Tundra Akademii Morskiej w Gdyni

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
hashid
Prezes Zarządu
Posty: 4456
Rejestracja: 20 lis 2007, 23:51
Auto: KDJ12
Kontakt:

Tundra Akademii Morskiej w Gdyni

Post autor: hashid »

mocny temat w wykonaniu expedycji: http://dakar.pl/galerie/galerie-zdjec/a ... .htm#11270" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Tundra Akademii Morskiej w Gdyni

Post autor: kylon »

No
Gąsienice mi się podobają ale te baniaki robiące z niej ponton :shock: :shock: :shock:
Co innego woda stojąca a co innego morze :wink:
Projekt faktycznie fajowy.

Tuco
Komisja Rewizyjna
Posty: 2165
Rejestracja: 18 gru 2008, 22:22
Auto: kdj95
Kontakt:

Re: Tundra Akademii Morskiej w Gdyni

Post autor: Tuco »

Bardzo fajny projekt. Tylko dlaczego Tundra??? Chyba nie bnajbardziej optymalny kosztowo samochód.

Awatar użytkownika
LEX
Posty: 1582
Rejestracja: 23 wrz 2007, 22:01
Auto: Lexus LX450
Kontakt:

Re: Tundra Akademii Morskiej w Gdyni

Post autor: LEX »

No tundra ma same zalety. Jest tańsza od land cruisera a jednakowo mocna, nadaje się do przewozu gąsienic na pace i pięknie wyposażona. No a dlaczego nie Hilux w takim razie? No bo samochód musi mieć coś pod maską, żeby popylać na piachu czy wodzie i iForce 5.7 z Tundry się do tego nadaje. Poza tym Europa nie produkuje w sumie żadnych aftermarketowych części do samochodów i wszystkie dziwadła są z USA: a to dłuższe wahacze, inne amory, kompresory i turbiny, jak ktoś chce to SAS itd... Więc Tundra doskonale się nadaje pod przeróbkę.

Awatar użytkownika
Transporter
Posty: 141
Rejestracja: 09 sty 2011, 19:20
Auto: KDJ 120
Kontakt:

Re: Tundra Akademii Morskiej w Gdyni

Post autor: Transporter »

Mocny projekt. Kurde, super wygląda na tych gąsienicach , jak popyla po piasku :)

Awatar użytkownika
Addams
Klubowicz
Posty: 3856
Rejestracja: 19 lis 2009, 17:35
Auto: FJ40, BJ45
Kontakt:

Re: Tundra Akademii Morskiej w Gdyni

Post autor: Addams »

Dzisiaj macałem jak na takim czymś pogina yamaha rhino- ożeszjegomać..

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2506
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: Tundra Akademii Morskiej w Gdyni

Post autor: kpeugeot »

tu troszkę więcej o aucie

http://topcanal.pl/top-wiadomosci-wiece ... odladowego" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Northern Sun
Posty: 251
Rejestracja: 20 sty 2008, 07:09
Kontakt:

Re: Tundra Akademii Morskiej w Gdyni

Post autor: Northern Sun »

no shoku to nie ma, gasienice dobre na piasek; flex taki sobie; jedybnie co lockersy sa; :mrgreen:

anoretka
Posty: 169
Rejestracja: 22 gru 2010, 20:16
Auto: V8 (2008)
Kontakt:

Re: Tundra Akademii Morskiej w Gdyni

Post autor: anoretka »

Ciekawe jak z homologacją na te wszystkie dodatki? Normalny przy pierwszej kontroli pożegnałby się z dowodem i kilkoma stówkami mandatu. Chyba, że się mylę...

