Zdjęcia silnika 3.0 VZE
Moderator: luk4s7
Re: Zdjęcia silnika 3.0 VZE
No i git .Dzięki Rokfor. Podpowiedz mi jeszcze co z obrotomierzem.Będzie działał? Skąd wychodzi sygnał z alternatora?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8438
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Zdjęcia silnika 3.0 VZE
Z modułu zapłonowego.
- Jake
- Moderator
- Posty: 2354
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: Zdjęcia silnika 3.0 VZE
Wiem, ze odgrzewam starego kotleta, ale dla potomności gdyby ktoś potrzebował wrzucam fotki. Silnik zaraz po zakupie, jeszcze przed odszczurzeniem i modyfikacjami. Bedzie umyty, jest juz kupiony nowe korek oleju, kopułka, kable i świece. EGR, PAIR i cała plątanina podciśnień z cała stanowczościa wylatuje. Instalacja LPG bedzie uporzadkowana, wtryski i sterownik beda zmienione. Wrzuce kolejna fote jak skończe
- Załączniki
-
- IMG_20200228_1614080.jpg (83,15 KiB) Przejrzano 2660 razy
-
- IMG_20200228_1614042.jpg (60,71 KiB) Przejrzano 2660 razy
-
- IMG_20200228_1614017.jpg (85,21 KiB) Przejrzano 2660 razy
Ostatnio zmieniony 01 mar 2020, 00:32 przez Jake, łącznie zmieniany 2 razy.
- Jake
- Moderator
- Posty: 2354
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: Zdjęcia silnika 3.0 VZE
Nie moglem dodac wiecej niz 3 załaczników do jednego posta.
- Załączniki
-
- IMG_20200228_1634570.jpg (58,82 KiB) Przejrzano 2660 razy
-
- IMG_20200228_1614105.jpg (66,83 KiB) Przejrzano 2660 razy
- Jake
- Moderator
- Posty: 2354
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: Zdjęcia silnika 3.0 VZE
Bez plataniny zbednego paskudztwa wyglada to tak:
Brakuje oslony wiatraka, ale niestety sie rozleciala przy wymianie chlodnicy, a kupic gdziekolwiek poza USA jest cieeeeezko.- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2515
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: Zdjęcia silnika 3.0 VZE
możesz mi wysłac zdjęcia na maila w lepszej rozdzielczości?
kpatyra@tlen.pl
ma ktoś pomysł co może być przyczyna braku iskry na świecach?
jakis bezpiecznik?
kpatyra@tlen.pl
ma ktoś pomysł co może być przyczyna braku iskry na świecach?
jakis bezpiecznik?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8438
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Zdjęcia silnika 3.0 VZE
Awaria ignitera awaria cewki, albo awaria czujnika położenia wału (wewnątrz aparatu zapłonowego). Lub przebicie na kablu HV zasilającym rozdzielacz. Lub awaria ECU (brak generowania sygnału IGT).
Generalnie temat dosyć łatwy do zdiagnozowania ...
Generalnie temat dosyć łatwy do zdiagnozowania ...
- Jake
- Moderator
- Posty: 2354
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: Zdjęcia silnika 3.0 VZE
Jasne. Ktore? Jakie? Co potrzebujesz widziec? Na co porobic Ci ewentualne zblizenia itp?kpeugeot pisze: ↑30 sie 2023, 09:56możesz mi wysłac zdjęcia na maila w lepszej rozdzielczości?
kpatyra@tlen.pl
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2515
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: Zdjęcia silnika 3.0 VZE
Wellness. Chyba całości bo zainspirowałeś mnie żeby podciśnienie wywalić.
Plus cala czesc od zaplonu i koncowek
Plus cala czesc od zaplonu i koncowek
- Jake
- Moderator
- Posty: 2354
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: Zdjęcia silnika 3.0 VZE
Poszlo. Jak masz jakies pytania o podcisnienia to pisz.
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2515
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: Zdjęcia silnika 3.0 VZE
Dziękuję
Re: Zdjęcia silnika 3.0 VZE
A jakąś relację z usuwania tych podciśnień zrobisz?
- Jake
- Moderator
- Posty: 2354
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: Zdjęcia silnika 3.0 VZE
Hmm, ciezko mi zrobic relacje z procesu ktory robilem 1,5 roku temu, nie pamietam juz teraz tylu szczegolow.
Generlanie wiekszosc vacuu w 3VZ sluzy do systemu PAIR i EGR, do tego bardzo prosty system EVAP i regulator cisnienia paliwa. Oprocz tego w modelach z ADD - vacuu zasila przesuwke.
U siebie zdemontowalem ADD i zalozylem polos z Hiluxa i manualne sprzegielka, EGR i PAIR wyrzucilem, zostaly tylko EVAP i regulator paliwa (oba w fabrycznej formie).
Dodatkowy uklad wezykowy to podbicie obrotow jalowych przy obciazeniu pompy wspomagania - na niej jest taki specyficzny zaworek. To tez usunalem, bo raz ze jest to zbedne, dwa to potencjalny czynnik awariotworczy - zaworki z czasem uszkadzaja sie i silnik zaciaga plyn wspomagania przez dolot - niefajne.
Zostaly wiec u mnie dwa wezyki (regulator i EVAP). Reszta poszla weg.
Natomiast jesli masz pytania to chetnie podpowiem i pomoge zidentyfikowc do czego ktory krociec i ktory wezyk mozna usunac a ktory zostawic.
