Przelot w 4-runnerz

Moderator: luk4s7

4-runner3.0Td
Posty: 44
Rejestracja: 14 lis 2018, 18:47

Przelot w 4-runnerz

Post autor: 4-runner3.0Td »

Witam czy ktoś robił tłumik przelotowy w silniku 3.0 TD i może coś poradzić jak to zrobił?

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2506
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: Przelot w 4-runnerz

Post autor: kpeugeot »

Ale po co?

4-runner3.0Td
Posty: 44
Rejestracja: 14 lis 2018, 18:47

Re: Przelot w 4-runnerz

Post autor: 4-runner3.0Td »

Jak Ci napisze po co to mi odpowiesz na moje pytanie?

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2506
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: Przelot w 4-runnerz

Post autor: kpeugeot »

nie - bo to bez sensu - nic nie zyskasz a tylko będzie głośniej

4-runner3.0Td
Posty: 44
Rejestracja: 14 lis 2018, 18:47

Re: Przelot w 4-runnerz

Post autor: 4-runner3.0Td »

A może ja chce żeby był glosniejszy i nie używam tego auta jak 70-letni dziadek żeby nim jechać do sklepu po bułki. Jeżeli nie macie nic ciekawego do powiedzenia w temacie to nie zabierajcie głosu bo się śmietnik robi.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18009
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Przelot w 4-runnerz

Post autor: kylon »

Jeśli chciałbyś aby był głośniejszy zamontuj po prostu pasujący wymiarowo. Oczekiwane przez Ciebie zadanie spełni. Jeśli chodzi zaś o efekt to może być zgoła inny. Wolny układ wydechowy może spowodować pogorszenie warunków pracy turbiny. Reasumując robiąc zbyt luźny wylot spalin z silnika możemy spowodować wzrost mocy ale utratę momentu obrotowego.
Jest również inny sposób zastosowany przez jedną z firm tuningowych w nowym Revo (ponoć ma być w ofercie w polskich salonach) - głośniczek wydobywający dźwięk silnika V8. Nie wiem tylko jak z głośnością w warunkach terenowych. Prezentacja odbywa się w warunkach asfaltowych.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Przelot w 4-runnerz

Post autor: Rokfor32 »

Ja robiłem już wiele tłumików do aut, zwykle z nierdzewki. Przelotowy ino raz, ale przy turbinie VNT - sama w sobie działa jak silny tłumik, więc pusta rura jakoś uszła.

Przy zwykłej turbinie wychodzi taki wnerwiający dudniący pogłos. To nie jest kwestia natężenia dźwięku, ale jego "barwy". Wychodzi to w wersji irytującej, na dłuższą metę. Ale jak se tam stryjenka życzy.

Natomiast co do początku pytania - to nie bardzo rozumiem. No po prostu zaczynasz przy silniku, kończysz z tyłu auta. Dopasowując po kolei rury. A całość przedzielasz kryzami łączącymi w takich miejscach - żeby te rury dało sie zdjąć bez potrzeby używania palnika, albo wywracania auta na dach.

4-runner3.0Td
Posty: 44
Rejestracja: 14 lis 2018, 18:47

Re: Przelot w 4-runnerz

Post autor: 4-runner3.0Td »

Ok. Dzięki koledzy za rady, jeszcze gdyby ktoś już robił taki manewr w swoim 4-runnerze to proszę o opinie, jak wyszło, czy trzeba na coś szczególnie uważać itp.

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 2020
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Przelot w 4-runnerz

Post autor: Jake »

Watpie by ktos robil, bo jest to zgoła bezsensowny zabieg imao.

Didek80
Posty: 9
Rejestracja: 12 mar 2018, 23:53

Re: Przelot w 4-runnerz

Post autor: Didek80 »

A jak ma się przelot do silnika 3.0 benzyna ?Ktoś może przerabiał temat ? Jaki można wydobyć dźwięk ?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Przelot w 4-runnerz

Post autor: Rokfor32 »

Pierdząco - ryczący z silna opcją na zatrzymanie dowodu rej. przy byle jakiej kontroli.

ODPOWIEDZ