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Tundra Akademii Morskiej w Gdyni

Post autor: kylon »

Też jestem ciekaw bo jak ogarniamy przetargi dla Państwowych instytucji to musimy dostarczać ogromna papierkologię 8)
Głównie chodzi o zderzaki choć o zawieszenia też chodzi. Poszczególne elementy moga mieć homologacje ale amerykańska to chyba nie jest honorowana w Europie.

jezus
Posty: 1807
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: IVECO 168M11
Kontakt:

Re: Tundra Akademii Morskiej w Gdyni

Post autor: jezus »

Kolejnym prototypem bedzie najnowszy hill........... i to on bedzie miał pędnik na pace, którego jeszcze nie ma tundra...... :mrgreen: ..... bo tundra ma juz nie byc pływajaca...... 8)

Awatar użytkownika
Northern Sun
Posty: 251
Rejestracja: 20 sty 2008, 07:09
Kontakt:

Re: Tundra Akademii Morskiej w Gdyni

Post autor: Northern Sun »

plywajaca? .. statki na morzu tez beda pod opieka? ostatnie zdjecie lekka amatorka, co to niby ma byc? .. nie ma blotnych dziur to wjezdzam do jeziora ..

consigliero
Klubowicz
Posty: 1889
Rejestracja: 17 sie 2008, 22:14
Auto: 4Runner
Kontakt:

Re: Tundra Akademii Morskiej w Gdyni

Post autor: consigliero »

Wygląda na to że ponownie trzeba udowodnić sobie i światu że Polak potrafi . Z tego drugiego linka linka dowiadujemy się że auto może holować łódkę firmy Parker, jakby inne auta nie tego nie potrafiły. Ktoś pewnie napisał dobrze wniosek i otrzymał takiego granta , umożliwiającego taką zabawę . Może kilka takich i załatwimy przy okazji sprawę obrony terytorialnej polskiego wybrzeża . W końcu korweta gawron pochłonęła już taką kasę i nie wiadomo czy kiedykolwiek wejdzie do służby http://pl.wikipedia.org/wiki/Korwety_projektu_621" onclick="window.open(this.href);return false; 8)
PozdrawiaM

jezus
Posty: 1807
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: IVECO 168M11
Kontakt:

Re: Tundra Akademii Morskiej w Gdyni

Post autor: jezus »

Pojazd z założenia miał być pływającym centrum dowodzącym na terenach zlanych .......w środku są grodzie, papy zęzowe, komputery, radary , sonary...do tego mobilność terenowa...koła i gąsienice....oraz na zewnątrz zbiorniki wypornościowe umożliwiające pływalność toytoya...oraz pędnik około 330 koni zamontowany na pace napędzany silnikiem przez reduktor gelendy........ :mrgreen:

PS... osobiście uważam że kupienie kilku choćby ruskich amfibii zrobiło by więcej dobrego przy mniejszych finansach.......ale na coś trzeba wydać kasę sponsorów.........i dlatego będzie nowa zabawka pływająca.......z hilla....... :mrgreen:

Awatar użytkownika
Kwieczor
Klubowicz
Posty: 1561
Rejestracja: 05 gru 2009, 23:57
Auto: Hilux 2,5 D4D 2008
Kontakt:

Re: Tundra Akademii Morskiej w Gdyni

Post autor: Kwieczor »

no właśnie - chyba tylko o pokazówkę chodzi, a nie o realne potrzeby,
na rynku są gotowce - jak np.:
http://www.atonimpulse.com/Introduction_to_Viking.html" onclick="window.open(this.href);return false;



The Russian-built Aton-Impulse Viking-2992 is an amphibious, seven-passenger emergency rescue car. It's also pretty awesome.

The Viking tackles the problem of amphibious, remote rescue in a slightly different way than its considerably larger peers, with a compact size. The vehicle is just under 16.5 feet and tips the scales at a delicate 3,218 lbs and is powered by a mid-mounted VAZ 1.8 liter, 82 HP four cylinder. On the road it tops out at a leisurely 37 MPH, but since it's equipped with an on-board jet pump it can go 6.2 MPH on the water. Off-roading isn't too bad either, with an air suspension capable of lifting the vehicle 10 inches over the lowest height and besting approach angles of 38%. It may not be pretty, it may not be speedy, but it's certainly pretty awesome in a purpose-built Russian kinda way.
Ostatnio zmieniony 10 kwie 2012, 02:36 przez Remiołek, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiłem linki do YT.

ODPOWIEDZ