Generlanie wiekszosc vacuu w 3VZ sluzy do systemu PAIR i EGR, do tego bardzo prosty system EVAP i regulator cisnienia paliwa. Oprocz tego w modelach z ADD - vacuu zasila przesuwke.
U siebie zdemontowalem ADD i zalozylem polos z Hiluxa i manualne sprzegielka, EGR i PAIR wyrzucilem, zostaly tylko EVAP i regulator paliwa (oba w fabrycznej formie).
Dodatkowy uklad wezykowy to podbicie obrotow jalowych przy obciazeniu pompy wspomagania - na niej jest taki specyficzny zaworek. To tez usunalem, bo raz ze jest to zbedne, dwa to potencjalny czynnik awariotworczy - zaworki z czasem uszkadzaja sie i silnik zaciaga plyn wspomagania przez dolot - niefajne.
Zostaly wiec u mnie dwa wezyki (regulator i EVAP). Reszta poszla weg.
Natomiast jesli masz pytania to chetnie podpowiem i pomoge zidentyfikowc do czego ktory krociec i ktory wezyk mozna usunac a ktory zostawic.
Re: Zdjęcia silnika 3.0 VZE
Dzięki.
Przemyślę temat, na razie mam bardziej palące problemy do ogarnięcia z tojotką. Ale jak dojrzeję, to się odezwę.
Pytanie na szybko tylko teraz: jak wychodzi badanie spalin na przeglądzie?
A relację sugerowałem Koledze kpeugeot.
Przemyślę temat, na razie mam bardziej palące problemy do ogarnięcia z tojotką. Ale jak dojrzeję, to się odezwę.
Pytanie na szybko tylko teraz: jak wychodzi badanie spalin na przeglądzie?
A relację sugerowałem Koledze kpeugeot.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8438
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Zdjęcia silnika 3.0 VZE
W ciągu ostatnich 10 lat nie pamiętam, żeby mi badała któraś stacja spaliny, w którymkolwiek aucie ... Pamiętam natomiast, że zdarzało się to wcześniej
A tak całkiem poważnie - to praktycznie dowolny silnik budowany od lat '90 zeszłego wieku jest w stanie spełnić dowolne normy Euro pod kątem JAKOŚCI spalin. Wliczając ostatnie. Oczywiście jeżeli tenże silnik jest po prostu zdrowy (nie spala oleju).
Wynika to z tego, że odkąd pojawiła się elektronika w sterowaniu układem paliwowym - to KAŻDY silnik pracując w tzw. pętli zamkniętej (czyli korygując się na bieżąco po odczycie sondy lambda) ma spalanie odpowiadające składowi stechiometrycznemu mieszanki paliwo - powietrze. Nic, absolutnie nic się w tej kwestii nie zmieniło, od prawie czterech dekad.
A skoro współczesny silnik wydala z cylindra dokładnie to samo, co jego poprzednik trzy dekady wstecz - to skład tego, co wylatuje z rury zależy praktycznie wyłącznie od rodzaju użytego katalizatora (a ten można po prostu wymienić).
Jedyny parametr, którego nie są wstanie spełnić starsze pojazdy to emisja dwutlenku węgla (masowa) na km. Ale nie dlatego, że są "gorzej" skonstruowane czy sterowane - po prostu dlatego, że są to często silniki ... duże. No trudno żeby porządnej wielkości silnik emitował tyle CO2 co kosiarka
Natomiast konkretnie 3VZ-E. Jeżeli jest sprawny, i ma sprawny katalizator - to się można zdziwić, pod które normy jest się w stanie załapać. A wynika to z tego, że te wszystkie dodatkowe wodotryski (jak PAIR, PCV, ect.) zostały zaimplementowane pod kątem spełnienia rygorystycznych, już wtedy, norm dla Californi.
A tak całkiem poważnie - to praktycznie dowolny silnik budowany od lat '90 zeszłego wieku jest w stanie spełnić dowolne normy Euro pod kątem JAKOŚCI spalin. Wliczając ostatnie. Oczywiście jeżeli tenże silnik jest po prostu zdrowy (nie spala oleju).
Wynika to z tego, że odkąd pojawiła się elektronika w sterowaniu układem paliwowym - to KAŻDY silnik pracując w tzw. pętli zamkniętej (czyli korygując się na bieżąco po odczycie sondy lambda) ma spalanie odpowiadające składowi stechiometrycznemu mieszanki paliwo - powietrze. Nic, absolutnie nic się w tej kwestii nie zmieniło, od prawie czterech dekad.
A skoro współczesny silnik wydala z cylindra dokładnie to samo, co jego poprzednik trzy dekady wstecz - to skład tego, co wylatuje z rury zależy praktycznie wyłącznie od rodzaju użytego katalizatora (a ten można po prostu wymienić).
Jedyny parametr, którego nie są wstanie spełnić starsze pojazdy to emisja dwutlenku węgla (masowa) na km. Ale nie dlatego, że są "gorzej" skonstruowane czy sterowane - po prostu dlatego, że są to często silniki ... duże. No trudno żeby porządnej wielkości silnik emitował tyle CO2 co kosiarka
Natomiast konkretnie 3VZ-E. Jeżeli jest sprawny, i ma sprawny katalizator - to się można zdziwić, pod które normy jest się w stanie załapać. A wynika to z tego, że te wszystkie dodatkowe wodotryski (jak PAIR, PCV, ect.) zostały zaimplementowane pod kątem spełnienia rygorystycznych, już wtedy, norm dla Californi.