silnik po remoncie problem
Moderator: luk4s7
- Jake
- Moderator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: silnik po remoncie problem
Dokladnie tak. Jesli auto zapala i pracuje na wysokich obrotach - to wszystkie sugestie wtryskiwaczowo-zaplonowe sa wykluczone.
Brak paliwa, a scislej niewlaczona pompa paliwa to takze moj powod ktory obstawiam. Pompe wlacza przeplywka, ale nie mozesz majdrowac z klapka przeplywki bo to podstawowy czujnik dla tego silnika - jego dzialanie jest kluczowe. Zrob to co radzi Rokfor i napisz co uzyskales.
Brak paliwa, a scislej niewlaczona pompa paliwa to takze moj powod ktory obstawiam. Pompe wlacza przeplywka, ale nie mozesz majdrowac z klapka przeplywki bo to podstawowy czujnik dla tego silnika - jego dzialanie jest kluczowe. Zrob to co radzi Rokfor i napisz co uzyskales.
-
- Posty: 64
- Rejestracja: 09 lip 2023, 13:22
Re: silnik po remoncie problem
Po zwarciu fp i b+ dslej gaśnie ale słychać ze pompa chodzi
-
- Posty: 64
- Rejestracja: 09 lip 2023, 13:22
Re: silnik po remoncie problem
Panowie wszystko wielkie dziękuje . Odpaliłem . Winny regulator ciśnienia na listwie .
-
- Posty: 64
- Rejestracja: 09 lip 2023, 13:22
Re: silnik po remoncie problem
mialbym tylko jeszcze ostatnmia prosbe . Wytlumaczycie krok po kroku jak ustawic kat zaplonu ? mam lampe ...
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 9084
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: silnik po remoncie problem
A może byś sobie jednak ściągnął manual serwisowy do tego auta?
Zwora w złączu diagnostycznym na piny E1 i TE1, i lampą ustawiasz na 10 st BTDC.

Zwora w złączu diagnostycznym na piny E1 i TE1, i lampą ustawiasz na 10 st BTDC.
- Jake
- Moderator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: silnik po remoncie problem
Bo to trzeba robic analitycznie
Sprawdzac po kolei i eliminowac.
Ustawianie zaplonu:

Ustawianie zaplonu:
- Załączniki
-
- Screenshot_2.png (128.15 KiB) Przejrzano 3461 razy
Re: silnik po remoncie problem
Może zadam Ci dziwne pytanie, ale czy jest jakieś rozwiązanie aby to usprawnić w tym silniku(mowa o zapowietrzaniu)? Jest jakiś sposób aby to zdiagnozować (zapowietrzanie)?Rokfor32 pisze: 23 lip 2024, 17:56I drugi mankament - łatwo zapowietrzające się głowice, i czujnik temperatury chłodziwa umieszczony z tyłu, na bypasie wodnym. Ta konstrukcja powoduje, że czujnik nadal siedzi w chłodziwie - a głowice się już topią...
Pozdrawiam,
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 9084
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: silnik po remoncie problem
Dołożyć osobne czujniki temperatury, bezpośrednio w metal głowic.
Samo zapowietrzanie się natomiast - na teraz nie mam zdania. Jak będę dłubał jeszcze kiedy taki silnik, to się przyglądnę co można z tym zrobić.
Samo zapowietrzanie się natomiast - na teraz nie mam zdania. Jak będę dłubał jeszcze kiedy taki silnik, to się przyglądnę co można z tym zrobić.
- Jake
- Moderator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: silnik po remoncie problem
Przez 3 lata uzytkowania 3VZ problem zapowietrzania nie mial u mnie miejsca.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 9084
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: silnik po remoncie problem
Lub o nim nie miałeś pojęcia.
Jak pisałem wyżej - to działa na tyle wrednie, że odczyt na desce masz ciągle poprawny. A głowice osiągają temperaturę na tyle wysoką - że np. korytka plastikowe prowadzące kable ulegają zwęgleniu.
Jak pisałem wyżej - to działa na tyle wrednie, że odczyt na desce masz ciągle poprawny. A głowice osiągają temperaturę na tyle wysoką - że np. korytka plastikowe prowadzące kable ulegają zwęgleniu.
Re: silnik po remoncie problem
Dziękuję za informacje!
- Jake
- Moderator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: silnik po remoncie problem
Nie mowie, ze sie mylisz - widziales tych silnikow wiele, ja tylko jeden, wiec masz szersza probe kontrolna.Rokfor32 pisze: 30 lip 2024, 21:52 Lub o nim nie miałeś pojęcia.
Jak pisałem wyżej - to działa na tyle wrednie, że odczyt na desce masz ciągle poprawny. A głowice osiągają temperaturę na tyle wysoką - że np. korytka plastikowe prowadzące kable ulegają zwęgleniu.
Ale nic u mnie nie wskazywalo by zapowietrzenie czy przegrzewanie mialo miejsce.