4Runner- problem silnikowy. Poszukiwany czarodziej od silnika!

Moderator: luk4s7

maharaja
Posty: 2
Rejestracja: 06 lis 2020, 13:46

4Runner- problem silnikowy. Poszukiwany czarodziej od silnika!

Post autor: maharaja »

Najpierw Dzień Dobry! Nowy jestem i bardzo liczę na pomoc, bo już osłabłem.
4Runner
2694ccm, 110kW, 1998, benzyna +LPG
Ratunku! Szukam czarodzieja silnikowego!! Na podlasiu nie naprawią, był w 4 warsztatach. Problem:
na benzynie zapala normalnie i równo pracuje na wolnych obrotach, dopóki nie naciśnie się pedału gazu - wtedy się dławi, czasem strzela. Po osiągnięciu temperatury i przełączeniu na LPG nie ma problemu. Natomiast na benzynie źle chodzi, choć czasem się „odtyka” i jedzie dobrze. Zrobione i sprawdzone: głowica, zawory, pompa i filtr paliwa, przewody wysokiego napięcia, cewki i świece - nowe, przepływomierz wymieniony. Powtarzam - na LPG jest OK! Co jeszcze mam zrobić?? Bo wymienianie w ciemno kolejnych elementów to droga zabawa. Sonda lambda? szczelność, czujniki temperatury?? Czy ktoś z Was może ma takie rzeczy? Nie znam się, nie wiem. Komputer uniwersalny nie pokazuje błędów a dostępu do specjalnego dla tego modelu nie mam.Praktycznie nie mam samochodu a na ASO w mojej okolicy nie mogę liczyć - rozkładają ręce. Może macie jakieś pomysły, rady,polecenie warsztatu, części...Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: 4Runner- problem silnikowy. Poszukiwany czarodziej od silnika!

Post autor: Rokfor32 »

Niewłaściwe ciśnienie paliwa, jako główny podejrzany. Skoro pompa i filtr były sprawdzone - to jeszcze by wypadało sprawdzić regulator ciśnienia. Mogą też być zasyfiałe wtryskiwacze - zdarza się jak zbiornik paliwa złapie korozona, a filtr był niewymieniany od taśmy produkcyjnej.

Opcjonalnie uwalony któryś z czujników - MAF lub TPS - ale jeżeli chodzi na LPG poprawnie to jest to mało prawdopodobne (chyba że mowa o LPG wcześniejszej niż czwarta generacja - co jest generalnie zabójstwem dla tego silnika).


Te silniki się dobrze diagnozują po OBD2 uniwersalnymi skanerami. Ino nie czytnikiem z biedronki do kasowania kontrolki silnika - potrzebny jest odczyt live data. Wtedy widać odczyty z czujników auta - widać więc czy pracują one poprawnie. Wyjątkiem jest ciśnienie paliwa - nie ma żadnego czujnika, więc ten parametr trzeba zmierzyć "ręcznie".

Generalnie ten silnik jest prosty w diagnozie jak sznurek od prania. Jak se nie poradzisz - to możesz podjechać. Acz - z Podlasia masz kawałek ... :wink:

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2506
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: 4Runner- problem silnikowy. Poszukiwany czarodziej od silnika!

Post autor: kpeugeot »

Etam
Ten na wlocie element z blaszka szaleje nie pamietam jak sie nazywa
Nie przepustnica bo ta jest przy silniku

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: 4Runner- problem silnikowy. Poszukiwany czarodziej od silnika!

Post autor: Rokfor32 »

Rocznik '98 to mk3 :wink:

ODPOWIEDZ