Flansze zbiornika paliwa
Moderator: luk4s7
- Jake
- Moderator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Flansze zbiornika paliwa
Odwlekalem to jak moglem i chodzilem dookola tego zeby tylko nie robic, ale wczoraj w koncu zdjalem bak paliwa. Jak sie mozna domyslic - rdza, bloto, piasek, badyle i wodorosty. Krocce od flanszy jak i cala linia paliwowa przeprochniala. Flansze zbiornika paliwa tez syf.
Planuje zrobic to samo co zrobilem w Trooperze - dociecie flanszy z nierdzewki na CNC. O takie: Rurki tez oczywiscie nierdzewka - zrobilem sobie gietarke do rurek wiec sam je robie.
Z tym ze w 4R sa cztery: W przyszlym tygodniu do tego siade, narysuje i bede zamawial. Jesli ktos bylby tez zainteresowany - dajcie znac.
Fabrycznie 4R na linii paliwowej ma nakrecany waz z nyplem - podoba mi sie to rozwiazanie i raczej chcialbym je zachowac, musze wykminic gdzie i jak moge dostac taki nypel i jak go zamocowac do gietej rurki.
Planuje zrobic to samo co zrobilem w Trooperze - dociecie flanszy z nierdzewki na CNC. O takie: Rurki tez oczywiscie nierdzewka - zrobilem sobie gietarke do rurek wiec sam je robie.
Z tym ze w 4R sa cztery: W przyszlym tygodniu do tego siade, narysuje i bede zamawial. Jesli ktos bylby tez zainteresowany - dajcie znac.
Fabrycznie 4R na linii paliwowej ma nakrecany waz z nyplem - podoba mi sie to rozwiazanie i raczej chcialbym je zachowac, musze wykminic gdzie i jak moge dostac taki nypel i jak go zamocowac do gietej rurki.
- Załączniki
-
- 51+zrDJa6uL._AC_SL1500_.jpg (15.88 KiB) Przejrzano 3010 razy
-
- 512U2MpDoCL._AC_SL1500_.jpg (20.24 KiB) Przejrzano 3010 razy
Re: Flansze zbiornika paliwa
Jaki byłby koszt takiej flanszy?
- Jake
- Moderator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: Flansze zbiornika paliwa
W 2021 jedna duza flansza (jak od kosza pompy) kosztowala 30zl, mala okolo 13zl. Do tego rurki nierdzewne okolo 30zl.
Pracuje jeszcze nad zrodlem zlaczki/nypla wiec koszt nieznany. Spawanie to okolo 40zl (nie mam TIGa w garazu, alu i nierdzewke zanosze do spawacza) Blachy na ktorej wisi pompa nie bede dorabial - ona nigdy nie gnije, wiec najwygodniej i najszybciej przelozyc oryginalna.
Do 4R uszczelki sa dostepne i w ASO i u Belniaka wiec nie ma sensu docinac recznie - do kupienia we wlasnym zakresie.
Numery:
Filler neck gasket 77178-35030
Vent gasket 77179-16010
Pump gasket 77169-14010
Fuel sender gasket 83361-20030
Sumarycznie za 4 flansze wedlug cen z 2021r wyszloby ok 100zl, po dzisiejszych cenach pewnie ciut wiecej. Do tego jakas wysylka i uszczelki we wlasnym zakresie. Bede na dniach wysylal rysunki do wyceny to bede w stanie dokladnie napisac cene na dzis.
------
Moge tez oczywiscie po prostu udostepnic rysunki i kazdy zainteresowany bedzie sobie zamawial we wlasnym zakresie.
Pracuje jeszcze nad zrodlem zlaczki/nypla wiec koszt nieznany. Spawanie to okolo 40zl (nie mam TIGa w garazu, alu i nierdzewke zanosze do spawacza) Blachy na ktorej wisi pompa nie bede dorabial - ona nigdy nie gnije, wiec najwygodniej i najszybciej przelozyc oryginalna.
Do 4R uszczelki sa dostepne i w ASO i u Belniaka wiec nie ma sensu docinac recznie - do kupienia we wlasnym zakresie.
Numery:
Filler neck gasket 77178-35030
Vent gasket 77179-16010
Pump gasket 77169-14010
Fuel sender gasket 83361-20030
Sumarycznie za 4 flansze wedlug cen z 2021r wyszloby ok 100zl, po dzisiejszych cenach pewnie ciut wiecej. Do tego jakas wysylka i uszczelki we wlasnym zakresie. Bede na dniach wysylal rysunki do wyceny to bede w stanie dokladnie napisac cene na dzis.
------
Moge tez oczywiscie po prostu udostepnic rysunki i kazdy zainteresowany bedzie sobie zamawial we wlasnym zakresie.
Re: Flansze zbiornika paliwa
Wysłałem pw, ale nie mam w wysłanych. Doszło?
