[4R mk2 1KZ-T] Regeneracja pompy wtryskowej - kto/gdzie?

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
mayzel
Posty: 27
Rejestracja: 14 lip 2020, 08:52
Auto: '93 4Runner KZN130 (1KZ-T)

[4R mk2 1KZ-T] Regeneracja pompy wtryskowej - kto/gdzie?

Post autor: mayzel »

Jak w temacie - proszę o informacje o uczciwych i rzetelnych ludziach, którzy zweryfikują stan i ew. wyleczą wszystkie napotkane bolączki pompy wtryskowej (mechanik) silnika 1KZ-T (3.0 TD).

PS.
Rokfor32 - a może mogę, a nawet powinienem udać się po pomoc do Ciebie?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: [4R mk2 1KZ-T] Regeneracja pompy wtryskowej - kto/gdzie?

Post autor: Rokfor32 »

A w celu jakim? Ja modyfikuje takie pompy - ale pod warunkiem, że są zdrowe (biorca i dawca bebechów).

Jak pompa jest zużyta - to trzeba po prostu zużyte flaki wymienić na nowe. Takimi gratami dysponują serwisy bosch/denso.

Awatar użytkownika
mayzel
Posty: 27
Rejestracja: 14 lip 2020, 08:52
Auto: '93 4Runner KZN130 (1KZ-T)

Re: [4R mk2 1KZ-T] Regeneracja pompy wtryskowej - kto/gdzie?

Post autor: mayzel »

Mam rozumieć, że zajmujesz się wyłącznie modyfikacjami, a nie doprowadzaniem takiej pompy do ideału - lub jak to ująłeś wymianą flaków na nowe?
Pompa oczywiście działa, ale młoda nie jest, a ja chciałbym sypiać spokojnie.

No dobra... wiemy, że pompa jest nieosiągalna w razie wu - oddałbyś na moim miejscu do pierwszego z brzegu warsztatu o powiedzmy... nieposzlakowanej opinii (np. takiego, który specjalizuje się głównie w naprawie układów wtryskowych w jednostkach pływających i maszynach przemysłowych/budowlanych)?

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 2019
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: [4R mk2 1KZ-T] Regeneracja pompy wtryskowej - kto/gdzie?

Post autor: Jake »


Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: [4R mk2 1KZ-T] Regeneracja pompy wtryskowej - kto/gdzie?

Post autor: Rokfor32 »

Kluczem jest dostęp do właściwych części. Pompa tego typu wbrew pozorom nie jest specjalnie skomplikowana, i nie wymaga żadnego "znawstwa", żeby ją naprawić. Jak się ma co powkładać do środka.

Awatar użytkownika
mayzel
Posty: 27
Rejestracja: 14 lip 2020, 08:52
Auto: '93 4Runner KZN130 (1KZ-T)

Re: [4R mk2 1KZ-T] Regeneracja pompy wtryskowej - kto/gdzie?

Post autor: mayzel »

Jake korzystałeś z usług, bo wygląda naprawdę poważnie. Dobrze, że mogę tam oddać również wtryski i mieć 2 w 1.

Rokfor32 nie chciałbym trafić na "Pana Kazia" - stąd moje pytania. Wyszedłem z założenia, że jeżeli Ty jako obyty w temacie nie widzisz przeciwwskazań to może nazbyt się przejmuję.
Istnieje jakikolwiek zestaw naprawczy (OEM, Denso) do tych pomp (do wtrysków też), czy wszystko po sztuce wg potrzeb? Może wiesz co jest do wymiany na bank w takiej pompie (bo zawsze jest wyświechtane), a co po oględzinach?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: [4R mk2 1KZ-T] Regeneracja pompy wtryskowej - kto/gdzie?

Post autor: Rokfor32 »

Nie ma czegoś takiego jak "zestaw naprawczy". Może być zestaw uszczelnień - i to tyle. Reszta to części które się wymienia jeżeli weryfikacja wskazuje, że są do wymiany. Każda z nich ma swój numer OEM, i się je zamawia wg tego oznaczenia (te dane trzeba brać ze spec katalogów bosch/denso).

I - nie ma czegoś takiego jak "pan Kazio" jeżeli korzystasz z usługo serwisu autoryzowanego boscha czy denso. Jasne, wszędzie pracują tylko ludzie - ale po to duże korporacje wprowadzają procedury serwisowe - żeby minimalizować wpływ czynnika ludzkiego.

Innymi słowy - jak zlecisz takiej firmie refabrykację pompy - to zostanie wymienione wszystko (na części fabrycznie nowe) - co wymiany wymaga. ale wtedy cena takiej usługi może Cię wynieść sumę w okolicach 10 tysi. Pasi tak?

