Automat > Manual 3gen

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
mac2_l
Posty: 57
Rejestracja: 25 lip 2010, 20:13
Auto: 4RUNNER II gen.
Kontakt:

Automat > Manual 3gen

Post autor: mac2_l »

Czy przy zmianie skrzyni biegów z automatycznej na manualną trzeba coś motać z elektryką? Wsadziłem do budy 2gen silnik i całą elektrykę z 3gen tylko zostawiłem starą manualną skrzynię i nie wiem czy mam problem z elektryką gdzie indziej czy może w automatycznej skrzyni są jakieś czajniczki które odpowiadają za to że silnik nawet nie myśli żeby zakręcić bo brakuje mu jakiegoś sygnału że np. skrzynia jest w pozycji Parking? Ktoś wie?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8346
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Automat > Manual 3gen

Post autor: Rokfor32 »

No właśnie se odpowiedziałeś ... :mrgreen:

Oba czujniki - park i neutral blokują start silnika.

Najlepiej zdobądź sobie schemat elektryczny, i przeanalizuj które kable zbędne, które trza zmostkować, itp.

ps. W amerykańskich wersjach te czujniki (a przynajmniej jeden z nich) jest przenoszony do sprzęgła (dla aut z manualnymi skrzynkami) - start silnika możliwy jest po naciśnięciu pedału sprzęgła.

Ps2. Silnik może też niepracować poprawnie bez wymiany ECU z wersji manualnej. Jak się nie mylę w automatach 4R trzeciej gen. komp jest wspólny dla silnika i skrzyni - i brak skrzyni może powodować tryb awaryjny (ponoć jest możliwość oszukania kompa, ale tylko o tym słyszałem). Ja bym zmienił na ECU z manuala, i to jak najprostszego (bez immobilaisera), czyli ECU z tacomy '96 - 98. operacja taka wymaga wymiany wtczek, automat miał znacznie więcej pinów w kostkach.

Awatar użytkownika
mac2_l
Posty: 57
Rejestracja: 25 lip 2010, 20:13
Auto: 4RUNNER II gen.
Kontakt:

Re: Automat > Manual 3gen

Post autor: mac2_l »

No dobra w sumie łatwo poszło. Schemat ściągnąłem ale nie wszystko się zgadzało ale i tak dałem rade co prawda jeszcze nie odpaliłem ale rozrusznik już kręci i pompa paliwa też działa więc zakładam że teraz pójdzie już z górki. Konieczne były chyba ze 4 zworki. Jak odpalę to może któreś okażą się zbędne. Mam nadzieję że to co piszesz w ps2 nie okaże się przeszkodą nie do pokonania. Wie ktoś może coś więcej w tym temacie?

Awatar użytkownika
Northern Sun
Posty: 251
Rejestracja: 20 sty 2008, 07:09
Kontakt:

Re: Automat > Manual 3gen

Post autor: Northern Sun »

po co zostawiles skrzynie z 2 gen? trzeba bylo lyknac komplet 3.4+skrzynia; jezdzilem dla przyklady t100 ze swapem i inna skrzynia; i powiem jedno kaszana :!: mowa oczywiscie o 5 speed :o

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8346
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Automat > Manual 3gen

Post autor: Rokfor32 »

Przy manualu w obu wersjach jest ten sam typ skrzyni (R150F) - ale są różne reduktory. Trzecia generacja ma wyjście na przód po prawej, starsza po lewej. A bardzo ciężko znaleźć adapter reduktora do automatycznej skrzynki (A343F) - do reduktora z drugiej generacji. albowiem w 4R drugiej generacji była skrzynka A340H z hydraulicznie sterowanym reduktorem, niepasującym do żadnego innego typu i niemająca odkręcalnego adaptera... :mrgreen:

ps. Sprawdź sobie dokładnie wszystkie złącza do masy (wiązki silnikowej), dobrą masę musi mieć też moduł zapłonowy - bez tego nie będzie chciało odpalić.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8346
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Automat > Manual 3gen

Post autor: Rokfor32 »

A, i jeszcze jedno - jeżeli silnik pozyskałeś z auta z immobilaiserem - to też musisz go zapodać. Komputer silnika jest częścią tego systemu (temu pisałem o poszukaniu kompa z Tacomy - tam jest bez tej "przydaśki"), więc musisz mieć zainstalowany transponder i oryginalny kluczyk w pobliżu.

