Światła pozycyjne

Moderator: luk4s7

watto
Posty: 92
Rejestracja: 05 cze 2009, 12:01
Auto: Blazer 4.3 LT 99'
Kontakt:

Światła pozycyjne

Post autor: watto »

Czy przymierzał może ktoś pozycyjne od 4R z przed liftu ( taki 90-93 ) - one maja pomarańczowe wypustki , do 4R po lifcie ( 93-95 ) - pozycyjne gładkie
Pasi czy nie ?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Światła pozycyjne

Post autor: Rokfor32 »

Mogę porównać jutro.

Jedna uwaga - dwukolorowe to wersja ze specyfikacją USA. I były zarówno z wypustkami, jak i gładkie, w modelach '89 - 92. Z tych samych roczników, ale na Europę, były w całości białe (choć też z wypustkami ...) :mrgreen:

Awatar użytkownika
RobertK.
Klubowicz
Posty: 544
Rejestracja: 10 kwie 2007, 10:04
Auto: 4 runner 2LT
Kontakt:

Re: Światła pozycyjne

Post autor: RobertK. »

Ale on ma nowy typ lamp, po lifcie i zastanawia się czy stary podejdzie do nowego typu reflektorów

Awatar użytkownika
Northern Sun
Posty: 251
Rejestracja: 20 sty 2008, 07:09
Kontakt:

Re: Światła pozycyjne

Post autor: Northern Sun »

mowisz o blendach przednich?
po lifcie sa chyba mniejsze, natomiast lamy sa wieksze z tego co wizualnie zauwazylem, gryl tez moze nie podejsc,

Awatar użytkownika
RobertK.
Klubowicz
Posty: 544
Rejestracja: 10 kwie 2007, 10:04
Auto: 4 runner 2LT
Kontakt:

Re: Światła pozycyjne

Post autor: RobertK. »

Grill na pewno inny, a reflektory dedykowane już tylko chyba do tego li tylko modelu nie jak w poprzednim modelu uniwersalne i dostępne za grosze :D
Zostaje kwestia obrysówek....kiedyś kupiłem zamienniki owych obrysówek Taro/Toyota i do starego typu nie pasowały może były do tego po lifcie :shock:

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Światła pozycyjne

Post autor: Rokfor32 »

Kształt jest taki sam, inaczej są skonstruowane zaczepy, które chwytają ramkę grila.

Po lifcie inny (i niekompatybilny) jest cały przód - zderzak (obie części), gril, lampy główne, kierunkowskazy w zderzaku, no i te boczne.

Starsze modele w wersji USA miały te boczne z wypustkami, bo na boku błotnika nie było dodatkowego kierunkowskazu - coby sygnał był widoczny dla kogoś z boku. Pozostałość po amerykańskim pochodzeniu, gdzie ta boczna pozycyjna lampa jest dwukolorowa (w 4R pierwszej generacji była cała pomarańczowa), i mruga razem z kierunkowskazem)

Awatar użytkownika
RobertK.
Klubowicz
Posty: 544
Rejestracja: 10 kwie 2007, 10:04
Auto: 4 runner 2LT
Kontakt:

Re: Światła pozycyjne

Post autor: RobertK. »

Te które ja zakupiłem kiedyś były z białymi wypustkami, kształtem z pozoru były takie same, a jednak przy próbie montażu były trochę większe niż wycięcie w błotniku.....oddałem koledze z hilem z tego samego rocznika i też nie pasowały :?
Natomiast zaczepy w grilla były takie same i tu pasowało.
Efekt....ASO i koszt 140 PLN za klosz, bo lampa różniąca się tylko tym że ma oprawkę i żarówkę oraz kabelek z kostką ponad 350 pln....hmmm....dziwny jest ten świat :mrgreen:

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Światła pozycyjne

Post autor: Rokfor32 »