Każda inna opcja, czyli wykorzystanie ponowne elementów które nie spełniają już specyfikacji serwisowej (ale nadal jeszcze to nie złom) wymaga już doświadczenia w ocenie - i opiera się na fachowości oceniającego. A nikt takiego "logo" nie ma na czole - więc jedyna opcja to opinie klientów czy inne formy referencji. Nie mylić z reklamą.

Każda pompa rotacyjna ma trzy punkty, które się po czasie zużywają. Ale nie sa to elementy główne - te, jeżeli paliwo jest poprawnie filtrowane, sa niemal "nieśmiertelne". Zużywają się natomiast osie regulatorów - wychodzą na zewnątrz, i jest opcja dostawania sie tam syfu, i wycierania elementów. Są to: regulator kąta wtrysku zimnego startu (ten element podgrzewany z układu chłodzenia), oś głównej dźwigni sterowania dawką - i kompensacja dawki od ciśnienia doładowania.

Pierwszy element jet najłatwiej wymienić w całości (zbyt tani nie jest), ale dwa pozostałe to naprawa górnej części korpusu (wymiana tulejek ślizgowych), lub wymiana po prostu górnej pokrywy. Wraz ze współpracującymi elementami, czyli wałkiem dźwigni głównej, i boostpinem.

Te trzy punkty to koszt - strzelam - jakieś półtora tysia. Plus robota, i standardowe uszczelnienia. Czyli zakładając, że główne bebechy sa zdrowe, koszt sensownego zrekondycjonowania pompy wyniesie okolice 2 tysi.

Opisałem to nie żeby straszyć, ale żebyście mieli pojęcie o poziomie kosztów takiego zabiegu, jeżeli ma to być zrobione sensownie. Innymi słowy, jak ktoś oferuje "regenerację" za 5 stów (powiedzmy) - to warto zapytać, co dokładnie ma zamiar w tej cenie zrobić.

Awatar użytkownika
mayzel
Posty: 27
Rejestracja: 14 lip 2020, 08:52
Auto: '93 4Runner KZN130 (1KZ-T)

Re: [4R mk2 1KZ-T] Regeneracja pompy wtryskowej - kto/gdzie?

Post autor: mayzel »

Mnie tym nie wystraszysz - znam koszt regeneracji wtrysków VOLVO FH12 i to lata temu (przy tym wszystkie powyższe wychodzą tanio).
Dzięki za ogólne objaśnienie, które miejsca mogą stanowić o kondycji pompy, bo to wcale nie było dla mnie takie oczywiste.
Co do kosztów - moje szacowanie nie rozminęło się mocno z Twoim, a nawet w przypadku 2, a szczególnie 1 - celowałem wyżej (znam cenę nowej pompy i ceny niektórych części tej pompy + nikt darmo tego nie robi). Biorę raczej pod uwagę opcję 2 (rzetelna ocena stanu i wymiana tego co niezbędne na oryginalnych częściach), a tu dużą rolę odgrywa fachowość konkretnego człowieka i tego też aspektu dotyczą moje obawy o "Pana Kazia". Opcja 3 za "5 stów"... no chyba ten zestaw uszczelnień (w ogóle nie wchodzi w grę).

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 2019
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: [4R mk2 1KZ-T] Regeneracja pompy wtryskowej - kto/gdzie?

Post autor: Jake »

mayzel pisze:
08 paź 2020, 11:14
Jake korzystałeś z usług, bo wygląda naprawdę poważnie. Dobrze, że mogę tam oddać również wtryski i mieć 2 w 1.
Ja jeszcze nie korzystalem, powoli przymierzam sie do regeneracji pompy w Isuzu, ale kontakt mam z polecenia kolegi bartekbp01 z tego forum, ktory robił tam pompe do J8 i byl zadowolony.

bartekbp01
Posty: 151
Rejestracja: 03 lis 2019, 08:06
Auto: HDJ80 4.2TD

Re: [4R mk2 1KZ-T] Regeneracja pompy wtryskowej - kto/gdzie?

Post autor: bartekbp01 »

Kraków Cuplowa 3p, polecam gorąco.

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
mayzel
Posty: 27
Rejestracja: 14 lip 2020, 08:52
Auto: '93 4Runner KZN130 (1KZ-T)

Re: [4R mk2 1KZ-T] Regeneracja pompy wtryskowej - kto/gdzie?

Post autor: mayzel »

Rozmawiałem telefonicznie, pierwsze wrażenie - bardzo rzeczowy człowiek.
Podziękował pięknie za garść cennych informacji i namiary.

ODPOWIEDZ