Witam jeszcze raz Po wcześniejszych pytaniach dotyczących Lc120(prado) i wszystkich za i przeciw zdecydowałem się na 4runnera z silnikiem 1GR-FE.Pierwsze wrażenia z podróży na niemieckich autobanach są bardzo pozytywne.Obawy dotyczące koszmarnego spalania nie potwierdziły się Jako,że jest to auto z rynku amerykańskiego wydaje mi się trochę za bardzo bujane,stąd pytanie do,czy wymiana sprężyn na Ome da jakąś poprawę? Na lifcie mi za bardzo nie zależy,choć nie pogardzę.Nie przewiduję wyciągarki ,może bullbar lub stalowy zderzak,generalnie ma to być wygodny wycieczkowóz i czasem na dalsze wyprawy.
pozdrawiam Maciek Aha i dzięki dla Bekona za wstępne porady
4runner -2008
Moderator: luk4s7
Re: 4runner -2008
Z OME powinien być sztywniejszy. Poprawia się komfort jazdy w większości przypadków. Nie istnieją sprężyny OME bez liftu. Przód 25-50 mm w zależności od obciążenia. tył +50 mm.
Re: 4runner -2008
Dzięki kylon tylko mam wątpliwości co do tego tyłu,czy to nie za dużo dla pustego auta na czarnym,( tak będzie większą część roku użytkowany) Czy nie będzie się odbijał jak piłka?
Re: 4runner -2008
Nie powinien nie mniej jednak pójdzie całość do góry. Ponieważ jest zapas mocy w takim samochodzie mozesz delikatnie dać większe koła co wizualnie poprawi jego wygląd. Nie mówię o jakiś gigantach ale o delikatnej poprawie wyglądu. polecam AT-eki Yokohamy. Sam takie mam i jestem zadowolony. Większość osób, które zmienia zawieszenie jest zadowolona z jazdy po czarnym. Samochód lepiej prowadzi się na zakrętach i przez poprzeczne przeszkody.
Jakoś mi ciasno było za kierownicą tego nowego 4 Runnera
Jakoś mi ciasno było za kierownicą tego nowego 4 Runnera
Re: 4runner -2008
Nie spróbujesz, to się nie dowiesz. Niestety. Sam mam LC 120 z OME + Koni Raid. O ile sprężyny z przodu są fajne, amorki też, to dupa skacze niemiłosiernie. Zmieniłem już sprężyny na bardziej miękkie z tyłu. Trochę pomogło, ale jest to efekt niezadowalający. Wróciłem po tygodniu urlopu i powrót był szokujący. Tydzień jeździłem osobówką po równych asfaltach i się odzwyczaiłem. Będę szukał dalej.macieq pisze:Dzięki kylon tylko mam wątpliwości co do tego tyłu,czy to nie za dużo dla pustego auta na czarnym,( tak będzie większą część roku użytkowany) Czy nie będzie się odbijał jak piłka?
To są nowe samochody, mało kto je zmienia i mało kto wie, co do nich naprawdę pasuje. Fabryka daje suche dane i tyle. Niestety trzeba próbować. Ale wierzę, że da się coś dobrać.
Ja przynajmniej zestawu OME + Koni Raid na tył nie polecam.
Re: 4runner -2008
Na tył są tylko sprężyny o średniej twardości OME895. Miękkie amorki to N141. Tak jak Emsi napisał trzeba próbować choć w stanach pewnie wiedzą jak na tym się jeździ. Można też spróbować utwardzić samymi amorkami na początek.
Re: 4runner -2008
Też miałem obawy czy nie będę walił głową o dach bo jestem z tych długich i chudych ale jest ok. Co do sprężyn na tył znalazłem w stanach 895 opisana jako medium load i 896 jako heavy load.Generalnie szperając po ichnich forach też chodzi o jak największy lift,wielkie koła i kupę żelastwa obwieszonego na aucieJakoś mi ciasno było za kierownicą tego nowego 4 Runnera