pompa paliwa !

Moderator: luk4s7

watto
Posty: 92
Rejestracja: 05 cze 2009, 12:01
Auto: Blazer 4.3 LT 99'
Kontakt:

pompa paliwa !

Post autor: watto »

Czy ktoś może mi powiedzieć jak się dostać do pompy paliwa ?
czy konieczne jest zdjęcie baku ?? czy jest jakiś wziernik przez który można się do niej dobrać ??

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: pompa paliwa !

Post autor: Rokfor32 »

Jest klapka rewizyjna pod tylnym siedzeniem. Dywanik trzeba podwinąć, siodła wystarczy odchylić do przodu.

ps. Pompka psuje sie naprawdę rzadko. Znacznie częściej wysiada przekaźnik nią sterujący, (circut opening relay), a znajduje się on na prawym przednim słupku, obok wentylatora (dostęp ciężki).

Żeby sprawdzić, czy pompka jest ok, wystarczy zewrzeć odpowiednie styki na złączu kontrolnym (tym koło skrzynki bezpieczników w komorze silnika, oznaczonym DIAGNOSIS. Styki oznakowane jako B i FP - opis powinien być na wieczku). Stacyjka musi być w pozycji ON. Ta procedura omija wspomniany wyżej felerny stycznik, i pozwala ocenić, czy jest on padnięty, czy problem jest gdzie indziej.

watto
Posty: 92
Rejestracja: 05 cze 2009, 12:01
Auto: Blazer 4.3 LT 99'
Kontakt:

Re: pompa paliwa !

Post autor: watto »

dzięki, nie omieszkam sprawdzić, ale ja się obawiam że mam wodę w baku i jak zamarznie to przytyka pompę :/
znalazłem klapkę rewizyjną pod tylnym prawym siedziskiem, ale po odkręceniu i zajrzeniu niestety nie ma dostępu do pompy, widać tylko kawałek baku i ziemię :)

Awatar użytkownika
Northern Sun
Posty: 251
Rejestracja: 20 sty 2008, 07:09
Kontakt:

Re: pompa paliwa !

Post autor: Northern Sun »

to zalej syfem powinno przepalic, te pompy sie prawie nigdy nie zawieszaja :)

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: pompa paliwa !

Post autor: Rokfor32 »

Teraz się dopatrzyłem, że Ty to masz diesla (w podpisie :mrgreen: ). W takim razie nie masz pompy w zbiorniku wogóle, temu jej nie widać pod rewizją :wink:

Co do wody - zdejmij osłonę zbiornika, a znajdziesz korek spustowy.

Drugie - przy tak silnych mrozach jak ostatnio w kraju, to nie woda, ale samo paliwo robi problem, wytrąca się parafina i zatyka przewody. Dolej trochę (w tym silniku można spokojnie do 20%) benzyny, i problem zniknie.

watto
Posty: 92
Rejestracja: 05 cze 2009, 12:01
Auto: Blazer 4.3 LT 99'
Kontakt:

Re: pompa paliwa !

Post autor: watto »

1. nie ma pompy w zbiorniku ?
czyli jak ? pompa wtryskowa sama zasysa paliwo ? czy jest jakaś inna pompa ?

2. dzisiaj odkręciłem korek od zbiornika, wylała się sama ropa - wody brak , szukam dalej , jak wlewałem z powrotem ropę do baku przez lejek z sitkiem to sitko się zaraz zapchało , sądzę że były to kawałki parafiny ( w wyglądzie przypominały płatki mydlane ) i rozpuszczały się w cieple :shock:

3. lanie benzyny do ropy odradzał mi koleś z serwisu Toyoty, powiedział że jeżeli już to lać naftę.

Jutro doleje ciepłego paliwka + nafta, wymienię filtr paliwa i zobaczymy co to da :roll:

mam już dosyć tych mrozów :evil:

Awatar użytkownika
wojtekd
Klubowicz
Posty: 210
Rejestracja: 08 kwie 2007, 21:45
Auto: HDJ80, KDJ120 i HDRunner
Kontakt:

Re: pompa paliwa !

Post autor: wojtekd »

Na prawdę nie ma co kombinować i nie ma się co bać. Szkoda czasu! Nalej benzyny i problem powinien się skończyć. Tego nie musi być dużo... Na cały bak wlewam 5l. I wcale filtra nie trzeba wymieniać (choć nie zaszkodzi).

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: pompa paliwa !

