Strona 1 z 1

Układ wspomagania

: 10 sty 2021, 01:36
autor: 4-runner3.0Td
Witam serdecznie. Mam problem w moim 4-runnerze 3.0 TD a mianowicie tworzy się duże ciśnienie w wężykach które pokazałem na zdjęciach. Pompa od wspomagania była wyciągana i może dzieje się tak dlatego, ze źle odpowietrzam ten układ, tak na dobra sprawę to go nawet nie mogę odpowietrzyć bo po wlaniu oleju do zbiorniczka wywala mi olej w tych miejscach które są pokazane na zdjęciach . Byłbym wdzięczny gdyby ktoś mi napisał jak mogę temu zaradzić oraz procedurę odpowietrzania tego układu, pompa w tym silniku jest napędzana z bezpośrednio z rozrządu a nie paskiem jakby co.

Re: Układ wspomagania

: 10 sty 2021, 07:53
autor: Rokfor32
To na zdjęciach to układ PODCIŚCIENIA. Podłączony do pompy PODCIŚCNIENIA (z przodu bloku silnika). Pompa wspomagania (z olejem) jest po drugiej stronie, pod pompa wtryskową.

Re: Układ wspomagania

: 10 sty 2021, 12:10
autor: pinc6x6
Rokfor32 pisze:
10 sty 2021, 07:53
To na zdjęciach to układ PODCIŚCIENIA. Podłączony do pompy PODCIŚCNIENIA (z przodu bloku silnika). Pompa wspomagania (z olejem) jest po drugiej stronie, pod pompa wtryskową.
to skąd tam może być olej?

Re: Układ wspomagania

: 10 sty 2021, 13:30
autor: Rokfor32
Szklana kula mi ostatnio padła, a czarny kot zastrajkował ... :mrgreen:

Re: Układ wspomagania

: 10 sty 2021, 14:28
autor: 4-runner3.0Td
Proszę o podpowiedz gdzie mogłem zle cos podłaczyc

Re: Układ wspomagania

: 10 sty 2021, 15:59
autor: Rokfor32
Ty tak serio? :shock:

Załadowałeś wąż podciśnieniowy do przelewu od wspomagania kierownicy - i pytasz skąd olej? :mrgreen:

Weź no oddaj to auto do naprawy komuś kto ma chociaż blade pojęcie. Na teraz masz do wymiany siłownik wspomagający hamulca (puszkę serwo), plus siłownik aktuatora układu ADD - bo membrany w nich nie są olejoodporne, i za chwile i tak je szlag trafi. Plus dokładne płukanie całego układu z resztek oleju - wężyki plus zbiornik podciśnienia.

Dłubiąc dalej sam rokujesz na efektowne zwiększenie strat ... :mrgreen:

Re: Układ wspomagania

: 10 sty 2021, 16:26
autor: 4-runner3.0Td
Zamieniłem wąż od zbiorniczka oleju wspomagania z tym od pompy vacum, moj bład. Dłubania juz koniec, tak głupio wyszło bo auto podniesione i wężyk od zbiorniczka bardziej pasował do układu podciśnienia jeżeli chodzi o długość. No nic człowiek sie na błedach uczy
Temat do zamknięcia bo juz wszystko ogarniete.

Re: Układ wspomagania

: 18 sty 2021, 15:43
autor: Rolin
Rokfor32 pisze:
10 sty 2021, 15:59
Ty tak serio? :shock:

Załadowałeś wąż podciśnieniowy do przelewu od wspomagania kierownicy - i pytasz skąd olej? :mrgreen:

Weź no oddaj to auto do naprawy komuś kto ma chociaż blade pojęcie. Na teraz masz do wymiany siłownik wspomagający hamulca (puszkę serwo), plus siłownik aktuatora układu ADD - bo membrany w nich nie są olejoodporne, i za chwile i tak je szlag trafi. Plus dokładne płukanie całego układu z resztek oleju - wężyki plus zbiornik podciśnienia.

Dłubiąc dalej sam rokujesz na efektowne zwiększenie strat ... :mrgreen:
przynajmniej teraz wszystko jest porządnie naolejone, o zatarciu nie ma mowy :twisted:

Re: Układ wspomagania

: 18 sty 2021, 19:33
autor: Jake
O ja Cie *****! To mnie dzis rozbawiło, nie ukrywam xD Nie zebym sie chciał wysmiewac z cudzego nieszczescia, ale to juz przekracza pewne kategorie XD
Na dzień dobry przewody waku, membrana serwa i memebrana ADD do wymiany. Nie ma sensu tego plukac i kombinowac, strata czasu, wezyki waku sa super tanie, co pare(nascie) lat i tak nalezy je wymienic na nowe. Membrany moze przetrwaja, a moze nie, lepiej wymienic od razu, bo tez tego dobrze nie oczyscisz, a nawet jesli to jest ryzyko ze je trafi szlag w najmniej oczekiwanym momencie. Lepiej zmienic od razu.