Fakt, tym SCRem przypomniałeś mi dlaczego nieszczególnie mam ochotę na grubsze wydatki na nowszy model

SCR to zło i nie bez przyczyny wymyślono emulatory. A propos, australijskie zaopatrzwnie w AdBlue to głównie Chiny, a Kitajce zmniejszyły produkcję ze względu na problemy energetyczne. No i Kangury rozważają chwilową legalizację emulatorów
Co do GPF - jeszcze się okaże... Ja z DPFem nie miałem nigdy problemów, ale też mieszkam w fajnym miejscu, wszystkie sprawy miejskie załatwiam z buta, a samochód zwykle pokonuje minimum 20 km.
W benzynówkach problemem pozostaje trwałość turbosprężarki. Spaliny mają dużo wyższą temperaturę niż diesle - siostra termodynamika jest nieubłagana

No i sama "klasyczna" trwałość diesla rozumiana jako odporność na zużycie pierścieni i gładzi niezmiennie pozostaje znacząco wyższa. A kapitalka np. dużego V6 czy V8 to już naprawdę gruba kasa, przy której drobniaki wydane na wtryskiwacze czy inne SCRy bledną.
Ta rozczarpwująca J15 to był automat? Bo to by sporo tłumaczyło...