3,0 V6 usunięcie katalizatora i czujników

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 2020
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: 3,0 V6 usunięcie katalizatora i czujników

Post autor: Jake »

No i dziś los udowodnil mi jak to czasem proste czynnosci moga sie okazac trudne. Sonda zintegrowana jest z flansza przykrecona do szpilek na wydechu dwoma nakretkami. Niestety z nakrętek nie zostało zbyt wiele, lanie WD40 i próba odkrecenia kluczem uczynila z nich praktycznie nakrętki okrągłe. Próbowałem kleszczami Morse'a - ciezkie podejscie, a przy probie odkrecenia zsuwaja sie i guzik. No i co tu madrego wymyslic. Najbardziej to sie boje ze polamia sie te 2 szpilki mocujace i bede wtedy w tzw dupie.

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2506
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: 3,0 V6 usunięcie katalizatora i czujników

Post autor: kpeugeot »

Obciąć i dospawac gwint do demontazu lub rozwiercic i zagwintować

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 2020
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: 3,0 V6 usunięcie katalizatora i czujników

Post autor: Jake »

Temat rozwiązany. Przecinak, młotek i udało sie pozbyć skorodowanych nakrętek. Co najważniejsze szpilki ocalały. Potem szczotkowanie gwintów i czyszczenie powierzchni stycznej z resztek starej skorodowanej uszczelki i nowa sonda zamontowana. Oczywiscie wtyczka musiała niepasować, no bo byłoby nazbyt pięknie. Ale o ile kostka była inna tak piny identyczne, wiec wystarczyło wyłuskac piny z kostki i przełożyć do starej. Działa. :)

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 2020
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: 3,0 V6 usunięcie katalizatora i czujników

Post autor: Jake »

Mam zgola przeciwne pytanie niz w temacie, bo zamiast usuwac, rozwazam dolozenie kata, ale merytorycznie chyba pasuje do tresci. :)

Zabrałem sie za ograrnianie układy wydechowego w mojej 4R. Kupilem nowy tlumik i rure koncowa. Rura od kolektora do lambdy jest w porzadku i zostaje.Teraz zastanawiam sie na środowym odcinkiem miedzy lambda a tłumikiem. Z tego co wiem w roczniku '91, fabrycznie nie bylo katalizatora. Ale mam jakas smiesznie mala puszke w tym miejscu (zaznaczona na pomaranczowo na zdjeciu).
exhaust.jpg
exhaust.jpg (12,04 KiB) Przejrzano 1256 razy
Zastanawiam sie czy ja zostawic? Zastapic prostym odcinkiem rury? A moze warto zrobic upgrade i zalożyć uniwersalny katalizator? Np. taki: https://allegro.pl/oferta/katalizator-u ... 0714883708
Bedzie to miała jakis sens? Tzn. czy faktycznie polepszy sklad spalin z Yoty?

ODPOWIEDZ