3vze nie odpala
Moderator: luk4s7
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2522
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
3vze nie odpala
po przełożeniu silnika do hila - silnik nie odpala:
paliwo jest pompowane
elektryka jest cała przeniesiona - możliwe są pomyłki w podłączeniu podciśnień
była rozpinana wiązka silnika ale jest już spięta - raczej poprawnie
co potrzebuje silnik żeby odpalić?
paliwo ma - czy może być zapowietrzony układ doprowadzający paliwo do wtrysków?
powietrze ma
komputer podłączony
co jeszcze może być newralgiczne - może coś od skrzyni biegów? - bo to automat
paliwo jest pompowane
elektryka jest cała przeniesiona - możliwe są pomyłki w podłączeniu podciśnień
była rozpinana wiązka silnika ale jest już spięta - raczej poprawnie
co potrzebuje silnik żeby odpalić?
paliwo ma - czy może być zapowietrzony układ doprowadzający paliwo do wtrysków?
powietrze ma
komputer podłączony
co jeszcze może być newralgiczne - może coś od skrzyni biegów? - bo to automat
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8455
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: 3vze nie odpala
Ma palić. Sprawdź se dla pewności zamocowanie cewki i modułu zapłonowego - moduł jest masowany przez obudowe, i ta masa musi być, inaczej nie ma iskry.
Ten silnik potrzebuje bardzo niewielu sygnałów zewnętrznych - jak ma paliwo, to z elektroniki istotny jest tylko aparat zapłonowy (no i komp sterujący ). Nawet jak wypniesz wszystko pozostałe, ma przynajmniej zagdakać
Ten silnik potrzebuje bardzo niewielu sygnałów zewnętrznych - jak ma paliwo, to z elektroniki istotny jest tylko aparat zapłonowy (no i komp sterujący ). Nawet jak wypniesz wszystko pozostałe, ma przynajmniej zagdakać
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8455
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: 3vze nie odpala
W benzynie z wtryskiem nie ma takiego pojęcia jak "zapowietrzony układ paliwowy" ...
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8455
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: 3vze nie odpala
A - i jeszcze jedno - pompę oczywiście do baku zapodałeś?
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2522
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: 3vze nie odpala
bak ma pompe
a te podciśnienia mogą coś namotać?
a te podciśnienia mogą coś namotać?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8455
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: 3vze nie odpala
Nie na tyle, żeby silnik nie odpalił.
Pompa na 100% się uruchamia w momencie startu? Rozrusznik kręci? Zapłon prawidłowo ustawiony, kable HV nie pomieszane?
Pompa na 100% się uruchamia w momencie startu? Rozrusznik kręci? Zapłon prawidłowo ustawiony, kable HV nie pomieszane?
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2522
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: 3vze nie odpala
ustawienie zapłonu na kopułce było poluzowane więc pewnie ono winne
ale gdyby zapłon był zły to bym czuł spaliny z silnika a tego nie ma
czy jest jakiś zawór wpuszczający paliwo do listwy wtryskowej?
czy brak podpiętych sond do wydechu może skutkować nie odpaleniem?
ale gdyby zapłon był zły to bym czuł spaliny z silnika a tego nie ma
czy jest jakiś zawór wpuszczający paliwo do listwy wtryskowej?
czy brak podpiętych sond do wydechu może skutkować nie odpaleniem?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8455
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: 3vze nie odpala
Nie ma żadnych ekstra zaworów - jak pompa podaje paliwo, to jego nadmiar przelewa się z drugiej strony listwy wtryskowej i wraca do zbiornika. Sondy w tym silniku możesz całkiem odpiąć. Zresztą - sondy i tak nie działają na zimnym silniku.
Ustawienie precyzyjne kopułki też jest bez znaczenia - problem jest jak ktoś wyjął aparat i przekręcił w inną pozycję. Tyle, co jest normalnego zakresu regulacyjnego nie przeszkadza silnikowi odpalić, w dowolnej pozycji zakresu.
Podstawa w silniku benzynowym to świeca. Zawsze się w takim przypadku sprawdza świecę, wtedy wiadomo gdzie szukać dalej. Wyjmujesz jedną świecę, zapinasz do przewodu HV , kręcisz silnikiem i sprawdzasz iskrę. Dwa - świeca jest sucha czy zalana, izolator biały czy czarny od sadzy.
Jeżeli miałeś poluzowany aparat, to może świadczyć o tym, że ktoś go wyjął i włożył byle jak.
Aparat zapłonowy instaluje się na znaki - silnik ustawia sie na "0", a oś aparatu na znaku względem korpusu (korpusu aparatu), i tak ustawiony wsuwa w gniazdo (aparat ustawiony tak, żeby otwory montażowe pasowały). Bez kręcenia korpusem w trakcie wsuwania w gniazdo. Jedno ale - można się pomylić o obrót wału - więc jeżeli silnik się nie odezwie, to trza ustawić wał na "0", wyjąć aparat, przekręcić wał o jeden obrót, włożyć aparat spowrotem. Ma wtedy zagadać od strzała.
Ustawienie precyzyjne kopułki też jest bez znaczenia - problem jest jak ktoś wyjął aparat i przekręcił w inną pozycję. Tyle, co jest normalnego zakresu regulacyjnego nie przeszkadza silnikowi odpalić, w dowolnej pozycji zakresu.
