Układ wspomagania
Moderator: luk4s7
-
- Posty: 44
- Rejestracja: 14 lis 2018, 18:47
Układ wspomagania
Witam serdecznie. Mam problem w moim 4-runnerze 3.0 TD a mianowicie tworzy się duże ciśnienie w wężykach które pokazałem na zdjęciach. Pompa od wspomagania była wyciągana i może dzieje się tak dlatego, ze źle odpowietrzam ten układ, tak na dobra sprawę to go nawet nie mogę odpowietrzyć bo po wlaniu oleju do zbiorniczka wywala mi olej w tych miejscach które są pokazane na zdjęciach . Byłbym wdzięczny gdyby ktoś mi napisał jak mogę temu zaradzić oraz procedurę odpowietrzania tego układu, pompa w tym silniku jest napędzana z bezpośrednio z rozrządu a nie paskiem jakby co.
- Załączniki
-
- IMG_20210110_012105_compress11.jpg (36,46 KiB) Przejrzano 2288 razy
-
- IMG_20210110_011539_compress74.jpg (30,22 KiB) Przejrzano 2288 razy
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8438
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Układ wspomagania
To na zdjęciach to układ PODCIŚCIENIA. Podłączony do pompy PODCIŚCNIENIA (z przodu bloku silnika). Pompa wspomagania (z olejem) jest po drugiej stronie, pod pompa wtryskową.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8438
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Układ wspomagania
Szklana kula mi ostatnio padła, a czarny kot zastrajkował ...
-
- Posty: 44
- Rejestracja: 14 lis 2018, 18:47
Re: Układ wspomagania
Proszę o podpowiedz gdzie mogłem zle cos podłaczyc
- Załączniki
-
- I wchodzi tak jak zaznaczyłem do tego rozdzielacza od podciśnienia czy jak to nazwać. Mniemam ze pewnie jest cos zle podłączone dlatego sie dzieją takie jaja tylko nie wiem w którym miejscu zrobiłem błąd.
- IMG_20210110_141412_compress42.jpg (48,52 KiB) Przejrzano 2250 razy
-
- Następnie idzie nad chłodnica własnie do tego miejsca gdzie wywala ten wężyk
- IMG_20210110_141342_compress82.jpg (41,45 KiB) Przejrzano 2250 razy
-
- Ten waz wchodzi tutaj do przekładni kierowniczej
- IMG_20210110_141316_compress42.jpg (36,71 KiB) Przejrzano 2250 razy
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8438
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Układ wspomagania
Ty tak serio?
Załadowałeś wąż podciśnieniowy do przelewu od wspomagania kierownicy - i pytasz skąd olej?
Weź no oddaj to auto do naprawy komuś kto ma chociaż blade pojęcie. Na teraz masz do wymiany siłownik wspomagający hamulca (puszkę serwo), plus siłownik aktuatora układu ADD - bo membrany w nich nie są olejoodporne, i za chwile i tak je szlag trafi. Plus dokładne płukanie całego układu z resztek oleju - wężyki plus zbiornik podciśnienia.
Dłubiąc dalej sam rokujesz na efektowne zwiększenie strat ...
Załadowałeś wąż podciśnieniowy do przelewu od wspomagania kierownicy - i pytasz skąd olej?
Weź no oddaj to auto do naprawy komuś kto ma chociaż blade pojęcie. Na teraz masz do wymiany siłownik wspomagający hamulca (puszkę serwo), plus siłownik aktuatora układu ADD - bo membrany w nich nie są olejoodporne, i za chwile i tak je szlag trafi. Plus dokładne płukanie całego układu z resztek oleju - wężyki plus zbiornik podciśnienia.
Dłubiąc dalej sam rokujesz na efektowne zwiększenie strat ...
-
- Posty: 44
- Rejestracja: 14 lis 2018, 18:47
Re: Układ wspomagania
Zamieniłem wąż od zbiorniczka oleju wspomagania z tym od pompy vacum, moj bład. Dłubania juz koniec, tak głupio wyszło bo auto podniesione i wężyk od zbiorniczka bardziej pasował do układu podciśnienia jeżeli chodzi o długość. No nic człowiek sie na błedach uczy
Temat do zamknięcia bo juz wszystko ogarniete.
Temat do zamknięcia bo juz wszystko ogarniete.
Re: Układ wspomagania
przynajmniej teraz wszystko jest porządnie naolejone, o zatarciu nie ma mowyRokfor32 pisze: ↑10 sty 2021, 15:59Ty tak serio?
Załadowałeś wąż podciśnieniowy do przelewu od wspomagania kierownicy - i pytasz skąd olej?
Weź no oddaj to auto do naprawy komuś kto ma chociaż blade pojęcie. Na teraz masz do wymiany siłownik wspomagający hamulca (puszkę serwo), plus siłownik aktuatora układu ADD - bo membrany w nich nie są olejoodporne, i za chwile i tak je szlag trafi. Plus dokładne płukanie całego układu z resztek oleju - wężyki plus zbiornik podciśnienia.
Dłubiąc dalej sam rokujesz na efektowne zwiększenie strat ...
- Jake
- Moderator
- Posty: 2354
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: Układ wspomagania
O ja Cie *****! To mnie dzis rozbawiło, nie ukrywam xD Nie zebym sie chciał wysmiewac z cudzego nieszczescia, ale to juz przekracza pewne kategorie XD
Na dzień dobry przewody waku, membrana serwa i memebrana ADD do wymiany. Nie ma sensu tego plukac i kombinowac, strata czasu, wezyki waku sa super tanie, co pare(nascie) lat i tak nalezy je wymienic na nowe. Membrany moze przetrwaja, a moze nie, lepiej wymienic od razu, bo tez tego dobrze nie oczyscisz, a nawet jesli to jest ryzyko ze je trafi szlag w najmniej oczekiwanym momencie. Lepiej zmienic od razu.
Na dzień dobry przewody waku, membrana serwa i memebrana ADD do wymiany. Nie ma sensu tego plukac i kombinowac, strata czasu, wezyki waku sa super tanie, co pare(nascie) lat i tak nalezy je wymienic na nowe. Membrany moze przetrwaja, a moze nie, lepiej wymienic od razu, bo tez tego dobrze nie oczyscisz, a nawet jesli to jest ryzyko ze je trafi szlag w najmniej oczekiwanym momencie. Lepiej zmienic od razu.