Nowy

Moderator: luk4s7

KrzysztofIk
Posty: 6
Rejestracja: 07 gru 2008, 00:37
Kontakt:

Nowy

Post autor: KrzysztofIk »

Siemanko

Jestem nowy na tym forum ale chciałbym sie zwrócić do posiadaczy 4Runnerów z małą prośba
jestem o włos od kupienia pięknego egzemplarza Toyoty 4R a dokładnie Hilux SURF SSRX w 3.0 turbodoładowanym dieslu z '97 w automacie. Nigdy wcześniej nie miałem do czynienia z tego typu autem i nie chciałbym się naciąć na jakieś niespodzianki tuz po zakupie. Skrzynia zmienia biegi płynnie, zawieszenie chodzi bardzo cicho, a silnik ma przejechane 120 000 km
Wiec proszę klubowiczów, użytkowników o porady jak sprawdzić auto (mam na myśli dyfer, mosty itp.) wczoraj bylem na jeździe próbnej no i moje zaciekawienie zaczęło się od drążka reduktora. Które położenie drążka jest od czego??
Dodam że 4Runner byl moim marzeniem od zawsze ;P

pozdrawiam

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8424
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Nowy

Post autor: Rokfor32 »

Jak faktycznie ma tyle przebiegu, to prawie nówka sztuka, wszystko ma chodzić idealnie.

Taki prosty test napędu - na suchym asfalcie przy jeździe na wprost załącz napęd 4x4,(na dźwigni reduktora oznaczenie H4) i słuchaj, czy przy jakiejś prędkości nie pojawiają się wibracje.

No a oczywistym standardem jest obejżenie układu kierowniczego, osłon półosi i silnika na okoliczność wycieku smaru czy oleju. Żadnych śladów smaru, szczególnie przy zwrotnicach i na końcówkach drążków.

Oprócz tego można skontrolować olej w mostach i reduktorze, ze szczególnym naciskiem na przedni dyfer, nie jest zbyt mocny szczególnie przy tym silniku. Chodzi o kolor oleju i zawartość opiłków. Czarny olej i brokat z metalu świadczą o uszkodzeniu (poważnym) albo o kosmicznym przebiegu.

Nadwozie nie ma specjalnych wad, jedynie mechanizm tylnej szyby lubi się przedwcześnie zużyć.

KrzysztofIk
Posty: 6
Rejestracja: 07 gru 2008, 00:37
Kontakt:

Re: Nowy

Post autor: KrzysztofIk »

Rokfor32 pisze:Jak faktycznie ma tyle przebiegu, to prawie nówka sztuka, wszystko ma chodzić idealnie.

Taki prosty test napędu - na suchym asfalcie przy jeździe na wprost załącz napęd 4x4,(na dźwigni reduktora oznaczenie H4) i słuchaj, czy przy jakiejś prędkości nie pojawiają się wibracje.

No a oczywistym standardem jest obejżenie układu kierowniczego, osłon półosi i silnika na okoliczność wycieku smaru czy oleju. Żadnych śladów smaru, szczególnie przy zwrotnicach i na końcówkach drążków.

Oprócz tego można skontrolować olej w mostach i reduktorze, ze szczególnym naciskiem na przedni dyfer, nie jest zbyt mocny szczególnie przy tym silniku. Chodzi o kolor oleju i zawartość opiłków. Czarny olej i brokat z metalu świadczą o uszkodzeniu (poważnym) albo o kosmicznym przebiegu.

Nadwozie nie ma specjalnych wad, jedynie mechanizm tylnej szyby lubi się przedwcześnie zużyć.

Auto jest naprawde godne uwagi załatwilem mu przegląd w serwsie Toyoty wiec oprócz mojej opinii bedą jeszcze inne i moze jak sie zabardzo napalilem to ktoś mnie na ziemię spowrotem postawi
Auto jest swierzo sprowadzone z Japonii gdzie mialo jednego wlasciciela
a tak jeszcze powiem ze ten model ma 4 polożenia drązka reduktora :D i bodajże jest H1 H2 i L1 oraz L2. a tyln ą szybą sie nie przejmuje bo sie nie podnosi ;P ten model ma klapę podnoszoną do gory

Bardzo dziekuje za odpowiedz jak przejdzie test moj i tez z salonu to pośle jakies fotki

czobi
Klubowicz
Posty: 4096
Rejestracja: 05 kwie 2007, 10:19
Auto: classic hill
Kontakt:

