam »

inteligentny tempomat - super sprawa jak się jedzie po autostradzie, asystent pasa - wyłączam, start-stop wyłączam. BSM ok, czytanie znaków OK, inteligentne światła OK - i nie widzę chyba więcej wspomagaczy. Teraz jak jeżdżę LC 150 '22 to praktycznie tylko wyłączam start/stop, jeden przycisk i po sprawie. Reszta na stałe jw.

pawel4osi
Posty: 33
Rejestracja: 08 maja 2011, 16:37
Auto: Rav4, LC200
Kontakt:

Re: Luźne rozmowy o J25

Post autor: pawel4osi »

herrkam pisze:
11 wrz 2023, 08:23
inteligentny tempomat - super sprawa jak się jedzie po autostradzie, asystent pasa - wyłączam, start-stop wyłączam. BSM ok, czytanie znaków OK, inteligentne światła OK - i nie widzę chyba więcej wspomagaczy. Teraz jak jeżdżę LC 150 '22 to praktycznie tylko wyłączam start/stop, jeden przycisk i po sprawie. Reszta na stałe jw.
Właśnie chodzi o ten jeden upierdliwy przycisk start/stop. Dlaczego, skoro nie jest obowiązkowy, bo możesz go wyłączyć kiedy chcesz, to nie może być zrobiony tak jak pozostałe, że włączasz kiedy ty zdecydujesz? Ale to jest jeszcze mniejsza upierdliwość niż wg mnie, będzie w modelu o którym jest wątek czyli J250. Wyłączenie upierdliwego pipczenia o przekroczeniu odczytanej przez radar prędkości będzie mozliwe z siódmego podmenu na ekranie dotykowym i restartowane do ustawień fabrycznych po każdym odpaleniu. Jeżeli będzie jak w Lexusie rx... I nie widziałem czy jest też jeszcze ten start stop pod guzikiem czy też w menu na tablecie?

ODPOWIEDZ