Podstawa w silniku benzynowym to świeca. Zawsze się w takim przypadku sprawdza świecę, wtedy wiadomo gdzie szukać dalej. Wyjmujesz jedną świecę, zapinasz do przewodu HV , kręcisz silnikiem i sprawdzasz iskrę. Dwa - świeca jest sucha czy zalana, izolator biały czy czarny od sadzy.
Jeżeli miałeś poluzowany aparat, to może świadczyć o tym, że ktoś go wyjął i włożył byle jak.
Aparat zapłonowy instaluje się na znaki - silnik ustawia sie na "0", a oś aparatu na znaku względem korpusu (korpusu aparatu), i tak ustawiony wsuwa w gniazdo (aparat ustawiony tak, żeby otwory montażowe pasowały). Bez kręcenia korpusem w trakcie wsuwania w gniazdo. Jedno ale - można się pomylić o obrót wału - więc jeżeli silnik się nie odezwie, to trza ustawić wał na "0", wyjąć aparat, przekręcić wał o jeden obrót, włożyć aparat spowrotem. Ma wtedy zagadać od strzała.
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2522
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: 3vze nie odpala
paliwo na pewno dochodzi bo wraca
na świecy nie ma iskry - świeca jest mokra od paliwa kolor końcówki czarny ale bez nalotu
jak sprawdzić czy wchodzi napięcie do kopułki?
na świecy nie ma iskry - świeca jest mokra od paliwa kolor końcówki czarny ale bez nalotu
jak sprawdzić czy wchodzi napięcie do kopułki?
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2522
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: 3vze nie odpala
znalazłem\\
w pudełku w jest bezpiecznik EFI - był spalony
gada
w pudełku w jest bezpiecznik EFI - był spalony
gada
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8455
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: 3vze nie odpala
Oscyloskopem Tam jest tylko moduł impulsowy, i sprawdza się to właśnie tak.
Podepnij se ekstra masę do modułu zapłonowego (bezpośrednio, z jakiegoś pewnego punktu - chodzi o ten moduł przy cewce). Bez porządnej masy ten element nie zadziała. Tam też się sprawdza, czy dochodzi zasilanie.
Z aparatu zapłonowego wszystkie kable idą do ECU, dopiero stamtąd wracają do modułu zapłonowego i dalej idą do cewki. Zasilanie (na module) to czarny z czerwonym paskiem, czarny z białym to wyzwalacz iskry (drugi kabelek cewki, zasilanie cewka ma wspólne z modułem), pozostałe to ECU i obrotomierz. Na tych kabelkach nie ma masy - dlatemu ważne jest porządne masowanie przez obudowę.
Podepnij se ekstra masę do modułu zapłonowego (bezpośrednio, z jakiegoś pewnego punktu - chodzi o ten moduł przy cewce). Bez porządnej masy ten element nie zadziała. Tam też się sprawdza, czy dochodzi zasilanie.
Z aparatu zapłonowego wszystkie kable idą do ECU, dopiero stamtąd wracają do modułu zapłonowego i dalej idą do cewki. Zasilanie (na module) to czarny z czerwonym paskiem, czarny z białym to wyzwalacz iskry (drugi kabelek cewki, zasilanie cewka ma wspólne z modułem), pozostałe to ECU i obrotomierz. Na tych kabelkach nie ma masy - dlatemu ważne jest porządne masowanie przez obudowę.
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2522
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: 3vze nie odpala
silnik już gada
przyczyną braku iskry był spalony bezpiecznik w puszcze bezpieczników w komorze silnika
czy zapłon można ustawiać na słuch ?
przyczyną braku iskry był spalony bezpiecznik w puszcze bezpieczników w komorze silnika
czy zapłon można ustawiać na słuch ?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8455
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: 3vze nie odpala
Można - o ile masz naprawdę dobry słuch ...
W toytoyach gdzieś już od '84 zapłon ustawia się wyłącznie stroboskopem, a tak gdzieś od '98 nie ustawia się wogule ..
W toytoyach gdzieś już od '84 zapłon ustawia się wyłącznie stroboskopem, a tak gdzieś od '98 nie ustawia się wogule ..
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2522
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: 3vze nie odpala
auto już odpala ale dużooooo trzeba kręcić
właśnie odkryłem ze jest takie coś jak
wtrysk rozruchowy - a przez przypadek jak podpinałem wtyczki od wtrysków to mi została jedna wtyczka nie wpięta i nie wiem gdzie winna być wygląda że to właśnie wtrysk rozruchowy wtyczka jest na wysokości 4 cylindra ale nie widzę jej gniazda
właśnie odkryłem ze jest takie coś jak
wtrysk rozruchowy - a przez przypadek jak podpinałem wtyczki od wtrysków to mi została jedna wtyczka nie wpięta i nie wiem gdzie winna być wygląda że to właśnie wtrysk rozruchowy wtyczka jest na wysokości 4 cylindra ale nie widzę jej gniazda
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2522
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: 3vze nie odpala
poszedłem znowu szukać tej wtyczki ale nic nie widać
w wiązce od wtrysków 2, 4 i 6 są 4 wtyczki - 3 od wtrysków - te zamontowałem ale została mi jedna wolna - koloru czarnego
i nie wiem od czego jest
w wiązce od wtrysków 2, 4 i 6 są 4 wtyczki - 3 od wtrysków - te zamontowałem ale została mi jedna wolna - koloru czarnego
i nie wiem od czego jest