Strona 2 z 2

Re: Automat > Manual 3gen

: 06 sty 2012, 13:30
autor: mac2_l
Skończyło się na tym że mam 5vz-fe i manualną skrzynie R150. Elektrycznie z odpaleniem poszło łatwo, wystarczyły 2 zworki ale muszę jeszcze rozwiązać problem prędkościomierza. Ponieważ razem z silnikiem postanowiłem wymienić również licznik to teraz wyjście ze skrzyni mam mechaniczne (linka) a licznik ma sterowanie prędkościomierza elektryczne. Na zagranicznych forach znalazłem powtarzającą się informację że wystarczy przełożyć czujnik prędkości i zamienić w nim tylko wałek ale niestety w skrzyni automatycznej którą miałem do dyspozycji czujnik nie jest na zębatkę tylko chyba na magnesik więc teraz przydało by mi się info z jakiej skrzyni muszę szukać czujnika żeby był na wałek z zębatką na końcu a wyjście miał elektryczne.
Zdaje się że musi to być czujnik elektryczny z 2gen ale jaka skrzynia lub z jakim silnikiem była montowała?

Re: Automat > Manual 3gen

: 06 sty 2012, 18:43
autor: Rokfor32
Czujnik ze skrzynki R150F lub R151F.

Młodsze 4Runnery (po '92), hile od '04 z d4d, J9, J12, Hiace. Ważne żeby ten typ skrzynki - skrzynki typu W lub G mają inne ślimaki (jak dobrze pamiętam 6: 17 - 20, natomiast dla R jest 10:30 - 32. Znaczy masz ślimak 10-cio krotny, i można do niego podpiąć kółeczka 30 do 33 ząbki, w zależności od przełożeń głównych i wielkości kółek. Taka mini kalibracja, bo jeden ząbek to 3 km na sto różnicy.

Re: Automat > Manual 3gen

: 12 mar 2012, 19:53
autor: mac2_l
No to temat skrzyni mogę uznać za prawie zakończony. Kupiłem trój przewodowy czujnik z którego sygnałowy przewód podłączyłem bezpośrednio do wejścia sp1 w liczniku. Prędkościomierz działa jak trzeba. Teraz zostało mi pozbycie się błędów wiec muszę albo poszukać odpowiedniego komputera albo zastanowić się na zastąpieniem sygnałów ze starej skrzyni automatycznej jakimiś opornikami czy tam czymś co spowoduje że komputer pomyśli że jest wszystko ok

Re: Automat > Manual 3gen

: 08 paź 2022, 22:46
autor: Jake
Zmieniles w koncu ECU na taki z wersji M/T? Amerykanie pisza ze zostawienie sterownika od A/T mimo ze dziala - daje gorsze osiagi i slabszy silnik.