4Runner II gen. tylna szyba - szukam części lub pomysłu
Moderator: luk4s7
- Jake
- Moderator
- Posty: 2401
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: 4Runner II gen. tylna szyba - szukam części lub pomysłu
Czy obie prowadnice są identyczne? Bo jak szukam po zdjeciach w sieci, to na niektórych jedna z prowadnic ma dodatkowa blaszke z otworem:
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8455
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: 4Runner II gen. tylna szyba - szukam części lub pomysłu
Ta blaszka z otworem to uchwyt do kabelka od podgrzewania szyby.
- Jake
- Moderator
- Posty: 2401
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: 4Runner II gen. tylna szyba - szukam części lub pomysłu
Dzieki Rokfor, jak zwykle jestes niezawodny.
Szukałem tej czesci po numerze 69907-35010 i na eBay'u sa w swietnych cenach, tylko wszystko psuje koszt wysyłki. Poza tym po ostatniej paczce z USA ze sprzegiełkami ktorej od 2 miesiecy nie ma i chyba po prostu zaginęła, troche sie boje zamawiac...
@kylon, a moze Ty masz szanse sciagnac?
Szukam tez linek do zamka tylnej klapy do 4R bo moja sa super powyciagane i ledwo dziala, a mechanizmu regulacji luzu nie ma. Prowizorycznie ponaciagalem je i przyłapałem sruba z duza podkladka ale nie lubie półśrodków i druciarstwa, wolalbym nowe linki. Nie znalazle jeszcze numeru czesci, ale szukam.
Szukałem tej czesci po numerze 69907-35010 i na eBay'u sa w swietnych cenach, tylko wszystko psuje koszt wysyłki. Poza tym po ostatniej paczce z USA ze sprzegiełkami ktorej od 2 miesiecy nie ma i chyba po prostu zaginęła, troche sie boje zamawiac...
@kylon, a moze Ty masz szanse sciagnac?
Szukam tez linek do zamka tylnej klapy do 4R bo moja sa super powyciagane i ledwo dziala, a mechanizmu regulacji luzu nie ma. Prowizorycznie ponaciagalem je i przyłapałem sruba z duza podkladka ale nie lubie półśrodków i druciarstwa, wolalbym nowe linki. Nie znalazle jeszcze numeru czesci, ale szukam.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8455
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: 4Runner II gen. tylna szyba - szukam części lub pomysłu
Ja te prowadnice już kilka razy dorabiałem z profila nierdzewnego. Wychodzi minimalna różnica - trzeba zmniejszyć o 1mm średnice rolki w ramionach podnośnika (profil standardowo dostępny ma grubszą ściankę) - ale robi sie to raz - i zapomina na zawsze o temacie gnijących prowadnic.
Linki sie nie mają prawa naciągnąć - stal to nie plastelina. Powiększony luz świadczy o zużyciu mechanizmu wysprzęglającego, w którymś punkcie.
Linki sie nie mają prawa naciągnąć - stal to nie plastelina. Powiększony luz świadczy o zużyciu mechanizmu wysprzęglającego, w którymś punkcie.
- Jake
- Moderator
- Posty: 2401
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: 4Runner II gen. tylna szyba - szukam części lub pomysłu
A jest opcja dorobić takowe u Ciebie? Z nierdzewki byłyby doskonałe. Rolke pewnie trzeba zdemontowac zeby ja stoczyc/zeszlifowac? I pewnie masz na to jakis patent?
Co do linek hmmm.... Linki w rowerze wyciągają się systematycznie podczas eksploatacji na przestrzeni nawet kilku miesiecy (i hamulcowe i przerzutkowe), zalozylem ze tutaj po 30 latach miało prawo zadziac sie takie samo zjawisko. Po naciagnieciu linek zamek działa dosc dobrze, zatrzaskuje sie i otwiera płynnie. Nie bardzo widze gdzie tam moga byc luzy. Mechanizm ciagnacy linke chodzi w pelnym zakresie jak nalezy, az do oporu, na zamkach po obu stronach tez ciegna pracuja poprawnie. Nie ma za bardzo gdzie sie ten luz pojawiać.
Co do linek hmmm.... Linki w rowerze wyciągają się systematycznie podczas eksploatacji na przestrzeni nawet kilku miesiecy (i hamulcowe i przerzutkowe), zalozylem ze tutaj po 30 latach miało prawo zadziac sie takie samo zjawisko. Po naciagnieciu linek zamek działa dosc dobrze, zatrzaskuje sie i otwiera płynnie. Nie bardzo widze gdzie tam moga byc luzy. Mechanizm ciagnacy linke chodzi w pelnym zakresie jak nalezy, az do oporu, na zamkach po obu stronach tez ciegna pracuja poprawnie. Nie ma za bardzo gdzie sie ten luz pojawiać.
