Strona 1 z 1

4runner 4gen 4.0

: 25 lip 2023, 10:34
autor: kormac1
Cześć,

Potrzebuję speca do silnika. Polećcie proszę . Dolnośląskie
Zaczyna sypać błędami od p0300 po c1223,czujniki ABS, zdarza się że przerywa podczas jazdy. Świece wymieniłem i miałem spokój na 3000 km. Cewek nie ruszałem. Czytałem, że powodów może być wiele, od głowicy po kable. Pojawiają się też inne błędy, dlatego zależy mi żeby zajął się tym ktoś , kto ma wiedzę i doświadczenie.

Dzięki i pozdrawiam

Re: 4runner 4gen 4.0

: 30 lip 2023, 19:23
autor: Darek_LC_J95
Podziel to na kilka spraw. Część rzeczy ogarniesz sam.
C1223 to błąd ABS. A czujniki ABS to masz takie jak w moim J95 indukcyjne - sprawdź, czy nie zardzewiały miejsca mocowania czujników i nie wypychają czujnika z gniazda, wzrasta szczelina i czujnik przekłamuje. U mnie czyszczenie rdzy pomogło w tylnym mocowaniu czujnika i działa do dzisiaj. Inna możliwa usterka to przełamany kabel od czujnika do sterownika, raz styka raz nie styka np. przy skręcaniu. Co ciekawe z czujników ABS komputer czyta informacje o prędkości każdego z kół.

P0300 to może być błąd misfire i tu spec od silnika na pewno się przyda.

Re: 4runner 4gen 4.0

: 30 lip 2023, 21:45
autor: Rokfor32
Silnik zagazowany?

Re: 4runner 4gen 4.0

: 01 sie 2023, 11:22
autor: kormac1
Rokfor32 pisze:
30 lip 2023, 21:45
Silnik zagazowany?
tak .

Re: 4runner 4gen 4.0

: 01 sie 2023, 12:22
autor: Rokfor32
zacząć trzeba od pomiaru kompresji, oraz luzów zaworowych. Gaz i ten silnik oznacza spore ryzyko kurczenia się luzów, i wypalania gniazd.

Re: 4runner 4gen 4.0

: 01 sie 2023, 14:38
autor: kormac1
Rokfor32 pisze:
01 sie 2023, 12:22
zacząć trzeba od pomiaru kompresji, oraz luzów zaworowych. Gaz i ten silnik oznacza spore ryzyko kurczenia się luzów, i wypalania gniazd.
wysłałem pw

Re: 4runner 4gen 4.0

: 07 sie 2023, 09:00
autor: Darek_LC_J95
Szkoda silnika.

Re: 4runner 4gen 4.0

: 04 lis 2023, 08:14
autor: ZiggyMartin
Miałem podobne problemy z szarpaniem silnika, wynikającym z wypadającego zapłonu. Podobnie na jakiś czas pomogła wymiana świec. Pomiar ciśnienia, luzów zaworowych, parametrów wtryskiwaczy nie wyjasnił problemu. Niestety skończyło się na kompleksowej regeneracji głowic i wymianie uszczelek. Na USA forum wyczytałem, że ten silnik w rocznikach 2003-2005 miał wadliwie zaprojektowane uszczelki pod głowice, co poprawiono w 2006 roku. Co ciekawe stary typ uszczelki nadal jest w sprzedaży. Teraz silnik działa jak nowy, ale tanio nie było. Myślę, że gaz mógł zrobić swoje.