Strona 1 z 1

4Runner Kontrolka

: 12 kwie 2023, 06:54
autor: PalecFrom2B
Witam Wszystkich w tym nowym dla mnie wątku. Kilka lat temu pozbyłem się J90 z powodu agonalnego stanu ramy i myślałem ze już terenówki nie wrócą a tu się okazało ze wpadła po rodzinie niemal za darmo kolejna. 4Runner II generacji. Samochód w mówiąc delikatnie w średnim stanie ale postanowiłem go przygarnąć ponieważ 2 lata temu został w nim wymieniona rama która jak się okazało jest w bardzo dobrym stanie. Blacharka nadwozia oczywiście do roboty bo korozja nie próżnowała. Sporo elektryki nie działa np tylna wycieraczka, szyberdach odsuwany, zamek centralny z kluczyka i takie tam :) trochę tego jest. Mechanicznie jest całkiem jak mi się wydaje przyzwoicie a silnik odpala i działa :). Ponieważ samochód nie kosztował mnie nic przygarnąłem "Dziada" z myślą o jakiejś reanimacji. No i dlatego ten post. Liczę ze w kolejnych pytaniach Szanowne grono doradzi/ostrzeże :) przed pewnymi krokami z mojej strony mówiąc krotko liczę na wiedze właścicieli.
Temat pierwszy to tajemnicza kontrolka jak mi intuicja podpowiada od turbosprężarki. Generalnie świeci często ( nie zawsze po rozruchu silnika ) gaśnie kiedy silnik sie rozgrzeje ale nie zawsze. Nie czuć w pracy i mocy silnik różnicy kiedy ona świeci i kiedy nie świeci :)
kontrolka.jpg
kontrolka.jpg (23,95 KiB) Przejrzano 1648 razy

Re: 4Runner Kontrolka

: 12 kwie 2023, 07:51
autor: Rokfor32
Zwykle oznacza zbyt wysokie ciśnienie doładowania - albo brak poprawnego działania MAP sensora.

Re: 4Runner Kontrolka

: 12 kwie 2023, 08:58
autor: PalecFrom2B
Dzieki Wielkie!!!! Jaka recepta na to?

Re: 4Runner Kontrolka

: 12 kwie 2023, 10:21
autor: Rokfor32
Posprawdzać co jest nieprawidłowo, i naprawić. To chyba dosyć oczywiste.

Re: 4Runner Kontrolka

: 13 kwie 2023, 08:32
autor: PalecFrom2B
Dzięki

Re: 4Runner Kontrolka

: 15 lut 2024, 18:30
autor: Jake
"Overboost". W ramach ciekawostki, taka kontrolka wystepuje we wszystkich turbodoladowanych silnikach lotniczych. Nie stosuje sie tam waste-gateow, 100% spalin leci przez turbine. Doladowanie turbosprezarki jest tak dobrane by przy 100% otwartej przepustnicy osiagnac 100% mocy generowanej... ale na pulapie maksymalnym. To znaczy ze na ziemi otwierajac przepustnice do maksimum wygenerujemy niebezpiecznie wysokie cisneinei doladowania ktore moze uszkodzic silnik, przez co przy starcie uzywamy przepustnicy tylko do zakresu maksymalnego cisnienia ladowania. W praktyce do ok 60-80% wychylenia dzwigni (zaleznie od wysokosci lotniska i pogody (cisnienie/temperatura) danego dnia.