Konwersja 2WD na 4WD

Moderator: luk4s7

hylaty
Posty: 2
Rejestracja: 17 wrz 2015, 14:56
Kontakt:

Konwersja 2WD na 4WD

Post autor: hylaty »

Drodzy Forumowicze! Może coś podpowiecie...
Otóż chciałbym skalkulować przeróbkę 4Runnera 4gen. (2006r., 4.7 V8) z wersji 2WD na 4WD. Pisałem w tej sprawie do kolegi Kylona i wg niego najtaniej wyszłoby posadzenie 4Runnera na ramie od J120. Zastanawiam się jednak, czy nie wystarczy podmienić samego przodu, skoro 4Runner bazuje praktycznie na tych samych podzespołach co J120...
Z tego co się orientuję graty z J90 pasują do Tacomy 1gen. i 4Runnera 3gen. na zasadzie niemal "plug and play". A jak jest z 4gen. i J120?
Może ktoś już gdzieś kiedyś taką konwersję przerabiał??

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 7852
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Konwersja 2WD na 4WD

Post autor: Rokfor32 »

Graty pasują - ale wersja 2WD ma spore różnice właśnie w konstrukcji ramy - i elementów przedniego zawieszenia. Czyli chcąc zostawić swoja rame praktycznie musisz ogołocić przednią część ze wszystkiego, co zamocowane do podłużnic (poza łapami silnika) - i dospawać elementy nośne z J12 czyli - de facto - musisz i tak mieć ramę J12, żeby móc pozyskać wszystkie kształtki.

Dodatkowo - nie jestem pewien, czy płyta podłogowa bedzie kompatybilna - auta 4WD mają przetłoczoną podłogę w miejscu reduktora, cały napęd jest też sporo dłuższy, więc to przetłoczenie raz, że sięga w lewo, na przedni napęd, ale i do tyłu.

4R drugiej generacji jeszcze był symetryczny - bo całe nadwozie było ponad systemem napędowym, i nie miało to znaczenia. Ale już w trzeciej generacji toyota powalczyła o wielkość kabiny w środku - i jest jak napisałem wyżej. Podłoga w 4WD ma przetłoczenie na reduktor - czy płyta jest wspólna z 2WD - nie wiem. W czwartej generacji prawdopodobnie również będzie profilowana podłoga pod przedni napęd - ale również nie wiem, czy 2 i 4WD mają wspólną płytę - czy różne.

Staszek20VT
Posty: 104
Rejestracja: 05 mar 2015, 15:15
Kontakt:

Re: Konwersja 2WD na 4WD

Post autor: Staszek20VT »

Przepraszam, że tutaj, ale zaciekawiła mnie Twoja wypowiedź. Czy to znaczy, że mógłbym wrzucić do 4Runnera z 2001 roku tylny most z blokadą z LC J90?

Awatar użytkownika
BOCIAN
Posty: 355
Rejestracja: 23 maja 2013, 15:12
Auto: HDJ100 1HD-FTE
by?o: 7xLR Discovery, Vitara, Samurai, YJ, LO40
Kontakt:

Re: Konwersja 2WD na 4WD

Post autor: BOCIAN »

Sprzedaj TO COŚ i kup 4WD

hylaty
Posty: 2
Rejestracja: 17 wrz 2015, 14:56
Kontakt:

Re: Konwersja 2WD na 4WD

Post autor: hylaty »

BOCIAN pisze:Sprzedaj TO COŚ i kup 4WD
He, he spodziewałem się takiej odpowiedzi ale nie gniewam się :wink:
Auto, o którym piszę nie jest moje, ale jeśli byłaby możliwość konwersji na 4WD w rozsądnych pieniądzach i bez jakichś wielkich kombinacji to z pewnością bym je wziął. Ciężko kupić w Polsce 4Runnera 4gen. w ogóle, a już w dobrym stanie w szczególności. Dlatego założyłem ten post, bo auto dobre, tyle że 2WD...
Przekładki całej ramy raczej sam nie ogarnę (pomijając raczej wysoki koszt takiej operacji), a spawać i sztukować po prostu nie chcę. Tak więc pozostaje to co napisał kolega Bocian :wink: Tylko "weź Pan" znajdź tu coś...