Awatar użytkownika
Northern Sun
Posty: 251
Rejestracja: 20 sty 2008, 07:09
Kontakt:

Re: Automat > Manual 3gen

Post autor: Northern Sun »

pozycja parking to raczej nie w manualu; ale wiem dlaczego glowny szajsior jest z 2gen; :mrgreen:

Awatar użytkownika
Northern Sun
Posty: 251
Rejestracja: 20 sty 2008, 07:09
Kontakt:

Re: Automat > Manual 3gen

Post autor: Northern Sun »

pozycja parking to raczej nie w manualu; ale i tak wiem dlaczego glowny szajsior jest z 2gen; :mrgreen:

Awatar użytkownika
mac2_l
Posty: 57
Rejestracja: 25 lip 2010, 20:13
Auto: 4RUNNER II gen.
Kontakt:

Re: Automat > Manual 3gen

Post autor: mac2_l »

Northern Sun pisze:po co zostawiles skrzynie z 2 gen? trzeba bylo lyknac komplet 3.4+skrzynia; jezdzilem dla przyklady t100 ze swapem i inna skrzynia; i powiem jedno kaszana :!: mowa oczywiscie o 5 speed :o
Skrzynie z reduktorem niby mam do dyspozycji. Toyodiy mówi że jest to: 4fc. Pierwotnie plan był żeby włożyć manuala i już siedzi na miejscu ale teraz się zastanawiam czy jednak automat nie byędzie lepszym wyborem. Zaoszczędziło by to roboty z 2 małymi kłopotami które wynikły po drodze.
Czy 4fc to to samo co A343F? bo nie wiem czy w razie "W" reduktor z manualnej skrzyni z 2gen będzie pasował do 4fc ?
Northern Sun pisze:pozycja parking to raczej nie w manualu;....
Silnik, licznik i instalacja są od automatu więc żeby auto odpaliło ecu musi myśleć że skrzynia jest na parking nawet jeśli jest wsadzona skrzynia manual
Northern Sun pisze:....ale wiem dlaczego glowny szajsior jest z 2gen; :mrgreen:
Dlaczego?

Awatar użytkownika
mac2_l
Posty: 57
Rejestracja: 25 lip 2010, 20:13
Auto: 4RUNNER II gen.
Kontakt:

Re: Automat > Manual 3gen

Post autor: mac2_l »

Northern Sun pisze:pozycja parking to raczej nie w manualu; ale wiem dlaczego glowny szajsior jest z 2gen; :mrgreen:

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8346
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Automat > Manual 3gen

Post autor: Rokfor32 »

4FC to nie jest oznaczenie skrzyni - a opis. Czterobiegowa z wybierakiem w podłodze. A skrzynkę masz prawie na pewno A343F, bo takie były w tych modelach, i bliźniaczych J9. I, jak pisałem, bardzo ciężko będzie znaleźć adapter do reduktora z manuala z 4R II gen. Możliwe, że takowy był w hilach na rynek amerykański, ale nie jestem pewien na 100%.

Poszukaj lepiej tego ECU z Tacomy - nie są takie drogie na e-bayu, a załatwi to te wszystkie problemy ze sterowaniem.