- Jake
- Moderator
- Posty: 2401
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: 4Runner II gen. tylna szyba - szukam części lub pomysłu
Na podstawie szkicu Marakesza machnąłem na szybko model w CADzie
- Załączniki
-
- tailgate glass U-bracket.png (29,56 KiB) Przejrzano 5020 razy
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8455
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: 4Runner II gen. tylna szyba - szukam części lub pomysłu
Linki w klapie po 20 latach mają "przebiegu" tyle - co rowerowe zrobią w tydzień codziennej jazdy. Linka zmienia długość ale względem pancerza, wytarcia robią różnicę ale jedynie jeżeli linka jest ułożona w łuki. Tutaj obie idą niemal prosto.
Nie widząc mechanizmu nie wiem co jest z nim nie tak - ale na 99% nie jest to problem z linkami, czyli kupienie nowych na 99% niczego nie zmieni.
Prowadnice - owszem, bez problemu - ale najwcześniej za jakieś 2 tygodnie.
Nie widząc mechanizmu nie wiem co jest z nim nie tak - ale na 99% nie jest to problem z linkami, czyli kupienie nowych na 99% niczego nie zmieni.
Prowadnice - owszem, bez problemu - ale najwcześniej za jakieś 2 tygodnie.
- Jake
- Moderator
- Posty: 2401
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: 4Runner II gen. tylna szyba - szukam części lub pomysłu
Rokfor, napisz mi pls tutaj albo jesli wolisz to na PW - ile byś chciał za te nierdzewne prowadnice - jesli moj budzet to przełknie to bym je od Cb zamówił, 2 tygodnie to zupelnie bez problemu. Szyba nie jest najwazniejsza, moze poczekac - staram sie po prostu rozwiazywac po kolei problemy
Z tymi linkami to ja po prostu technicznie nie widze mozliwosci zeby gdziekolwiek po drodze mogl tworzyc sie luz i to DUZO luzu (ok 10-12mm) w sposob inny niz wyciagniete linki. Wiadomo, ze w rowerze linek uzywa sie wiecej, ale wyciagaja sie linki otwierania masek, wyciagaja sie linki przepustnicy to czemu te mialyby sie nie wyciagnac po 30 latach.
Z tymi linkami to ja po prostu technicznie nie widze mozliwosci zeby gdziekolwiek po drodze mogl tworzyc sie luz i to DUZO luzu (ok 10-12mm) w sposob inny niz wyciagniete linki. Wiadomo, ze w rowerze linek uzywa sie wiecej, ale wyciagaja sie linki otwierania masek, wyciagaja sie linki przepustnicy to czemu te mialyby sie nie wyciagnac po 30 latach.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8455
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: 4Runner II gen. tylna szyba - szukam części lub pomysłu
Bo używa się ich sporadycznie.
Linki stalowe się nie naciągają - bo to nie plastik. Może się zmienić długość linki względem pancerza - ale dotyczy to ułożenia w łuk - jak się w takim układzie cos wytrze - to w efekcie wygląda to jak by się linka naciągnęła. Ale to efekt pozorny, i skutek zwiększonego luzu w pancerzu - a nie zmiana długości linki.
W klapie masz linki umieszczone niemal na wprost. I mają one raptem około 40 cm. Nie ma się tam co naciągnąć ponad 1cm.
Myślę, ze popełniasz błąd oceny ich długości, polegającej na pomiarze z otwartymi zamkami. rygle sa wówczas otwarte - i linka ma duży luz, bo po prostu dźwigienki sa odchylone. Zamknij sobie zamki śrubokrętem, i wtedy oceń, ile jest luzu. Powinno być tak 2 - 3 mm.
Co do ceny prowadnic - zrobię Ci je za darmo - jak mi załatwisz ori przyciemnianą tylną szybę. A nawet dopłacę ...
Były takie - są wtedy przyciemnione tak samo jak boczne karoseryjne.
Linki stalowe się nie naciągają - bo to nie plastik. Może się zmienić długość linki względem pancerza - ale dotyczy to ułożenia w łuk - jak się w takim układzie cos wytrze - to w efekcie wygląda to jak by się linka naciągnęła. Ale to efekt pozorny, i skutek zwiększonego luzu w pancerzu - a nie zmiana długości linki.