Staszek20VT, czytałem na forach amerykańskich o różnych przekładkach klamotów z J90 głównie do Tacomy. Z tym że chodziło właśnie o konwersję 2WD do 4WD, czyli przekładka przedniego mostu - podobno pasuje bez większych kombinacji...

Awatar użytkownika
BOCIAN
Posty: 355
Rejestracja: 23 maja 2013, 15:12
Auto: HDJ100 1HD-FTE
by?o: 7xLR Discovery, Vitara, Samurai, YJ, LO40
Kontakt:

Re: Konwersja 2WD na 4WD

Post autor: BOCIAN »

@hylaty

Bynajmniej nie chciałem Cię obrazić - trzeba jednak trzeźwo spojrzeć na sprawę - gra nie warta świeczki :-(
Szukać i tyle. A może jakieś j100 czy j200?
Albo zwykła długa j120?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 7852
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Konwersja 2WD na 4WD

Post autor: Rokfor32 »

Staszek20VT pisze:Przepraszam, że tutaj, ale zaciekawiła mnie Twoja wypowiedź. Czy to znaczy, że mógłbym wrzucić do 4Runnera z 2001 roku tylny most z blokadą z LC J90?
Całość bolt on. Oczywista - sterowanie blokada trzeba we własnym zakresie zrobić - 4R nie ma tych kabli w wiązkach. Bonusem dodatkowym są tarcze z tyłu.

Staszek20VT
Posty: 104
Rejestracja: 05 mar 2015, 15:15
Kontakt:

Re: Konwersja 2WD na 4WD

Post autor: Staszek20VT »

Super info, dzięki w zamian się podzielę linkiem i sposobem w jaki ja znalazłem swojego 4Runnera w Europie.
Amerykanie mają sporo baz w Niemczech i te bazy mają swoje stronki na których sprzedają różne rzeczy (takie Allegro) m.in. auta:
http://ramstein.bookoo.com/cars-and-trucks/s/toyota" onclick="window.open(this.href);return false;
tam jak jesteś angielsko języczny to już sobie poradzisz. Nie trzeba się rejestrować.
Z tym, że trzeba załatwiać trochę papierków w urzędach celnych na terenie Niemiec, ale to nie problem, ja się uwinąłem w pół dnia. Aha, auto jest traktowane jako sprowadzane z USA u nas w kraju.
Jakieś szczegółowe info jak będzie potrzebne to śmiało pytać, podpowiem co i jak, pomogę w granicach możliwości.
A swoją drogą to nie tylko Toyoty tam mają ;)

Tak na szybko kilka przykładów:
2008 Toyota 4Runner - http://ramstein.bookoo.com/i/55649783" onclick="window.open(this.href);return false;
2007 Toyota FJ Cruiser - http://ramstein.bookoo.com/i/54860375" onclick="window.open(this.href);return false;
2007 Rav4 4x4 D-CAT Executive - http://ramstein.bookoo.com/i/52548155" onclick="window.open(this.href);return false;
2001 Ford Expedition - http://ramstein.bookoo.com/i/52355093" onclick="window.open(this.href);return false;
2004 Ford Explorer - http://ramstein.bookoo.com/i/55788198" onclick="window.open(this.href);return false;
2014 Ford Raptor - http://ramstein.bookoo.com/i/55754626" onclick="window.open(this.href);return false;
1989 Land Rover Defender 110 - http://ramstein.bookoo.com/i/55710731" onclick="window.open(this.href);return false;
1995 Chevrolet Blazer - http://ramstein.bookoo.com/i/53999814" onclick="window.open(this.href);return false;
1997 Mitsubishi Pajero - http://ramstein.bookoo.com/i/50088875" onclick="window.open(this.href);return false;
2003 Ford Expedition - http://ramstein.bookoo.com/i/55555745" onclick="window.open(this.href);return false;
1996 Jeep Grand Cherokee - http://ramstein.bookoo.com/i/54603803" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 Jeep Grand Cherokee - http://ramstein.bookoo.com/i/50258956" onclick="window.open(this.href);return false;
2006 Chevrolet Trailblazer - http://ramstein.bookoo.com/i/54571321" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 1345
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.0V6 1991
Kontakt:

Re: Konwersja 2WD na 4WD

Post autor: Jake »

