Strona 1 z 2

3,0 V6 usunięcie katalizatora i czujników

: 17 kwie 2013, 14:42
autor: kpeugeot
hej

chcę skrócić układ wydechowy, czy kataliaztor i czujniki sondy lambda są potrzebne do życia auta?

z tego co rokfor zawsze pisze o silniku 3,0 V6 to że on nic do szczęścia nie potrzebuje więć może wywalę kataliaztor i dwa czujniki przed nim i za nim, czy z tego powodu zmieni sie spalanie albo coś innego?

opcja dwa to zastąpić tłumik od 3,0 V6 tłumikiem od diesla 2,4 jest troszkę krótszy

Re: 3,0 V6 usunięcie katalizatora i czujników

: 17 kwie 2013, 14:57
autor: consigliero
Posłużę się przykładem z motocykla , kat został wymieniony na y-pipe , ale sondy zostały, bo jak on ma(komp) zanalizować skład mieszanki czy za bogata , czy za uboga a to przekłada się na spalanie . W moim przypadku silnik jest żwawszy a spalanie zależy od stylu jazdy. Przyjmując że zyskało się kilka koni to gdy będziemy je chcieli wykorzystać trzeba je dodatkowo nakarmić , ale w normalnej jeździe jest raczej porównywalnie z tendencją mniej niż wcześniej (w końcu opory też ciut mniejsze , chyba). Obstawiam że sondy powinny zostać.
PozdrawiaM

Re: 3,0 V6 usunięcie katalizatora i czujników

: 17 kwie 2013, 15:26
autor: plum76
hej
jak wywalisz sondy lambda to efektem ubocznym może byc wzrost zuzycia paliwa. Niewielki ale zawsze jakiś.
Jak sie dowiadywalem o ustawianie kompa standalone to sondy pozwalaja na oszczędnosc paliwan na poziomie 5-7%, wiec chyba mozna zrobić aproksymację ze w twoim przypadku bedzie podobny wzrost zapotrzebowania na paliwo.
pawel

Re: 3,0 V6 usunięcie katalizatora i czujników

: 17 kwie 2013, 16:06
autor: kpeugeot
chyba znalazłem inny sposób na wstawienie drugiego zbiornika paliwa - więc może nie będę musiał modyfikować wydechu, choć katalizator mnie wkurza bo jakiś przekrzywiony jest, więc sondy mogę zostawić a czy katalizator mogę wyrzucić

Re: 3,0 V6 usunięcie katalizatora i czujników

: 17 kwie 2013, 17:54
autor: plum76
z tym katalizatorem to pomysl, Rokfor ostatnio robil mi wykład że Katalizator jest waznym elementem tlumiacym dzwieki wydechu. Jak go wywalisz to będziesz miał dźwięki jak w Peugeot 205 turbo.
pawel

Re: 3,0 V6 usunięcie katalizatora i czujników

: 17 kwie 2013, 18:04
autor: endurance
@kpeugeot

jeżeli oryginalny zbiornik masz po prawej stronie, a wydech jest prowadzony od przodu z prawej i przechodzi koło reduktora na lewą stronę to mam metalowy szablon i projekt gięcia dodatkowego zbiornika który będzie po lewej stronie równolegle do oryginalnego. Postanowiłem zrobić to w taki sposób ponieważ "australijskie" wersje które zastępują oryginalny zbiornik na większy jak dla mnie wystawały nawet dla mnie niebezpiecznie, zmniejszając prześwit, nie chciałem też mieć zbiornika w miejsce koła zapasowego, dodatkowa masa za mostem. Jak Ci się nie spieszy to na Campie zobaczysz efekt na żywo, a wcześniej jak będzie trzeba to dam linka.

tankowiec
wojciech endurance
www.polkasteam.pl

Re: 3,0 V6 usunięcie katalizatora i czujników

: 17 kwie 2013, 18:13
autor: kpeugeot
no niestety u mnie wydech jest teraz cały z lewej bo silnik to 3,0 V6, ja właśnie będę montował oryginalny zbiornik za tylną osia bo się ładnie wpasował między ramę, i łatwo będzie zrobić osłonę zbiornika

Re: 3,0 V6 usunięcie katalizatora i czujników

: 17 kwie 2013, 18:18
autor: Rokfor32
Przy 3,o V6 wydech idzie w całości po lewej stronie.

Sondy - można zrobić układ z jedną, wtedy katalizator nie jest potrzebny do szczęścia (acz faktycznie redukuje on mocno hałas wydechu, no i spaliny mają jednak ciut bardziej znośny zapach). Ale to wymaga wymiany kompa na taki ze starszego nieco rocznika, w którym fabrycznie szła tylko jedna sonda. Przy dwóch katalizator musi być, bo komp testuje jego działanie (tylną sondą), i będzie wywalał błąd. Silnik będzie oczywiście pracował, nawet prawie normalnie - ino lampka będzie stale świecić.

Katalizatory nie są aż tak kosmicznie drogie - a w przypadku gazu warto też zapodać taki z wkładem metalowym, bo ponoć podwyższona temperatura spalin (od gazu) jest skłonna stopić wkład ceramiczny. Uniwersalny katalizator metalowy do trzylitrówki pod euro2 to koszt około 4 stów.

Re: 3,0 V6 usunięcie katalizatora i czujników

: 28 cze 2020, 00:51
autor: Jake
Podepne sie pod temat, coby nie zakładać nowego. Mam '91', nie mam kata, sonda jest jedna. Nic nie chce usuwac, mam problem ze składem mieszanki, bardzo duzym spalaniem i spalinami cuchnacymi benzyna. Podejrzewam o to uszkodzona sonde lambda, musze ja najpierw przetestowac, ale mimo wszystko profilaktycznie rozgladam sie za nowa. Pytanie brzmi gdzie i jaka kupic. O dedykowane ciezko na rynku, o ASO nawet nie mysle, bo czujnik temperatury kosztuje u nich fortune to lambda bedzie pewnie w cenie polowy samochodu.

Re: 3,0 V6 usunięcie katalizatora i czujników

: 28 cze 2020, 09:52
autor: Rokfor32
Uniwersalna, napięciowa, 1V. Nieco ponad stówę kosztuje.

Re: 3,0 V6 usunięcie katalizatora i czujników

: 28 cze 2020, 15:45
autor: Jake
Dzieki Rokfor, takie coś bedzie OK?
https://allegro.pl/oferta/sonda-lambda- ... 9389605918

Re: 3,0 V6 usunięcie katalizatora i czujników

: 28 cze 2020, 17:16
autor: Rokfor32
Powinna być ok.

Re: 3,0 V6 usunięcie katalizatora i czujników

: 29 cze 2020, 10:05
autor: kpeugeot

Re: 3,0 V6 usunięcie katalizatora i czujników

: 29 cze 2020, 11:04
autor: Jake
Dzieki, ale ta Denso która podeslales to dokladnie ta sama co z mojego linku ;)
Co do tej drugiej - plus ze ma juz zarobiona kostke, ale marka ME PREMIUM umiarkowanie mnie przekonuje, chyba wole Denso ktore bylo tez fabrcznie.

Re: 3,0 V6 usunięcie katalizatora i czujników

: 06 lip 2020, 23:18
autor: Jake
Znalazłem Denso juz z gotową kostka, DOX-0216. Numery sie zamieniaja na OEM Toyoty, cena tez dobra. Zamawiam!
https://allegro.pl/oferta/sonda-lambda- ... 5584203467