W klapie masz linki umieszczone niemal na wprost. I mają one raptem około 40 cm. Nie ma się tam co naciągnąć ponad 1cm.
Myślę, ze popełniasz błąd oceny ich długości, polegającej na pomiarze z otwartymi zamkami. rygle sa wówczas otwarte - i linka ma duży luz, bo po prostu dźwigienki sa odchylone. Zamknij sobie zamki śrubokrętem, i wtedy oceń, ile jest luzu. Powinno być tak 2 - 3 mm.
Co do ceny prowadnic - zrobię Ci je za darmo - jak mi załatwisz ori przyciemnianą tylną szybę. A nawet dopłacę ...
Były takie - są wtedy przyciemnione tak samo jak boczne karoseryjne.
- Jake
- Moderator
- Posty: 2401
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: 4Runner II gen. tylna szyba - szukam części lub pomysłu
Az takim łosiem patentowanym nie jestem. Nie zmyśliłem luzu na lince. Wchodziłem do bagaznika przez szybe i rozbierałem klape od środka bo ciagniecie za klamke nie wydawało na tyle zeby naciagnac linki wystarczajac do odryglowania zamków. Oczywiscie ze robilem testy z zaryglowanymi zamkami. Bo tylko wtedy ma to sens. Teraz mam ustawione to tak, ze klapa sie zamyka i rygluje jak powinna a klamka otwiera burte bezbolesnie. Tylko jak mowilem - nie jestem zadowolony z tego rozwiazania, bo jest partackie. Linki sa przeciagniete przez dzwigienki a w otwory dzwignie zalozone sruby i podkladki sciskajace linke. Jest wiesniacko, ale przynajmniej klapa sie otwiera - wczesniej sie nie otwierała. A chcialbym zeby i działało i było jak nalezy
Hahah! A co to ja, czarodziej? Zebym ja kiedykolwiek chociaz taka szybe widział na oczy Wiem za to, ze mozna szyby przyciemniac piecowo, napylajac substancje przyciemniajaco - jest to znacznie skuteczniejsze niz badziewna naklejna folia ktora sie łuszczy i odrywa. Nie wiem jak by to wpłyneło na nitki ogrzewnia ale jest to rozwiazanie godne rozważenia jesli chce sie miec przyciemniony tył.
Hahah! A co to ja, czarodziej? Zebym ja kiedykolwiek chociaz taka szybe widział na oczy Wiem za to, ze mozna szyby przyciemniac piecowo, napylajac substancje przyciemniajaco - jest to znacznie skuteczniejsze niz badziewna naklejna folia ktora sie łuszczy i odrywa. Nie wiem jak by to wpłyneło na nitki ogrzewnia ale jest to rozwiazanie godne rozważenia jesli chce sie miec przyciemniony tył.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8455
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: 4Runner II gen. tylna szyba - szukam części lub pomysłu
Jasne. A masz dane, jak wpływa podwyższona temperatura na strukturę hartowanego szkła? Czy tez może trza po prostu szybę po takiej operacji zahartować ponownie?
Wybacz ze się tak nabijam - ale co jakiś czas się tak trafia, że ktoś wyskakuje z "nowymi technologiami" nie mając pojęcia o praktyce produkcyjnej. Produkując nowa szybę nie ma tematu przyciemnienia czy to przez barwienia szkła w masie, czy przez metalizację. Ale sam proces hartowania szkła już taki prosty nie jest (a samochodowe z względów bezpieczeństwa hartowane być muszą) - i o ile fabryka robiąca szkło do motoryzacji ma odpowiednie piece (podajniki szkła idące po łuku) - to nikt poza nimi.
Jak robiłem we Fakro, to uczestniczyłem w procesie uruchamiania hartowni szkła. Całkiem dobre mam pojęcie z czym to się je I mogę bez ceregieli zlecić tam dorobienie szyb w dowolnym kształcie, również laminatów - byle ... płaskich Poza motoryzacją zwyczajnie nie ma potrzeby robienia giętych szyb hartowanych - więc i takich pieców nie ma za wiele. Z kolei fabryki motoryzacyjne z zasady są mocno hermetyczne - zlecenia "z zewnątrz" są tam delikatnie mówiąc olewane.