Re: Nowy

Post autor: czobi »

KrzysztofIk pisze: Auto jest swierzo sprowadzone z Japonii gdzie mia
a takie czarne kolko do kierownia to po ktorej stronie to to ma, RHD?
dzielona klape gora/dol maja wszytkie i nie dzialaja tez wszystkie, taki urok 4R :)

KrzysztofIk
Posty: 6
Rejestracja: 07 gru 2008, 00:37
Kontakt:

Re: Nowy

Post autor: KrzysztofIk »

A kólko do kierowanie jest po prawej stronie :) aktualnie mieszkam w UK wiec z tej strony bedzie wygodniej poki co :)

wlasnie niedawno wrocilem z serwisu Toyoty przeglad przeszedl bez zadnych problemów :) wiec kupuje czekam tylko na papiery z rejestracji i bedzie ok :) niedugo wrzuce fotki.
poza tym ten model nie ma dzielonej tylnej klapy (szyba sie otwiera czym bylem zaskoczony hehe)

pozdrawiam

czobi
Klubowicz
Posty: 4096
Rejestracja: 05 kwie 2007, 10:19
Auto: classic hill
Kontakt:

Re: Nowy

Post autor: czobi »

to nie ta epoka, kanapa nie dzielona, narty na dach
bo szyba wiadomo-zacina sie ni eotwierac lepiej
u brytoli duzo tego jezdzi duzo dodatkowego szpeju

gud lak :wink:

Awatar użytkownika
LEX
Posty: 1582
Rejestracja: 23 wrz 2007, 22:01
Auto: Lexus LX450
Kontakt:

Re: Nowy

Post autor: LEX »

No ale kolega kupił 4Runnera 3 generacji, a Wy cały czas o tej szybie. Trzecia generacja to chyba jakoś od 1996r do 20...(nie wiem dokładnie). Tam jest jedna klapa z tyłu i w niej również otwierana szyba. Oprócz dyzla była też benzyna 3.4.

czobi
Klubowicz
Posty: 4096
Rejestracja: 05 kwie 2007, 10:19
Auto: classic hill
Kontakt:

Re: Nowy

Post autor: czobi »

chyba bez wzgledu na generacje szyba to babol
i nie tylko, ale o tym moze opowiedziec tylko vilus

wyszedl od psychoterapety kupil LC40 a 4R sprzedaje..
zalozmy ze mial pecha :mrgreen:

Awatar użytkownika
Dragunov
Posty: 337
Rejestracja: 23 cze 2008, 00:30
Auto: 4runner '88
Kontakt:

Re: Nowy

Post autor: Dragunov »

trwaja prace nad znalezeiniem potomkow inzyniera ktory w 4r zaprojektowal i stworzyl tylna klape i szybe...

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8424
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Nowy

Post autor: Rokfor32 »

Trzecia generacja miała już szybę unoszoną, zupełnie po normalnemu, na zawiasie. :wink:

Ja w ten sposób miałem przez długo czas zamontowaną sklejkę. I muszę przyznać, że wygoda duża, jak chodzi o dostęp do bagażnika.

KrzysztofIk
Posty: 6
Rejestracja: 07 gru 2008, 00:37
Kontakt:

Re: Nowy

Post autor: KrzysztofIk »

a powiedzcie mi jeszcze dlaczego jak wrzucam z L1 na L2 reduktorem to słychac tzw dentyste i trzeba uzyc odrobine sily zeby wrzucic bieg??

Awatar użytkownika
Northern Sun
Posty: 251
Rejestracja: 20 sty 2008, 07:09
Kontakt:

Re: Nowy

Post autor: Northern Sun »

a powiedzcie mi jeszcze dlaczego jak wrzucam z L1 na L2 reduktorem to słychac tzw dentyste i trzeba uzyc odrobine sily zeby wrzucic bieg??
jestes na biegu czy calkowicie zatrzymany?


Awatar użytkownika
Northern Sun
Posty: 251
Rejestracja: 20 sty 2008, 07:09
Kontakt:

Re: Nowy

Post autor: Northern Sun »

Hilux i 4runner to niby to samo?

czobi
Klubowicz
Posty: 4096
Rejestracja: 05 kwie 2007, 10:19
Auto: classic hill
Kontakt:

Re: Nowy

Post autor: czobi »

Northern Sun pisze:Hilux i 4runner to niby to samo?
i tak i nie :mrgreen: :mrgreen:
Hile jezdza #### 4R stoja

ODPOWIEDZ