2 Generacja - wymiana przodu - manual

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2241
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

2 Generacja - wymiana przodu - manual

Post autor: Jake »

Jako ze mam juz temat obeznany od A do Z, to pomyslalem ze podziele sie innymi, moze ktos rozwaza podobna kombinacja.
1) Jak wiadomo 4Runner 2gen wystepowal z dwom roznymi przodami.
Przedliftowy to lata 1989 do 1991
Poliftowy to lata 1992 do 1995.
2) Rozne sa:
-Pas przedni
-Skraplacz klimatyzacji
-Mocowanie osuszacza klimatyzacji
-Reflektory
-Silniczki regulacji reflektorow
-Kierunkowskazy
-Lampy narozne
-Wtyczki lamp naroznych
-Zderzak przedni
-Grill
-Znaczek TOYOTA na grillu
-Znaczek V6 na grillu (dla modeli z 3VZ-E pod maska).
3)Zderzak i lampy narozne - sa kompatybilne, mozna je wymienic lub ich nie wymieniach niezaleznie od reszty.
4)Wymiana lamp -pociaga za soba koniecznosc wymiany przedniego pasa i na odwrot.
5)Kombinacje z dorzebieniem mocowan bez wymiany pasa nie maja sensu - rozwiercenie zgrzewow i wykonanie sprawow punktowych jest szybsze i mniej inwazyjne.
Ponizsze zdjecie pokazuje roznice:
pHcTueZ.jpg
pHcTueZ.jpg (56,41 KiB) Przejrzano 742 razy
Zdjecie nie jest moje, pochodzi z Reddita z tego linku: https://www.reddit.com/r/4Runner/commen ... ghts_swap/
Ostatnio zmieniony 30 lip 2023, 03:58 przez Jake, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2241
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: 2 Generacja - wymiana przodu - manual

Post autor: Jake »

Pas Przedni
---------------

Celem wymiany przedniego pasa nalezy zdjac:
-zderzak razem z kierunkami (pamietac o odczepieniu wtyczek)
-Grill chlodnicy
-Wentylator skraplacza
-Skraplacz (nie ma mocnych - trzeba odessac czynnik chlodniczy z ukladu i go rozpiac
-Chlodniczke (rurke chlodzaca) ukladu kierowniczego.
-Klaksony
-Reflektory
-Silnikicz reflektorow
-Lampy narozne
-Podpore maski
-spinki, wiazki, plastikowe zatrzaski etc.
-przekladnie kierownicza - niestety, nie ma mocnych - zawadza jak nic, bez jej demontazu nie ma dojscia do zgrzewow po lewej stronie.
-Nalezy odkrecic przednie blotniki, ale nie trzeba ich sciagac. (tylko sruby mocujace je od gory wzdluz brzegow maski od fartuchow i jedna do pasa przedniego, te obok zawiasu drzwi i na dole obok chlapacza moga zostac)

Nastepnie rozwiercamy 24 zgrzewy. Lokalizacja zaznaczona ponizej:
IMG_20230702_200557 (2).jpg
IMG_20230702_200557 (2).jpg (39,91 KiB) Przejrzano 741 razy
To samo robimy z nowym pasem, spawamy punktowo i voila!
Tu widac roznice:
0q1qwjj0flcb1.jpg
0q1qwjj0flcb1.jpg (46,86 KiB) Przejrzano 741 razy

Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2241
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: 2 Generacja - wymiana przodu - manual

Post autor: Jake »

Swiatla
----------
Reflektory poliftowe przykrecaja sie normalnie do poliftowego pasa, natomiast trzeba pozbyc sie plastikowych korytek-przepustow dla wiazki elektrycznej idacej po wewentrznej stronie pas przedniego, bo sa za grube - i zawadzaja. Optimum byloby przelozyc takowe od pollifta, ale nie jest to niezbedne - solidne owiniecie wiazki tasma "kosmata" i umocowanie jej na sztywno do fabrycnzych otworow jest wystarczajace.

Jesli zmieniamy lampy narozne (nie musimy, stare pasuje do nowego pasa, to trzeba przelutowac kostki do swiatel naroznych (sa inne).