Post autor: Rokfor32 »

Nowe silniki, z common railem (D4D) są wrażliwe na jakość paliwa, i tam się nie zaleca benzyny (a wręcz dolewa się oleju (mixolu), celem poprawy smarowania pompy). Natomiast w starszych konstrukcjach - nie ma kłopotu. może być benzyna, może być denaturat (jeżeli jest podejrzenie wody w paliwie). Chodzi o dodanie rozpuszczalnika, który spowoduje, że parafina przestanie się wydzielać. Nafta chyba też może być.

A pompa wstępna u Ciebie jest zintegrowana z pompą wtryskową. Temu są problemy z zassaniem paliwa, jak parafina przytyka przewody.

watto
Posty: 92
Rejestracja: 05 cze 2009, 12:01
Auto: Blazer 4.3 LT 99'
Kontakt:

Re: pompa paliwa !

Post autor: watto »

i tego właśnie się obawiam, że parafina blokuje przewody :(

Tak jak pisałem - bak czysty, zero wody i żadnych śmieci
na filtr paliwa założyłem grzałkę, ale widzę że to nic nie pomaga.

Jak mi się taki myk zrobił poprzednim razem to fakt wlałem benzyny , tak z 4 litry na 50 litrów ropy, i niestety nie pomogło

Dzisiaj zatankowałem na Lotosie Dynamic Diesel ( podobno ma niższą temperaturę wytrącania parafiny ), na wszelki wypadek dolałem 2 litry nafty, zobaczymy jutro rano jak będzie jeździła

Awatar użytkownika
Kames
Posty: 2076
Rejestracja: 17 wrz 2009, 18:06
Auto: Prawdziwe ?elazo
Kontakt:

Re: pompa paliwa !

Post autor: Kames »

a jak masz przewody juz zatkane- a na polku jest -20 to sytuacja sie poteguje ,wstaw chłopie fure do ciepłego pomieszczenia i tyle wymien filtr, kup dodatek ,ja leje castrola tankuje na bliskiej dzis było -26 przy gruncie i jak bateria wydala to bzyk i pali, zaden problem
a zawsze profilaktycznie mozna opr. bak + cały układ -będziesz spał pokojniej :wink:

watto
Posty: 92
Rejestracja: 05 cze 2009, 12:01
Auto: Blazer 4.3 LT 99'
Kontakt:

Re: pompa paliwa !

Post autor: watto »

auto stało w ogrzewanym garażu z poniedziałku na wtorek, to we wtorek jakoś jeździło ale jak wracałem po inspekcji baku od kumpla to na trasie już się przycinał ( ciężko było wykręcić silnik powyżej 2000 obr. ) , czyli gdzieś ta parafinka się odkłada.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: pompa paliwa !

Post autor: Rokfor32 »

W przewodach. I na sitku otaczającym koniec rurki w zbiorniku.

Dlatemu tam, gdzie bywa w zimie na prawdę zimno, w dieslach stosuje się grzałeczkę do zbiornika, i podgrzewane rurki paliwowe.

Można to całkiem łatwo zmajstrować, tyle, że takie mrozy jak ostatnio to nie jest zbyt częsta sytuacja u nas, więc zanim projekt ewentualny dojrzeje, to się mrozy skończą ... :mrgreen:

A za rok może zimy nie być, podobnie jak rok temu ... :mrgreen:

watto
Posty: 92
Rejestracja: 05 cze 2009, 12:01
Auto: Blazer 4.3 LT 99'
Kontakt:

Re: pompa paliwa !

Post autor: watto »

no dokładnie, słyszałem że TIRowcy wkładają grzałkę do baku, a z braku laku dobrze zaizolowaną żarówkę :shock:

Dzięki za porady panowie !!!!
Liczę na jakąś odwilż :lol:

jar bar
Posty: 2
Rejestracja: 09 lis 2023, 20:15

Re: pompa paliwa !

Post autor: jar bar »

Trzeba zdjąć wieczko i nożycami do blachy podciąć do wzmocnień, trzy cięcia w prawo i trzy w lewo na okół trzy cm. Potem podgiąć do góry odpiąć przewody paliwa i elektryczne, włożyć klucz do odkręcania i cała pompa bez większego problemu wyjęta. W wcześniej odkręcić korek zbiornika paliwa.

Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2241
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: pompa paliwa !

Post autor: Jake »

jar bar pisze:
09 lis 2023, 20:40
Trzeba zdjąć wieczko i nożycami do blachy podciąć do wzmocnień, trzy cięcia w prawo i trzy w lewo na okół trzy cm. Potem podgiąć do góry odpiąć przewody paliwa i elektryczne, włożyć klucz do odkręcania i cała pompa bez większego problemu wyjęta. W wcześniej odkręcić korek zbiornika paliwa.
Postanowiles sie zarejestrowac zeby dopisac cos w temacie sprzed 13 lat? XD

ODPOWIEDZ