co to za toyota

Moderator: luk4s7

Darek_LC_J95
Posty: 296
Rejestracja: 11 mar 2019, 19:55
Auto: Toyota Land Cruiser KDJ95 2001 5D.
Kontakt:

Re: co to za toyota

Post autor: Darek_LC_J95 »

Rokfor32 pisze:
13 sie 2021, 14:46
4r mk3 (a więc hilux surf) to podwoziowo niemal dokładnie to samo co J9. Ze wszystkimi wadami tego modelu ... :wink:
Jakie konkretnie są te wady? Jaka niespodzianka mnie jeszcze czeka ?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: co to za toyota

Post autor: Rokfor32 »

Wybuchowy centralny dyfer, niedowymiarowane elementy przedniego napedu, i fatalna konstrukcja dolnych sworzni zwrotnic, powodująca odpadanie koła. Plus cienka i szybko zużywająca się przekładnia kiery.

Awatar użytkownika
szulbor
Posty: 392
Rejestracja: 25 sty 2014, 20:29
Auto: Toyota 4runner 3rd 5VZ-FE 3.4ccm Supercharged
Kontakt:

Re: co to za toyota

Post autor: szulbor »

Z tym że w 4runner jest inny reduktor niż 95 i raczej bym powiedział o nich niezajebliwe nid pamiętam oznaczeń ale potocznie j case

Wysłane z mojego LIO-L29 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: co to za toyota

Post autor: Rokfor32 »

Nie. A dokładniej - są dwa typy - part time, taki jak w tacomach - i multimode, taki jak w J9.

Pierwszy rzeczywiście jest niezajebliwy, bo po prostu ... nie ma centralnej różnicówki :wink: Więc i nie ma co wybuchnąć. Drugi - to identyczna konstrukcja jak w J9 - tyle że z dołożoną opcją jazdy 2WD. Jest tak samo delikatny jak ten z J9 - no chyba że się nie korzysta opcji 4x4 full time, i jeździ stale 2wd. :wink:

Ten temat mam rozeznany własnoręcznie - nawet przerabiałem kiedyś reduktor multimode na ful time, bo tych do J9, szczególnie M/T - posucha straszna ... :wink:

Ostatnio miałem też okazje pooglądać bebechy reduktora J12 - i mimo że (w porównaniu do J9) z zewnątrz wyglądają dosyć podobnie - to konstrukcyjnie nawet nie ma czego porównywać. chyba że łańcuch - bo jest taki sam ... :wink:

Darek_LC_J95
Posty: 296
Rejestracja: 11 mar 2019, 19:55
Auto: Toyota Land Cruiser KDJ95 2001 5D.
Kontakt:

Re: co to za toyota

Post autor: Darek_LC_J95 »

No to super, że tylko tyle, bo myślałem, że jeszcze silnik mi wybuchnie, buda z ramy spadnie, czy coś tam jeszcze.

O tych odpadających kołach to sporo słyszałem :( na YouTube, ale o centralnym dyferencjale to nie :(.

Da się to jakoś sprawdzić, zanim nastąpi problem z dyfrem? Jakieś dobre remedium? Mam już wg licznika 287000 km na osi.

Jak trzeba sobie zapracować, żeby reduktor wybuchnął?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: co to za toyota

Post autor: Rokfor32 »

Nie ma remedium. Mechanizm jest nieodporny na przeciążenia - więc jak jeździsz jak ... ciota ( :mrgreen: ) - to ma sznasne ... :wink:

Układ zabija bezwładność mas wirujących (głównie w klekotach). Jak masz otwarty centralny dyfer, i doprowadzisz do rozbiegnięcia sie mechanizmu (poślizg jednego z kół), a potem zerojedynkowo to wystopujesz (złapanie przyczepności przez to rozbiegnięte koło) - to .... szukasz nowego reduktora ... :mrgreen:

Jak chcesz taki model użytkować jeszcze wiele lat - to wywal to wpizdu. W sensie - sprzedaj, póki ma wartość, i są chętni do zanabycia. I zastąp rozwiązaniem z J12 - lub 4R mk4.

Mało kto ma świadomość jak to konstrukcyjnie jest rozwiązane. Więc - tak obrazowo - żeby rozsadzić przeciążeniowo reduktor z J12 trza zapodać moment mniej więcej x4 lub 5 - względem tego - co niszczy reduktor z J9. Ot, taka "drobna" zmiana w konstrukcji centralnego dyfra ... :wink:

Darek_LC_J95
Posty: 296
Rejestracja: 11 mar 2019, 19:55
Auto: Toyota Land Cruiser KDJ95 2001 5D.
Kontakt:

Re: co to za toyota

Post autor: Darek_LC_J95 »

A ile realnie powinna kosztować taka wymiana reduktora na wersję z J12?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: co to za toyota

Post autor: Rokfor32 »

Tyle, za ile kupisz taki napęd (skrzynia plus reduktor), plus zmiana długości obu wałów napedowych, inna poduszka pod reduktor - i skorygowanie kształtu drążków w kabinie (w przypadku manualnej skrzyni). Przy automacie sziftery wyhodzą jak trzeba - ale ze skrzynia trzeba pokombinować (albo zapodać jedynie sam adapter reduktora do skrzyni J9 - albo w skrzyni J12 wymienic płyte zaworową na ta z J9 - no chyba że mowa o d4d w J9, wówczas skrzynie sa takie same jak we wczesnych J12). Wyjaśniając - i w manuali i w automacie to sa te same skrzynie (odpowednio R151F i A343F) - ale te same nie oznacza że takie same. Różni się kilka detali - a zakup tych detali solo w aso robi koszt porównywalny z całą używaną skrzynią (chodzi głównie o adaptery reduktora). Ale mając jednak te adaptery z jakiegoś innego źródła (np. z rozebranej uszkodzonej skrzyni) - można całą imprezę jeszcze obtanić.