A wracając - szyby toyotowe są znakowane - i częścią znakowania jest kod określający przyciemnienie. Było tego całkiem sporo wersji, się okazuje. Ja w poprzednim 4R miałem właśnie takową - ale też nie była to seria z mojego auta - jak robiłem w Isla się taka jakimś cudem trafiła - to przygarnąłem. Tamto auto jest już historią - ale do obecnego chętnie bym taki patent uskutecznił
Wybacz ze się tak nabijam - ale co jakiś czas się tak trafia, że ktoś wyskakuje z "nowymi technologiami" nie mając pojęcia o praktyce produkcyjnej. Produkując nowa szybę nie ma tematu przyciemnienia czy to przez barwienia szkła w masie, czy przez metalizację. Ale sam proces hartowania szkła już taki prosty nie jest (a samochodowe z względów bezpieczeństwa hartowane być muszą) - i o ile fabryka robiąca szkło do motoryzacji ma odpowiednie piece (podajniki szkła idące po łuku) - to nikt poza nimi.
Jak robiłem we Fakro, to uczestniczyłem w procesie uruchamiania hartowni szkła. Całkiem dobre mam pojęcie z czym to się je I mogę bez ceregieli zlecić tam dorobienie szyb w dowolnym kształcie, również laminatów - byle ... płaskich Poza motoryzacją zwyczajnie nie ma potrzeby robienia giętych szyb hartowanych - więc i takich pieców nie ma za wiele. Z kolei fabryki motoryzacyjne z zasady są mocno hermetyczne - zlecenia "z zewnątrz" są tam delikatnie mówiąc olewane.
A wracając - szyby toyotowe są znakowane - i częścią znakowania jest kod określający przyciemnienie. Było tego całkiem sporo wersji, się okazuje. Ja w poprzednim 4R miałem właśnie takową - ale też nie była to seria z mojego auta - jak robiłem w Isla się taka jakimś cudem trafiła - to przygarnąłem. Tamto auto jest już historią - ale do obecnego chętnie bym taki patent uskutecznił
- Jake
- Moderator
- Posty: 2401
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: 4Runner II gen. tylna szyba - szukam części lub pomysłu
Rokfor, ja jestem ratownikiem medycznym z zawodu, który pracuje jako skipper (najemny kapitan jachtu żaglowego) na morzu. Dłubanie przy samochodach to moje hobby domowe, dla przyjemnosci i radosci. Nie mam bladego pojecia o hartowaniu szyb samochodowych i konstrukcji pieców do tychże.
Co moge sam zrobić w grazu to robie, co nie moge bo nie umiem, nie mam maszyn, materiału, mozliwosci albo chęcie szukam wsrod uslugodawcow. Jak potrzebuje pospawac aluminiowy kolektor dolotowy to nie robie doktoratu z procesu powstawania naprężeń w odlewach podczas spawania metoda TIG tylko wbijam w google "spawanie alu", dzwonie, jade pod adres, płące 35zł i wracam do garazu z pospawana czescia i montuje dalej.
Spojrz czasem na swiat z perspektywy zwyklego czlowieka
Co moge sam zrobić w grazu to robie, co nie moge bo nie umiem, nie mam maszyn, materiału, mozliwosci albo chęcie szukam wsrod uslugodawcow. Jak potrzebuje pospawac aluminiowy kolektor dolotowy to nie robie doktoratu z procesu powstawania naprężeń w odlewach podczas spawania metoda TIG tylko wbijam w google "spawanie alu", dzwonie, jade pod adres, płące 35zł i wracam do garazu z pospawana czescia i montuje dalej.
Spojrz czasem na swiat z perspektywy zwyklego czlowieka
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8455
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: 4Runner II gen. tylna szyba - szukam części lub pomysłu
Zwykły człowiek zamawia część tam - gdzie ona po prostu jest, a nie kombinuje z dorabianiem czegoś - co można zwyczajnie kupić ...
Krótko masz toyotę, ale myślę, że się jeszcze nauczysz: najpierw sprawdzenie cen i dostępności w aso - potem to samo u Arabów. W trzeciej kolejności graty u Yankesów - a dopiero na końcu nasz lokalny rynek podróbek
Toyota na rynek USA stosowała inną politykę cenową (jak chodzi o części), niż na Europę. Można sie całkiem pozytywnie zdziwić, pytając w aso. Acz zwykle można dostać zawału ...
Ja bym nie miał nic przeciw zamiennikom - pamiętam jak parę lat wstecz kupowałem części brandowane "nipparts" - i nie miałem większych zastrzeżeń co do jakości. Ale się to zmieniło - i graty, a w szczególności gumy - są już poniżej krytyki. Głupią końcówkę drążka trza wymieniać co rok - bo guma uszczelniająca jest spoarciała już po pół roku - a solo gumek się kupić nie da ...