Pamiętać należy, że bywa ogromna różnica w jakości między częściami fabrycznymi (niekoniecznie dystrybuowanymi przez serwis), a podróbkami z kraju środka. Najprawdopodobniej temu nie pasował, bo ja sprawdzałem kształt błotnika między obydwoma wersjami i był identyczny. Druga sprawa - ten sam typ lampki bocznej co w 4R do '92 był w hilach, ale do '96. Stąd też może być zamieszanie, bo 4R bardzo często na rynku europejskim występuje pod nazwą "Hilux Surf".

ps. W tych wypustkach, mimo iż są białe, jest gniazdo na dodatkową żarówkę. Można se ją tam wmontować (żarówkę pomarańczową) i będzie jako kierunkowskaz boczny.

W amerykańskiej wersji jest trochę inaczej (przynajmniej tej, co ja mam), bo ta boczna lampka jest gładka, i ma tylko jedną żarówkę (ale klosz jest dwukolorowy). Tyle, że przy włączeniu kierunkowskazów ta pozycyjna (normalnie) lampka również miga (ale odwrotnie jak normalne kierunki w zderzaku - znaczy świeci jak ten w zderzaku gaśnie, i odwrotnie) :mrgreen:

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 2019
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Światła pozycyjne

Post autor: Jake »

Chce zmienic przedliftowe reflektory na poliftowe.
Mam takie:
old.jpg
old.jpg (54,02 KiB) Przejrzano 1670 razy
Chcialbym takie:
new.jpg
new.jpg (49 KiB) Przejrzano 1670 razy
Nie interesujemy sie w ogole tematem zderzaka - i tak niedlugo bedzie stalowy. Koniecznosc zakupu lamp i grilla to rzecz oczywista. Jakie przeszkody na mnie czychaja? co ewentualnie nie pasuje i jak bardzo?
Odpowiedz "nie da sie" nie jest punktowana. Bo dac sie da na pewno, pytanie jakim nakladem pracy. Nasluchalem i naczytalem sie bardzo wielu bardzo roznych opinii.Jak jest w praktyce? Zaslyszalem ze "przedni pas sie rozni", ale probowalem na zdjeciach ze zdjetym grilem wypatrzyc te roznice i nic oczywistego nie widze. Nawiercenie/rozwiercenie jakiegos otworu, przyspawania brakujacej nakretki etc to nie jest absolutnie zadne problem, czy jest jakie powazniejsze ryzyko?

Awatar użytkownika
vGreg
Posty: 942
Rejestracja: 01 gru 2011, 11:27
Auto: LJ70 z 92'
Kontakt:

Re: Światła pozycyjne

Post autor: vGreg »

Jakbyś miał wyrzucić stare kwadratowe to mogę przejąć / odkupić.

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 2019
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Światła pozycyjne

Post autor: Jake »

Nie ma problemu, chetnie sprzedam :)

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 2019
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Światła pozycyjne

Post autor: Jake »

No to lampy + grill kupione. Powinny byc w tym tygodniu. Jak tylko przyjada i nie bedzie padac, to bedzie kombinowac z montazem, zobaczymy ile w tym bedzie trudnosci.

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 2019
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Światła pozycyjne

Post autor: Jake »

Dlugo mi zeszlo, ale temat w koncu ruszony. Pas przedni jest CALKIEM inny, montaz jednych zamiast drugich bez wymiany pasa to bylaby rzeźbia przez duze "rzeź", na szczescie bardzo latwo pas przedni wymienic, jest 13 zgrzewow na strone, lacznie 26. Dostep do wiekszosci jest bardzo dobry, niestety zeby dostac sie do 4 po lewej stornie trzeba zdjac przekladnie kierownicza - i nie ma od tego ucieczki. Gdyby ktos sie zastanawial jaka jest roznica, to wrzucam zdjecie porownawcze dla potomnosci.
IMG_20230702_20055bw7.jpg
IMG_20230702_20055bw7.jpg (47,75 KiB) Przejrzano 872 razy
Wieksze zdjecie tutaj: https://i.imgur.com/X01LCqn.jpg

ODPOWIEDZ