ustawianie zapłonu lampą stroboskopową 3.0V6

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
jpj
Posty: 34
Rejestracja: 07 lis 2022, 13:04
Auto: 4R II GEN

Re: ustawianie zapłonu lampą stroboskopową 3.0V6

Post autor: jpj »

@Rokfor32, jest tak jak opisałeś. Seria szybkich mrugnięć, po czym jest chwilowa przerwa i powtórka. Silnik zdecydowanie lepiej chodzi po tej regulacji i ma dobrą reakcję na pedał gazu. Dzięki!

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: ustawianie zapłonu lampą stroboskopową 3.0V6

Post autor: Rokfor32 »

Seria szybkich mrugnięć - ale CIAGLE !! :mrgreen:

Jeżeli między mrugnięciami sa przerwy - to jest to komunikat błędu. Pogrzeb sobie po necie, jest mnóstwo opisów, jak się to odczytuje.

Awatar użytkownika
jpj
Posty: 34
Rejestracja: 07 lis 2022, 13:04
Auto: 4R II GEN

Re: ustawianie zapłonu lampą stroboskopową 3.0V6

Post autor: jpj »

Dziękuję! Pochwalę się później co mój 4R "wymrugał" mi na na liczniku.

P.S.
Jesteś w stanie zweryfikować poprawność tego źródła kodów?
https://www.troublecodes.net/toyota/toy ... t100-3-0l/

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 2019
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: ustawianie zapłonu lampą stroboskopową 3.0V6

Post autor: Jake »

Rokfor32 pisze:
03 lut 2023, 07:45
Seria szybkich mrugnięć - ale CIAGLE !! :mrgreen:
Jeżeli między mrugnięciami sa przerwy - to jest to komunikat błędu. Pogrzeb sobie po necie, jest mnóstwo opisów, jak się to odczytuje.
Rokfor - jest dobrze. w 3VZ-E tak jest. Miga szybko przez dluzszy czas a potem jest przerwa.
Spojrz na wykres przebiegu funkcji przy braku bledow na rysunku:
Screenshot_2.png
Screenshot_2.png (31,17 KiB) Przejrzano 1370 razy
jpj pisze:
03 lut 2023, 13:37
Jesteś w stanie zweryfikować poprawność tego źródła kodów?
https://www.troublecodes.net/toyota/toy ... t100-3-0l/
Na pierwszy rzut oka lista wydaje sie byc poprawna. W tym temacie: viewtopic.php?f=15&t=20241
w drugim poscie od gory wzucilem w zalaczniku wyciag z OEMowej instrukcji serwisowej jak wyblyskac, oczytac i zinterpretowac kody. Polecam sobie pobrac :)

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: ustawianie zapłonu lampą stroboskopową 3.0V6

Post autor: Rokfor32 »

Nigdy nie zaobserwowałem tejże przerwy - no ale fakt, jak sygnalizuje komp, że jest wsio OK - to się i nie gapiłem w lampkę jakoś specjalnie długo ... :wink:

Awatar użytkownika
jpj
Posty: 34
Rejestracja: 07 lis 2022, 13:04
Auto: 4R II GEN

Re: ustawianie zapłonu lampą stroboskopową 3.0V6

Post autor: jpj »

Ok, jedyny błąd jaki mi się pojawił to numer 14. Ogólnie auto pali normalnie, silnik po regulacji lampą wraz z wpiętą zworką przestał chodzić kwadratowo, obroty nie falują (dolot szczelny - nowe gumy od przepływki). Będę jeszcze chciał na wiosnę sprawdzić odmę podczas wymiany uszczelek pod klawiaturami. Wracając do głównego punktu, czyli błędu #14 mogę się domyślać, że tak jak opisywaliście, problem leży po stronie złego podpięcia gaziarzy. Będę to sprawdzał jak zrobi się trochę cieplej. Dzięki za pomoc! :)

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: ustawianie zapłonu lampą stroboskopową 3.0V6

Post autor: Rokfor32 »

Błąd 14: IGF signal from igniter is not input to ECM for 6 consecutive ignitions.

Przyczyny:
• Open or short in IGF or IGT circuit from igniter to ECM
• Igniter
• ECM

IGT raczej jest w porządku (bo to po prostu sygnał wyzwalania iskry, a skoro silnik pracuje - to ten sygnał musi być poprawny). Zostaje IGF.

