[3.0V6] Drugi akumulator, puszka filtra od diesla

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 1779
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

[3.0V6] Drugi akumulator, puszka filtra od diesla

Post autor: Jake »

Mam 3.0V6, ktory fabrycznie ma jeden akumualator. Zachodzi potrzeba zalozenie drugiego akumulatora. Najprostsza opcja to zrobienie tego w taki sam sposob jak fabrycznie w autach z dieslem (2.4/3.0D). Czyli wyrzucamy benzynowa puszke filtra, montujemy polke na drugi aku i po temacie.
No ale bez filtra jezdzic sie nie da, wiec idziemy dalej - montujemy puszke filtra od diesla. Trzeba gdzies przelozyc cewke zaplonowa, ale to nie jest duzy problem, gdzies sie znajdzie miejsce, w ostatecznosci przedluzy sie przewod zaplonowy miedzy cewka a kopulka rozdzielacza. Dodatkowa wartosc dodana puszki od 1KZ-T to o wiele prostsze podpiecie snorkela, bo otwor w blotniku jest bezposrednio na wprost nowej puszki.
1kzt.jpg
1kzt.jpg (54,98 KiB) Przejrzano 1087 razy
Pozostaje kwestia ulubionego podzespolu wszystkich wlascicieli 3VZ-E... cudownego, wspanialego VAFMa czyli klapkowego przeplywomierza. Trzeba go jakos zaimplementowac do dieslowej puszki. Moja inspiracja jest wczesna J80 z 1FZ-FE - one tez mialy klapkowa przeplywke na podobnej puszcze. (Oczywiscie skoro 1FZ-FE w pozniejszych rocznikach mogl chodzic na MAPie zamiast klapki, to 3VZ-E tez by mogl... szkoda ze Toyota tego nie zrobila. No ale zostawmy narzekanie)
Puszka w J80 wyglada tak:
80 VAFM.jpg
80 VAFM.jpg (57,52 KiB) Przejrzano 1087 razy
Widze to tak, zeby wyciac flansze pasujaca do przeplywki i kreatywnie przyspawac ja do pokrywy puszki od 1KZ-T. Mam nadzieje, ze nie okaze sie, ze nie zmieszcze sie pod maska, albo cos z czyms bedzie kolidowac....
Drugi akumulator juz mam; reszte czesci mysle ze bede zamawiac w tym tygodniu. Zanim to zrobie zapytam - ktos moze probowal czegos podobnego w przeszlosci albo ma jakies porady i sugestie?
Zastanawiam sie nad powodem dla ktorego fabrycznie puszka od benzyny jest innna. Kwestia przeplywu powietrza? W turbodieslu turbina sobie zasysa to powietrze nawet przez bardziej restrykcyjny dolot, ale z drugiej strony te same puszki fabrycznie byly stosowane do wolnossacych 2L. Widzialem je tez w swapach z 5VZ-FE i nawet 1UZ-FE, wiec jestem optymistyczny. No i 3VZ-E to na tyle slaby i malo wysilony motor, ze chyba nie powinno byc odczuwalnego problemu.
Uwagi i sugestie mile widziane.

ODPOWIEDZ