4runner -2008

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
macieq
Posty: 164
Rejestracja: 25 cze 2008, 07:39
Auto: 4runner V6
Kontakt:

4runner -2008

Post autor: macieq »

Witam jeszcze raz :D Po wcześniejszych pytaniach dotyczących Lc120(prado) i wszystkich za i przeciw zdecydowałem się na 4runnera z silnikiem 1GR-FE.Pierwsze wrażenia z podróży na niemieckich autobanach są bardzo pozytywne.Obawy dotyczące koszmarnego spalania nie potwierdziły się :lol: Jako,że jest to auto z rynku amerykańskiego wydaje mi się trochę za bardzo bujane,stąd pytanie do,czy wymiana sprężyn na Ome da jakąś poprawę? Na lifcie mi za bardzo nie zależy,choć nie pogardzę.Nie przewiduję wyciągarki ,może bullbar lub stalowy zderzak,generalnie ma to być wygodny wycieczkowóz i czasem na dalsze wyprawy.
pozdrawiam Maciek Aha i dzięki dla Bekona za wstępne porady

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18030
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: 4runner -2008

Post autor: kylon »

Z OME powinien być sztywniejszy. Poprawia się komfort jazdy w większości przypadków. Nie istnieją sprężyny OME bez liftu. Przód 25-50 mm w zależności od obciążenia. tył +50 mm.

Awatar użytkownika
macieq
Posty: 164
Rejestracja: 25 cze 2008, 07:39
Auto: 4runner V6
Kontakt:

Re: 4runner -2008

Post autor: macieq »

Dzięki kylon tylko mam wątpliwości co do tego tyłu,czy to nie za dużo dla pustego auta na czarnym,( tak będzie większą część roku użytkowany) Czy nie będzie się odbijał jak piłka?

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18030
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: 4runner -2008

Post autor: kylon »

Nie powinien nie mniej jednak pójdzie całość do góry. Ponieważ jest zapas mocy w takim samochodzie mozesz delikatnie dać większe koła co wizualnie poprawi jego wygląd. Nie mówię o jakiś gigantach ale o delikatnej poprawie wyglądu. polecam AT-eki Yokohamy. Sam takie mam i jestem zadowolony. Większość osób, które zmienia zawieszenie jest zadowolona z jazdy po czarnym. Samochód lepiej prowadzi się na zakrętach i przez poprzeczne przeszkody.
Jakoś mi ciasno było za kierownicą tego nowego 4 Runnera :shock:

mod

Re: 4runner -2008

Post autor: mod »

macieq pisze:Dzięki kylon tylko mam wątpliwości co do tego tyłu,czy to nie za dużo dla pustego auta na czarnym,( tak będzie większą część roku użytkowany) Czy nie będzie się odbijał jak piłka?
Nie spróbujesz, to się nie dowiesz. Niestety. Sam mam LC 120 z OME + Koni Raid. O ile sprężyny z przodu są fajne, amorki też, to dupa skacze niemiłosiernie. Zmieniłem już sprężyny na bardziej miękkie z tyłu. Trochę pomogło, ale jest to efekt niezadowalający. Wróciłem po tygodniu urlopu i powrót był szokujący. Tydzień jeździłem osobówką po równych asfaltach i się odzwyczaiłem. Będę szukał dalej.

To są nowe samochody, mało kto je zmienia i mało kto wie, co do nich naprawdę pasuje. Fabryka daje suche dane i tyle. Niestety trzeba próbować. Ale wierzę, że da się coś dobrać.

Ja przynajmniej zestawu OME + Koni Raid na tył nie polecam.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18030
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: 4runner -2008

Post autor: kylon »

Na tył są tylko sprężyny o średniej twardości OME895. Miękkie amorki to N141. Tak jak Emsi napisał trzeba próbować choć w stanach pewnie wiedzą jak na tym się jeździ. Można też spróbować utwardzić samymi amorkami na początek.

Awatar użytkownika
macieq
Posty: 164
Rejestracja: 25 cze 2008, 07:39
Auto: 4runner V6
Kontakt:

Re: 4runner -2008

Post autor: macieq »

Jakoś mi ciasno było za kierownicą tego nowego 4 Runnera
Też miałem obawy czy nie będę walił głową o dach :( bo jestem z tych długich i chudych ale jest ok. :D Co do sprężyn na tył znalazłem w stanach 895 opisana jako medium load i 896 jako heavy load.Generalnie szperając po ichnich forach też chodzi o jak największy lift,wielkie koła i kupę żelastwa obwieszonego na aucie :wink:

ODPOWIEDZ