Krótko masz toyotę, ale myślę, że się jeszcze nauczysz: najpierw sprawdzenie cen i dostępności w aso - potem to samo u Arabów. W trzeciej kolejności graty u Yankesów - a dopiero na końcu nasz lokalny rynek podróbek
Toyota na rynek USA stosowała inną politykę cenową (jak chodzi o części), niż na Europę. Można sie całkiem pozytywnie zdziwić, pytając w aso. Acz zwykle można dostać zawału ...
Ja bym nie miał nic przeciw zamiennikom - pamiętam jak parę lat wstecz kupowałem części brandowane "nipparts" - i nie miałem większych zastrzeżeń co do jakości. Ale się to zmieniło - i graty, a w szczególności gumy - są już poniżej krytyki. Głupią końcówkę drążka trza wymieniać co rok - bo guma uszczelniająca jest spoarciała już po pół roku - a solo gumek się kupić nie da ...
- Jake
- Moderator
- Posty: 2401
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: 4Runner II gen. tylna szyba - szukam części lub pomysłu
Ja mam troche za małe miesieczne zarobki zeby kupowac czesci po zylion złotych, choc z drugiej strony jestem uczulony na prowizorke, tandete i badziewie, jakosci pracy swoich wlasnych rak ufam - jak juz sie za cos zabieram staram sie robic porzadnie od A do Z, na tyle na ile portfel mi pozwala. Ale czesto darmowa wlasna robocizna i dobra jakos pracy wlasnych rak popłaca i taniej cos dorobic/naprawić niz kupic. Nie jestem inzynierem ale jednak lubie mechanike, staram sie gromadzic wiedze i stosowac ja w praktyce, zebym ufał temu co sam zrobie.
To prawda co mowisz, jakosc tanich zamienników jest zenujaco niska. Czasami czlowiek rece rozklada. Najlepszy przyklad - cholerny lacznik drazka na ktorego narzekam w innym temacie. Niby prosta czesc a jak sie okazuje da sie ja spartolic i wykonac niewlasciwie tak ze do niczego sie nie nadaje...
Rynek czesci do samochodow (w tym terenowych) u Yankesów to jest jakaś poezja, ilekroć wchodze na eBay czy Yota-shop to mi sie oczy z zachwytu ciesza. Tylko dochodzi cło, koszt wysyłki i czas oczekiwania. A ostatnia paczka ze sprzegiełkami i rura dolotu zamowiona 2 miesiace temu i wyslana "Priority Mail" do dzis nie doszla i chyba gdzies zagineła
To prawda co mowisz, jakosc tanich zamienników jest zenujaco niska. Czasami czlowiek rece rozklada. Najlepszy przyklad - cholerny lacznik drazka na ktorego narzekam w innym temacie. Niby prosta czesc a jak sie okazuje da sie ja spartolic i wykonac niewlasciwie tak ze do niczego sie nie nadaje...
Rynek czesci do samochodow (w tym terenowych) u Yankesów to jest jakaś poezja, ilekroć wchodze na eBay czy Yota-shop to mi sie oczy z zachwytu ciesza. Tylko dochodzi cło, koszt wysyłki i czas oczekiwania. A ostatnia paczka ze sprzegiełkami i rura dolotu zamowiona 2 miesiace temu i wyslana "Priority Mail" do dzis nie doszla i chyba gdzies zagineła
- Jake
- Moderator
- Posty: 2401
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: 4Runner II gen. tylna szyba - szukam części lub pomysłu
Zwymiarowany rysunek, na tyle na ile udało mi sie odczytac wymiary ze szkicu Marakesza i na tyle na ile umiem (koślawo bo koślawo) poslugiwac sie programem do projektowania.
https://i.imgur.com/bdaiJni.png
PS. Czasami nie do końca rozumiem jak działa skrypt który zmniejsza zdjecia wstawiane na forum, wiec dodaje link do zewnetrznego portalu, zeby dalo sie odczytac wymiary
https://i.imgur.com/bdaiJni.png
PS. Czasami nie do końca rozumiem jak działa skrypt który zmniejsza zdjecia wstawiane na forum, wiec dodaje link do zewnetrznego portalu, zeby dalo sie odczytac wymiary
- Załączniki
-
- tailgate glass U-bracket dimensions.png (6,11 KiB) Przejrzano 4976 razy