Tylny most

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
raczek
Posty: 267
Rejestracja: 06 paź 2016, 23:01
Auto: FJ80 1992 & J15-RC'15 2017
Kontakt:

Tylny most

Post autor: raczek »

Zostawiłem auto na 2 miesiące w garażu i zauważyłem pod tylnym mostem plamę .
Po przyglądnięciu się tylnemu spodowi okazało ze wyciek z miejsca gdzie wał wchodzi do tylnego mostu . Most mam LSD .
Co podejrzewacie ?Obrazek

Dzięki


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: Tylny most

Post autor: sebastian44 »

Uszczelniacz flanszy. Nie jest trudny w wymianie chociaż moment dokrecenia nie jest łatwo wycyrklować bo od niego zależy naprężenie łożysk (tak to rozumiem). Mimo to kiedys u mnie wymieniali i było okej, tzn wymieniono sam uszczelniacz bez remontu łożysk. Polecam oddać do kogoś kto ma pojecie na ten temat.

Awatar użytkownika
plum76
Klubowicz
Posty: 2132
Rejestracja: 10 gru 2009, 16:04
Auto: UZJ40
Kontakt:

Re: Tylny most

Post autor: plum76 »

Jeżeli się poci a nie leje to temat ważny ale nie pilny. Sprawdź sobie tylko poziom oleju w moście. Jak mały to dalej. Na spokojnie umów warsztat i w wolnej chwili wymień. Części pewnie za 50pln a roboty na pół dnia. Chyba że ktoś ginekologicznie zrobi to przez mała dziurkę czyli od duży strony. Choć to proktologicznie wtedy będzie.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2506
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: Tylny most

Post autor: kpeugeot »

sprawdź odpowietrzenie mostu, jak nie działa to właśnie tedy wywala olej
ale uszczelniacz profilaktycznie do wymiany - jak budżetu nie zapije to od razu flansze żeby była nowa i piękna :) - może mieć juz wytarty rowek od uszczelniacza a wtedy wymiana na nowy nie pomoże

Awatar użytkownika
raczek
Posty: 267
Rejestracja: 06 paź 2016, 23:01
Auto: FJ80 1992 & J15-RC'15 2017
Kontakt:

Re: Tylny most

Post autor: raczek »

Dziękuje wszystkim za cenne wskazówki .
Zapytam lamersko gdzie szukać odpowietrzania tylnego mostu ?
Pozdrawiam .


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
raczek
Posty: 267
Rejestracja: 06 paź 2016, 23:01
Auto: FJ80 1992 & J15-RC'15 2017
Kontakt:

Tylny most

Post autor: raczek »

Czy to ten element ?
Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: Tylny most

Post autor: sebastian44 »

Tak jest. Wykrecić dziada i przedmuchać.

Awatar użytkownika
plum76
Klubowicz
Posty: 2132
Rejestracja: 10 gru 2009, 16:04
Auto: UZJ40
Kontakt:

Re: Tylny most

Post autor: plum76 »

Przy okazji most pomaluj.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
raczek
Posty: 267
Rejestracja: 06 paź 2016, 23:01
Auto: FJ80 1992 & J15-RC'15 2017
Kontakt:

Re: Tylny most

Post autor: raczek »

plum76 pisze:Przy okazji most pomaluj.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
A co polecasz ? Jakiś podkład i potem farba ? Czy jest jakiś środek od razu na rdzę ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
plum76
Klubowicz
Posty: 2132
Rejestracja: 10 gru 2009, 16:04
Auto: UZJ40
Kontakt:

Re: Tylny most

Post autor: plum76 »

Raczek bylo o tym na forum.
zależny jak poważnie chcesz podejść do tematu.
PRO - pisakowanie + Interplus
DOMOWY - mycie, usuniecie grubej rdzy i nałożenie inhibitora rdzy. Ja używam Cekor R Sigma, ale kazdy ma tutaj swoje podejście.
lub olej to i jeździj za szybko i tak tam sie nic nie wydarzy.

paweł

Awatar użytkownika
raczek
Posty: 267
Rejestracja: 06 paź 2016, 23:01
Auto: FJ80 1992 & J15-RC'15 2017
Kontakt:

Re: Tylny most

Post autor: raczek »

sebastian44 pisze:Tak jest. Wykrecić dziada i przedmuchać.
Wykręciłem ale kaptur zabezpieczony przed samo odkręceniem - ktoś zaklepał boki
Wymieniać ? ObrazekObrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: Tylny most

Post autor: sebastian44 »

Ten kapturek jest oryginalnie zaklepany. Zobacz czy jest drożny. A tak w ogóle to najlepiej byłoby wyprowadzić odpowietrzenie gdzieś wyżej, ale to trzeba kupić specjalnu króciec który zastąpi to co wykreciłeś. Na pewno koledzy doradzą jaki dokładnie i gdzie kupić.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Tylny most

Post autor: kylon »

Nic tu nikt nie zaklepywał. Tak jest fabrycznie. Kapturek powinien delikatnie się uginać na sprężynce jak przycisk. Musi być drożne. My często to wymieniamy i mamy na stanie.

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Tylny most

Post autor: rolkos »

Jeśli dobrze pamiętam wymiary kupujesz przyłączkę prostą 1/8" wężyk do tego i wyprowadzasz pod maskę, na końcu wężyka dajesz filtr mosiężny (tłumik hałasu) używany w pneumatyce

Poniżej link do przyłącza, takie miałem w 120, wkręcił się bez problemu. Możesz tez kupić gotowy zestaw do wyprowadzenia odpowietrzeń.

Złączka
https://www.hurtownia-techniczna.pl/zla ... -7440.html

Przewód
https://www.hurtownia-techniczna.pl/prz ... -7541.html

Tłumiki hałasu (żeby syf się nie dostawał do środka)
https://www.ebmia.pl/armatura-pneumatyc ... _2077.html

Znajdziesz tam też resztę armatury, trójniki szybkozłączki i możesz dobrać co tam ci potrzebne.

Dodam że gotowy zestaw złożony z tych samych elementów można kupić za 160zł. Zaleta taka że wszystko w jednym opakowaniu i nie trzeba tracić czasu na kompletowanie.

Awatar użytkownika
zombi
Posty: 704
Rejestracja: 17 mar 2014, 20:48
Auto: kzj95

Re: Tylny most

Post autor: zombi »

Ostatnio na szybko udrażniałem takie cudo techniki. Możesz spokojnie sobie to odgiąć i przeczyścić. W środku jest delikatna sprężynka i gumowa podkładka. Oczyść, przedmuchaj, zaklep i w drogę.
Oczywiście jak masz czas to kup nowy lub wywal wyżej.

ODPOWIEDZ