Elektryczna regulacja reflektorow
---------------------------------------
Fajny bajer, ale... no wlasnie. To jest hekatomba. W starych lampach mialem te funkcje i w nowych tez chcialem ja miec. Udalo sie kupic lampy z silniczkami, kostki sa identyczne, fizycznie pasuja, ale elektrycznie - absolutnie nie. Po podlaczeniu nic nie dziala, na szczescie nic sie nie psuje - po prostu nie ma zasilania. Schematow nigdzie nie ma, na amerykanskich forach nic nie ma bo w USA nie dosc ze 4R ma inne lampy to jeszcze regulacja elektryczna w ogole nie wystepuje). No to miernik w dlon i rozkminiamy obwod, przewod po przewodzie. Co sie okazuje?
wszystko jest zgodne elektrycznie, jest taki sam przelacznik, takie same sygnaly, takie samo sterowanie,takie same kostki...tylko pinouty sa inne, kompletnie inne, od czapy. Czemu? tego chyba nie wie nikt, ale dzieki toyota, czynisz nasze zycie trudniejszym.
Taka wisienka na torcie to jeszcze to ze w kostce sa dwa przewody niebiesko-czerwone spelniajace CALKOWICIE inna funkcje i ich pomylenie spowoduje spalnie silniczka - trzeba uwazac.
Ponizej zalaczam tabele konwersyjna numerow pinow i kolorow, ktora zrobilem:
Table.png
Table.png (91,75 KiB) Przejrzano 734 razy
Kolorowe ukosniki na obrazku to kolor paska (zielony z bialym paskiem itd.), pin bez numeru z iksem i tlem w kratke -jest niewykorzystany/zaslepiony.

Po podlaczeniu wszystko dziala jak nalezy. Lampy ladnie jezdza w gore i w dol. Ale 3h wyjete z zycia zeby to ogarnac.

Awatar użytkownika
Marakesz
Posty: 85
Rejestracja: 28 wrz 2012, 14:13
Auto: 4Runner
Kontakt:

Re: 2 Generacja - wymiana przodu - manual

Post autor: Marakesz »

Duży szacunek za ubogacenie forum kolejnym manualem.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: 2 Generacja - wymiana przodu - manual

Post autor: Rokfor32 »

Różnica w okablowaniu/wtyczkach nie wynika oczywiście z konstrukcji pasa przedniego czy lamp (przed i po sa zwyczajne H4). Po prostu poliftowa wiązka jest nieco inna - w tym czasie była zmiana zarówno "koncepcji" dotyczącej oznakowania kabelków, jak i typów wtyczek.

4R MK2 ma podzieloną wiązkę główną - część w komorze silnika (zawierająca skrzynkę bezpieczników) oddziela się od wiązki głównej (tej idącej pod kokpitem). A że zbiegło się to ze zmianą złączy i kolorów kabli - to ogólnie, pomiędzy przed i poliftem MK2 .... niezbyt wiele tam się zgadza ... :wink:

Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2241
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: 2 Generacja - wymiana przodu - manual

Post autor: Jake »

Nie, nie. Wtyczki sa identyczne, inne jest tylko ulozenie pinow. I to jest imho bezsensowne.
Co do kolorow - w sumie opisalem to nieprecyzyjnie. Te kolory zolty, niebieski, zielony, brazowy etc - to sa kolory w pigtailu poliftowego silniczka, one tam zawsze takie sa niezaleznie czy to 4Runner czy Supra czy nawet Daihatsu (te same silniczki sa uzywane w roznych autach).
Kolorow w poliftowej wiazce od strony samochodu nie znam bo nie mam takowej wiazki pod reka.
Natomiast ogolnie z mojego doswiadczenia wiekszosc rzeczy pasuje niezaleznie od rocznika, chociaz wiem ze sa roznice (typy pinow, rodzaje zatrzaskow w kostkach, inna wtyczka aparatu zaplonowego, ciut inne gniazda w skrzynce bezpiecznikow itp.), na szczescie zwykle sa drobne zmiany.

Np. zegary sie mocno roznia (inne tarcze, elektroniczny predkosciomierz vs taki na linke) ale wszystko pasuje plug & play, sa takie same kostki i maja taki sam pinout. - montowalem u siebie nowsze elektroniczne zegary zeby pozbyc sie jazgocacej linki i bylo calkowicie bez klopotu.

ODPOWIEDZ