Awatar użytkownika
mac2_l
Posty: 57
Rejestracja: 25 lip 2010, 20:13
Auto: 4RUNNER II gen.
Kontakt:

Re: Automat > Manual 3gen

Post autor: mac2_l »

Mam dwie skrzynie R150 i A340F obie z reduktorami tylko nie wiem czy reduktory są zamienne bo jeśli się przekonam do automatu to musiał bym ten z R150 przełożyć do A340F tylko nie wiem czy to możliwe

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8346
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Automat > Manual 3gen

Post autor: Rokfor32 »

W 4R drugiej generacji była skrzynka A340H - nie to samo co A343F. Do tej pierwszej był tylko jeden model reduktora, i nawet nie ma on oznaczenia, bo występował z tą skrzynią jako pojedynczy zespół. Różni się tym od zwykłych reduktorów, że przełożenia wolne i szybkie były zapinane hydrosprzęgłami, jak w skrzyni automatycznej. I ten typ reduktora nie ma odkręcalnego adaptera, żeby go połączyć z czymś innym niż skrzynka A340H - a jej tył jest inny niż A343F.

Reduktor z 4R drugiej generacji z manualną skrzynką ma oznaczenie VF1A, i ma wyjście napędu po prawej. Reduktory z wyjściem napędu po lewej (jak w trzeciej generacji) to VF2A (z tacomy, typu part time, lub VF4B, z J9, typu full time). Są też klony tych typów, np. z przednim napędem dołączanym silniczkiem elektrycznym - ale przednia część pozostaje taka sama. Taka sama dla danego rodzaju, co oznacza że reduktor z tacomy możesz zastąpić tym z J9 na posiadanym adapterze, ale na tym adapterze nie da się zapodać reduktora ze starego 4R.

I tu właśnie jest problem - bo konfiguracja skrzyni A343F + reduktor VF1A (czyli inaczej mówiąc adapter pozwalający połączyć te dwa elementy) nie występował w 4R drugiej generacji - chyba że pod koniec produkcji modelu lub z innymi silnikami niż 3VZ-E i 1KZ-T. Się w każdym razie nie spotkałem, ale trza by sprawdzić modele z GB - tam były automaty z silnikami 2L-T.

Awatar użytkownika
mac2_l
Posty: 57
Rejestracja: 25 lip 2010, 20:13
Auto: 4RUNNER II gen.
Kontakt:

Re: Automat > Manual 3gen

Post autor: mac2_l »

Nie wspominałem nic ani o A340H ani o A343F. Tak jak napisałem wcześniej mam 2 skrzynie R150 i A340F. Manualna R150 z 2 gen i A340F z 3gen. I ponieważ automatyczna A340F ma reduktor który ma wyjście nie po tej stronie co trzeba to interesuje mnie czy reduktor z R150 pasuje do A340F.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8346
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Automat > Manual 3gen

Post autor: Rokfor32 »

A 343F i A340F są prawie identyczne - ta pierwsza jest w całości sterowana elektronicznie (możliwe też, że są różnice w zestopniowaniu przełożeń), ta druga ma linkę do przepustnicy. Ale gabaryty zewnętrzne są identyczne.

I nie - bezpośrednio na skrzynkę z A340F z trzeciej generacji nie da się zapodać reduktora VF1A z drugiej generacji. Potrzeby jest odpowiedni adapter. I nie ma znaczenia że skrzynia manualna - ta sama skrzynia (R150F) z trzeciej generacji ma inny tył (adapter reduktora) niż z drugiej generacji.

Może inaczej - ogólnie w toyotach (za wyjątkiem wspomnianej skrzynki A340H) każdy napęd wygląda tak:

silnik <-> dzwon sprzęgła <-> skrzynia <-> adapter reduktora <-> reduktor

symbol <-> oznacza połączenie śrubowe między elementami

I tak - stosując odpowiedni dzwon sprzęgła można połączyć kilka typów silników z kilkoma typami skrzyń, i podobnie dysponując odpowiednim adapterem reduktora można połączyć kilka typów skrzyń z kilkoma typami reduktorów.

Ty jak się zdaje nie masz odpowiedniego adaptera, żeby spiąć A340F z VF1A.

ODPOWIEDZ