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 2019
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: ustawianie zapłonu lampą stroboskopową 3.0V6

Post autor: Jake »

To bardzo prosto sprawdzic. Odpinasz wtyczke przy module zaplonowym (przy okazji patrzysz czy juz na pierwszy rzut oka nie ma tu jakich kwiatkow nawywijanych typu uciete przewody.) Rozbierasz panel przy slupku A po stronie pasazera odpinasz wtyczke od ECU i mierzysz multimetrem przejscie miedzy pinami IGF po obu stronach. W manualu sa pinouty kostek - wiec nie musisz sprawdzac wszystkich po kolei tylko od razu konkretny ;)
Jest tez szansa ze modul zaplonowy jest wadliwy i nie podaje zwrotnego IGF, ale raczej male szanse.
Podczas jazdy swieci Ci sie Check Engine?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: ustawianie zapłonu lampą stroboskopową 3.0V6

Post autor: Rokfor32 »

Te moduły (ignitery) densowskie są naprawdę mocno odporne. Ja chyba jeszcze się nie styknałem ze spalonym - a tym bardziej częściowo uszkodzonym.

Jeżeli auto miało kiedykolwiek LPG - to radzę BARDZO uważnie posprawdzać kable/wiązki. Sterowniki LPG potrzebują sygnału obrotów z instalacji auta - a gaziarzom często się nie chce sprawdzać schematów - jak znajdą cokolwiek co "pulsuje w rytm pracy silnika" - to się dopinają. Czasem uszkadzając te kable - a na pewno uszkadzając izolację.

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 2019
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: ustawianie zapłonu lampą stroboskopową 3.0V6

Post autor: Jake »

Szczera prawda, mam takie same doswiadczenia jak Rokfor w tym temacie. Jak kupilem swojego 4R to pod maska wiazka byla poszarpana z kazdej strony. Nie przez kuny ani szczury, tylko niestety przez gaziarza.

Awatar użytkownika
jpj
Posty: 34
Rejestracja: 07 lis 2022, 13:04
Auto: 4R II GEN

Re: ustawianie zapłonu lampą stroboskopową 3.0V6

Post autor: jpj »

Rokfor32 pisze:
08 lut 2023, 20:23
Te moduły (ignitery) densowskie są naprawdę mocno odporne. Ja chyba jeszcze się nie styknałem ze spalonym - a tym bardziej częściowo uszkodzonym.

Jeżeli auto miało kiedykolwiek LPG - to radzę BARDZO uważnie posprawdzać kable/wiązki. Sterowniki LPG potrzebują sygnału obrotów z instalacji auta - a gaziarzom często się nie chce sprawdzać schematów - jak znajdą cokolwiek co "pulsuje w rytm pracy silnika" - to się dopinają. Czasem uszkadzając te kable - a na pewno uszkadzając izolację.
LPG było zakładane przez wcześniejszego właściciela zaraz po ściągnięciu auta, czyli końcem września 2022, także jest to świeże wszystko. Dzięki za podpowiedź! Sprawdzę to.
Jake pisze:
08 lut 2023, 16:49
Podczas jazdy swieci Ci sie Check Engine?
Absolutnie nie. Silnik wydaje się mi działać poprawnie.

Reasumując, zrobiłem w nim takie ABC pozakupowe - od rozrządu (na OEM częściach), po uszczelnienie dolotu (wymiana gum) i zmianę elementów zapłonu (palec, kopółka, kable, świece). Instalacja ma kilka dodatkowych światełek, pierdół założonych jeszcze przez "obcokrajowca".

Awatar użytkownika
jpj
Posty: 34
Rejestracja: 07 lis 2022, 13:04
Auto: 4R II GEN

Re: ustawianie zapłonu lampą stroboskopową 3.0V6

Post autor: jpj »

Więc tak to wygląda. Silnik w moim mniemaniu bardzo równo chodzi. Po demontażu kolektora, wyczyszczeniu EGR, przepustnicy (syfu w ciul było) ustawiłem ponownie zapłon. Nie ma przedmuchów, a po zmianie dodatkowo jeszcze podstawy wiskozy oraz samego wisko (było wsadzone z diesla) silnikiem przestało trząść. Po wpięciu zworki check mruga jednostajnie bez przerw. Jeszcze raz dzięki za sugestie.
Pozdrawiam
Jano
https://youtube.com/shorts/nhkPtepKrEk

ODPOWIEDZ