Strona 1 z 1

2l-t II olej w płynie chłodniczym

: 06 maja 2012, 19:29
autor: Zamor
Witajcie
Chciałbym się poradzić odnośnie silnika 2lt - II.
Auto 4runner 1993r, przebieg na liczniku 226 tyś,
Szukałem podobnych tematów ale nie udało mi się znaleźć rozwiązania.
Od kilku dni do układu chłodzenia dostaje mi się olej.. Było piękne, zdrowiutkie auto. Nie katowałem go więc nie powinien się przegrzać. (nie wiem jak poprzedni właściciel bo auto mam 1 miesiąc). Poprzednio płyn chłodniczy czysty bez grama oleju.
Zaczęły się rozszczelniać węże układu chłodzenia - wymieniłem 1 na nowy. Oleju w płynie może z pół szklanki - to max (cieniutka warstwa w zbiorniczku wyrównawczym - 1mm)
Poziom oleju nie ubywa na bagnecie ani nie przybywa. Na korku od oleju wszystko prawidłowo - bez charakterystycznej mazi.
Silnik pracuje równo, nie kopci. Obroty nie szaleją.
Poradźcie coś proszę bo nie wiem jak się za to zabrać.
Co to może być?
- (mikro)pęknięcia głowicy?
- uszczelka pod głowicą?
- chłodnica oleju? - może ona dawać taki objaw?
Zastanawia mnie to że silnik nie daje żadnych objawów że coś jest nie tak. Moc nie stracił.
Zależy ma bezawaryjności auta bo chcemy jechać do Rumunii, na Ukrainę. Jak się za to zabrać. Szukałem już silników na podmiankę.
Jakie testy porobić i od czego zacząć żeby w miarę sprawnie zdiagnozować usterkę i nie wymieniać wszystkiego na ślepo?
Pozdrawiam
Michał

Re: 2l-t II olej w płynie chłodniczym

: 06 maja 2012, 20:20
autor: kylon
Dokładnie mogą to być te przyczyny które wymieniłeś. Możesz sprawdzić zawartość dwutlenku węgla w układzie chłodzenia ale skoro ciśnienie rozsadzało węże to albo głowica albo uszczelka. Zobacz czy już wcześniej ktoś majstrował przy głowicy. Może już była spawana a może jest kipskiej jakości uszczelka. Po zdjęciu głowicy będzie widać ewentualne ślady na uszczelce.

Re: 2l-t II olej w płynie chłodniczym

: 06 maja 2012, 20:44
autor: Zamor
Z zewnątrz nie widać żeby ktoś cokolwiek przy uszczelce robił niedawno - wydaje się że wszystko fabryczne..
Czyli rozkręcać od razu. Cudownych innych możliwości nie ma? :?
Kylon - a jaki byłby koszt nowej głowicy u Ciebie do tego silnika gdyby okazała się być padnięta?
Czy od Land Cruiser'ów bez problemów podeszłaby ewentualna przekładka całego silnika? Ewentualnie jakie modele byłyby najbliższe?
Czy ma znaczenie że w poprzednim aucie był automat a w moim manual - trzeba by zmieniać jakieś wiązki, kostki?

Re: 2l-t II olej w płynie chłodniczym

: 06 maja 2012, 21:00
autor: kylon
Lepiej kupić dobrą używkę ale oryginał. Koszt nowej przekroczy wartość całego silnika a kupowanie chińskich wydumek to kasa wyrzucona w błoto jak i spawanie.

Re: 2l-t II olej w płynie chłodniczym

: 06 maja 2012, 22:06
autor: Northern Sun
zdejmij czapke i bedziesz widzial, uszczelki w toyocie nie za za zywotne, a w szczegolnosci ta jedna :?

Re: 2l-t II olej w płynie chłodniczym

: 06 maja 2012, 23:12
autor: Rokfor32
Sporo zależy, jakie się ma umiejętności mechaniczne. Jeżeli się potrafi samemu dłubnąć - to rozebranie i weryfikacja nie kosztuje - wtedy można podjąć rozsądną decyzję co dalej. Ale jak się zleca wszystko - to już nie jest tak różowo, i może być, że używany long block w dobrej kondycji nie jest głupim pomysłem. Te silniki występowały w hilach i hiace'ach, niestety oba modele to nie limuzyny, i coś z niskim przebiegiem i niezakatowane znaleźć to ze świeczką ... :wink: czyli jako ew. dawca pozostaje wyspiarskie 4R.