Staszek20VT pisze:
18 wrz 2015, 09:08
Przepraszam, że tutaj, ale zaciekawiła mnie Twoja wypowiedź. Czy to znaczy, że mógłbym wrzucić do 4Runnera z 2001 roku tylny most z blokadą z LC J90?
O tym ze tylne mosty sa zamiennie 4R 3gen <-> J90 juz wiem. Ale rozkminiajac podobienstwa tych modeli zaczalem sie zastanawiac nad innym tematem. Czy przednie mosty tez sa kompatybilne? J90 ma Full Time 4x4, prawda? Moze dalo by sie przelozyc most lub tylko polos z J90 do 4Runnera tak zeby pozbyc sie pneumatycznej przesuwki systemu ADD?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 7852
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Konwersja 2WD na 4WD

Post autor: Rokfor32 »

Da się. Ale to nie ADD jest problematyczne, ino reduktor J9 full time.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 17690
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Konwersja 2WD na 4WD

Post autor: kylon »

My właśnie kończymy zamianę w 4Runnerze mostu tylnego z J9. Cel operacji tarcze z tyłu zamiast bębnów.

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 1345
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.0V6 1991
Kontakt:

Re: Konwersja 2WD na 4WD

Post autor: Jake »

Rokfor32 pisze:
18 paź 2022, 07:13
Da się. Ale to nie ADD jest problematyczne, ino reduktor J9 full time.
Ja kombinuje w przeciwna strone. Nie w strone Full time, tylko manualnych sprzegielek. Wiem, ze da sie to zrobic, ludzie zakladaja piaste, polos i sprzegielka aisina z tacomy 1 generacji. Te graty raczej nie ma wyjscia - trzeba by zamowic z USA, ale pochwe przedniego mostu chyba latwiej pozyskac lokalnie z J90 ze wzgledu na koszta wysylki.
Na razie to teoretyczna rozkmina, ale rozwazam sprzedaz mojego 4R z 2gen ze wzgledu na galopujaca korozje i kupienie 3gen, a wtedy na pewno chcialbym pozbyc sie ADD.

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 1345
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.0V6 1991
Kontakt:

Re: Konwersja 2WD na 4WD

Post autor: Jake »

kylon pisze:
18 paź 2022, 08:29
My właśnie kończymy zamianę w 4Runnerze mostu tylnego z J9. Cel operacji tarcze z tyłu zamiast bębnów.
Hehe, nawet wiem u kogo. :) Tarczobebny to mily upgrade do 4R 3gen.

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2034
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Konwersja 2WD na 4WD

Post autor: rolkos »

Jake pisze:
18 paź 2022, 13:22
Ja kombinuje w przeciwna strone. Nie w strone Full time, tylko manualnych sprzegielek. Wiem, ze da sie to zrobic, ludzie zakladaja piaste, polos i sprzegielka aisina z tacomy 1 generacji. Te graty raczej nie ma wyjscia - trzeba by zamowic z USA, ale pochwe przedniego mostu chyba latwiej pozyskac lokalnie z J90 ze wzgledu na koszta wysylki.
Jaka zaleta takiej konwersji? Mam samochody z part-time i bez kontroli trakcji nie da się prawie ruszyć zimą na parkingu z ubitym śniegiem. Miałem j120 (bez kontroli trakcji) i full-tima robił robotę zimą.
@Szulbor jakiś czas temu planował dać full-time do swojego 4R (nie wiem jak się ta historia skończyła).

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 1345
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.0V6 1991
Kontakt:

Re: Konwersja 2WD na 4WD

Post autor: Jake »

Full time jest bardzo fajny, nie przecze. Jedyny minus to przy zuzytym napedzie szybciej odczuwa sie negaytywne efekty luzow i zjechanych przekladni.
Ale na ubitym sniegiem parkingu mozna jezdzic takze na 4x4 kazdym autem z normalnym part-time, co robie bardzo czesto :)

Natomiast nie wiem czy dobrze zrozumiales, mi chodzilo o konwersje z part-time na part-time tylko z pozbyciem sie przesuwki na rzecz normalnych sprzegielek jak w kazdym klasycznym aucie. Mam tak zrobione w swoim 4R 2 gen, a ze chodzi za mna byc moze zakup 3 gen ro rozkminiam jak tam zrobic to samo.

----
Full time w 4R zdaje sie wystepowal fabrycznie pod koniec produkcji w niektorych kompletacjach. I tam oczywiscie tez przesuwki na przednim moscie nie ma.

ODPOWIEDZ