Jest więc kilka zmiennych decydujących o finalnej cenie - mając nieco wprawy w mechanice, i mając gdzie i czym zrobić - myślę że koszt wyjdzie w okolicy 4 tysi. Zlecając komercyjnie - pewnie x2.

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: co to za toyota

Post autor: sebastian44 »

Darek_LC_J95 pisze:
16 sie 2021, 09:26
A ile realnie powinna kosztować taka wymiana reduktora na wersję z J12?
Myślę ze dopóki działa to nie ma sensu tego ruszać, jak jezdzisz w miarę rozsądnie to nic nie powinno sie rozpaść. A ekonomicznie, no cóż, jak chcesz naprawić wszystkie bolączki J9 przekłądając po kawałku elementy z J12- to chyba taniej wyjdzie kupić sobie J12 :mrgreen:

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: co to za toyota

Post autor: Rokfor32 »

Zamiana na J12 jest oczywiście opcją - co nie znaczy że w danym J9 problem zniknie. Conajwyżej ony problem zmieni właściciela ... :mrgreen:

Dwa - jednak ma sens, zanim się ori reduktor rozpadnie. Przy dzisiejszych cenach można za sprawny uzyskać około 3 tysie - co dosyć znacząco zmniejsza koszty swapu. Rozpadnięty kosztuje tyle - ile waży, na złomie :wink:

Darek_LC_J95
Posty: 296
Rejestracja: 11 mar 2019, 19:55
Auto: Toyota Land Cruiser KDJ95 2001 5D.
Kontakt:

Re: co to za toyota

Post autor: Darek_LC_J95 »

Jasne, no cóż polubiłem już swojego J95, to będziemy działać razem, aż w końcu kiedyś trafi do Afryki.

Nawet miałem przez chwilę szansę na zakup J120, ale porównałem z moim i w środku J120, to bardziej RAV4 II, niż Land Cruiser.

W J95 zostało jeszcze pare dawnych wykończeń Toyoty, a J120 ma już takie "delikatne" wnętrze ;), że strach tym jechać w brud i pył.
Po za tym co to za Land Cruiser, w którym montuje się dodatkowy filtr przeciwpyłowy w kabinie :) ?!?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: co to za toyota

Post autor: Rokfor32 »

Ten filtr to akurat jeden z najlepsiejszych wynalazków w ewolucji LC ... :wink:

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 2019
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: co to za toyota

Post autor: Jake »

Rokfor32 pisze:
18 sie 2021, 14:33
Ten filtr to akurat jeden z najlepsiejszych wynalazków w ewolucji LC ... :wink:
Nawet w 25 letnim Isuzu mam filtr przeciwpyłkowy i bardzo to sobie chwale. w 4R 2-gen mi cholernie brakuje, bo jedna jazda po szutrze i zaraz cala kabina zawalona pylem. Nie wspominajac juz o tym, ze jak wyjalem ostatnio parownik to wygladal jak zabetonowany od calego paskudztwa ktore sie w niego przez lata wbiło. :lol:

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: co to za toyota

Post autor: sebastian44 »

Darek_LC_J95 pisze:
18 sie 2021, 13:30
Jasne, no cóż polubiłem już swojego J95, to będziemy działać razem, aż w końcu kiedyś trafi do Afryki.

Nawet miałem przez chwilę szansę na zakup J120, ale porównałem z moim i w środku J120, to bardziej RAV4 II, niż Land Cruiser.

W J95 zostało jeszcze pare dawnych wykończeń Toyoty, a J120 ma już takie "delikatne" wnętrze ;), że strach tym jechać w brud i pył.
Po za tym co to za Land Cruiser, w którym montuje się dodatkowy filtr przeciwpyłowy w kabinie :) ?!?
Co do designu wnetrza, nawet bym się zgodził, bardziej podobał mi sie w J95. Ale w J120 nic nie skrzypi i konsola centralna jest przywierdzona do wielkiej stalowej rury- w J95 cała konsola mi podskakiwała na wybojach razem z radiem. Wiec poza designem widzę spory progress i chyba bym sie nie zamienił ;)

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: co to za toyota

Post autor: Rokfor32 »

Toyota ma przewidziane do radia spec uchwyty, skręcane srubkami do tego stelaża pod plastikiem. Jak sie tak montuje radio - to nic nie lata. Ale jak sie montuje (relatywnie ciężkie) radio na uniwersalnej ramce, i tylko do plastiku przedniego (a radio nie ma tyłem podparcia) - to po czasie wszystkie plastiki wokół są po prostu połamane :wink:

ODPOWIEDZ