Re: 2l-t II olej w płynie chłodniczym

: 06 maja 2012, 23:23
autor: Rokfor32
Niedoczytałem - Może też być jako dawca LJ70 po '90 roku. Generalnie - long block w tych modelach co wymieniłem jest identyczny - są drobne różnice w osprzęcie. Młodsze modele miały np. pompę sterowaną elektronicznie, były różnice w kształcie kolektora wydechowego, rurek wodnych, pompy wspomagania, itp. Kabelki - przy klasycznej pompie wtryskiwej silnik ich prawie nie ma. Wiązkę zresztą zawsze możesz przełożyć ze swojego. Skrzynia automatyczna - nie ma żadnego znaczenia (dla silnika różnica polega na dwóch opaskach do przewodów chłodzenia ATF - silnik z manualną skrzynią ich nie ma :mrgreen: )

Re: 2l-t II olej w płynie chłodniczym

: 07 maja 2012, 10:35
autor: MaxLux
Bardzo rozsadne rady - sprawdzic przyczyne po zrzuceniu glowizny, jak uszczelka to dac nowa, jak cos z glowica to szukac
zdrowego dawcy w UK - przelozyc silnic a reszte sprzedac (PePe juz jest chetny na przedni most) :mrgreen:

Re: 2l-t II olej w płynie chłodniczym

: 07 maja 2012, 10:52
autor: kylon
Zaraz popsuje jeszcze coś i będzie tanio sam silnik do kupienia :mrgreen:

Re: 2l-t II olej w płynie chłodniczym

: 07 maja 2012, 12:02
autor: PePe
bo ja to jestem taka psuja;/

Re: 2l-t II olej w płynie chłodniczym

: 07 maja 2012, 12:26
autor: kylon
Patrząc po krótkiej historii Hiluxa i 4 Runnera można wysnuć taki wniosek :wink:

Re: 2l-t II olej w płynie chłodniczym

: 07 maja 2012, 20:42
autor: PePe
hiluxa to ASO ciagle psuje :) a 4runner Kylon ty wiesz najlepiej ze toyota jest bezawaryjna:D

Re: 2l-t II olej w płynie chłodniczym

: 08 maja 2012, 15:55
autor: Zamor
To może faktycznie zrobimy zapotrzebowanie na części i rozbierzemy anglika. Każdy wpisze co potrzebuje z dawcy /bez powtórek :)/. Dajcie znać. Wiecie może ile kosztuje sprowadzenie auta z UK? Na ebay jest kilka fajnych z ok 120mil przebiegu.

Re: 2l-t II olej w płynie chłodniczym

: 08 maja 2012, 23:27
autor: MaxLux
Zamor pisze:To może faktycznie zrobimy zapotrzebowanie na części i rozbierzemy anglika. Każdy wpisze co potrzebuje z dawcy /bez powtórek :)/. Dajcie znać. Wiecie może ile kosztuje sprowadzenie auta z UK? Na ebay jest kilka fajnych z ok 120mil przebiegu.
Nie jest to tania impreza - nikt ci na odleglosc nie kupi - choc mozna wyslac laweta za ok 2k ale zazwyczaj i tak trzeba gdzies odebrac w centalnej polsce :(

Poza tym poz silnikiem to slabo sie sprzedaj reszta do 4runnera, cala operacje mozna robic jakbys od razu planowal zakup 3.0 i przelozyl to razem ze skrzynia 8)

Re: 2l-t II olej w płynie chłodniczym

: 15 lis 2019, 12:45
autor: smur
Dzień dobry .
Na początek chciałbym się przedstawić , mam na imię Sławek . Zaczynam historię z Toyotą ( 4 runner z 2000 r. ) .

Mam pomysł na chłodzenie oleju w skrzyni automatycznej . Omijamy chłodnicę oleju umieszczoną w chłodnicy płynu ponieważ tam występują problem z zmieszaniem oleju z płynem . Trzeba zastosować chłodnicę oleju płytkową , taką jak stosuje się dziś w samochodach . One są wykonane chyba z nierdzewki co nam wyklucza możliwość zgnicia . Czy może ktoś już cos takiego próbował . SA takie chłodnice od samochodów z dużymi pojemnościami . czy to może się sprawdzić ?