- Jake
- Moderator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: Flansze zbiornika paliwa
Dziwne, nic nie dostalem
- Jake
- Moderator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: Flansze zbiornika paliwa
Wybaczcie opoznienie. Dopiero dzis mialem czas narysowac flansze. Sa idealna kopia oryginalu. Jutro wysle do wyceny na CNC.
- Załączniki
-
- Screenshot_4.png (35.32 KiB) Przejrzano 2736 razy
- Jake
- Moderator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: Flansze zbiornika paliwa
Wlewy gotowe do pospawania. Z reszta - opoznienie, bo w hurtowni stali nie maja rurek ⦰6mm i ⦰8mm... musze czekac az mi sprowadza.
- Załączniki
-
- 20240819_180959.jpg (98.06 KiB) Przejrzano 2583 razy
- Jake
- Moderator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: Flansze zbiornika paliwa
Hurtownia moze zamowi, moze sie uda i moze beda, moze dotra do piatku, moze pytac w przyszlym tygodniu...
Dwie inne nie maja. O tempora o mores.
Zamowilem dzis na allegro, gwarantowana dostawa na jutro do domu. Oh well...
Z takim podejsciem to faktycznie odechciewa sie kupowac stacjonarnie.
Dwie inne nie maja. O tempora o mores.
Zamowilem dzis na allegro, gwarantowana dostawa na jutro do domu. Oh well...
Z takim podejsciem to faktycznie odechciewa sie kupowac stacjonarnie.
- Jake
- Moderator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: Flansze zbiornika paliwa
Zrobione. Pojechalo do Tigania.

- Załączniki
-
- 20240821_153537.jpg (61.17 KiB) Przejrzano 2543 razy
- Jake
- Moderator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: Flansze zbiornika paliwa
Gotowe. Tak wyglada komplet do 4R
- Załączniki
-
- 20240831_021358.jpg (25.31 KiB) Przejrzano 2491 razy
- Jake
- Moderator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: Flansze zbiornika paliwa
Rozkminilem przylacze gwintowe - Złączka DIN 2353 G 8L, AISI 316 19.11 zł/szt
Druga strona to albo stalowa: Końc. GW M14x1,5, wąż 5/16", 24°, oring, lekka albo nierdzewna: Końc. GW M14x1,5, wąż 5/16", 24°, oring, lekka, AISI 316 Wolalbym nierdzewna, ale stalowa kosztuje 13.84 zł/szt, a nierdzewna 69.46 zł/szt
I troche mnie to zbilo z tropu.
5/16" odpowiada 7.93mm wiec bedzie kompatybilna z wezem paliwowym 8mm.
Zamierzam stoczyc z niej zewnetrzny gwint od jednej strony i przyspawac do konca rurki wychodzacej z flanszy.Druga strona to albo stalowa: Końc. GW M14x1,5, wąż 5/16", 24°, oring, lekka albo nierdzewna: Końc. GW M14x1,5, wąż 5/16", 24°, oring, lekka, AISI 316 Wolalbym nierdzewna, ale stalowa kosztuje 13.84 zł/szt, a nierdzewna 69.46 zł/szt

5/16" odpowiada 7.93mm wiec bedzie kompatybilna z wezem paliwowym 8mm.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 9084
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Flansze zbiornika paliwa
Akurat te elementy lepiej żeby były nierdzewne. 50 zeta oszczędności to nie jest jakoś powalająca suma - a do tematu już nie wracasz, bo za Twojego życia się to już nie rozpadnie (no chyba że pozacierasz gwinty - nierdzewkę skręca się zawsze na smarze)
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 9084
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Flansze zbiornika paliwa
Elementy ocynkowane - kiedyś były nawet na tyle sensownej jakości, że na kilka/naście lat starczały, zanim ruda sie pojawiła. Ale dzisiejsze elementy złączne - to porażka jakaś. Warstwa cynku jest jedynie wystarczająca, żeby na regale w sklepie to nie zardzewiało.
W jednym z ostatnich projektów użyłem śrub ocynkowanych do skręcenia miski olejowej (bo potrzebowałem akurat na szybko). Właśnie mam to auto na przegląd - po kilku miesiącach. Auto garażowane, i ogólnie mało jeżdżące - zimy jeszcze nie widziało po mojej robocie. A kilka śrubek w misce już załapało korozona. Dla porównania - progi w tym aucie są kręcone do ramy na śrubach klasy 10.9 - te zdołałem kupić tylko czarne (niestety ta klasa wytrzymałości jest w tym miejscu konieczna, nierdzewką się nie da więc zastąpić). I one mniej się zrudziły, niż te "ocynkowane" do skręcenia miski olejowej ...
Nie zawsze mam pod ręką odpowiednie śruby nierdzewne - ale na ile się da - wymieniam wszystko co zdołam (głównie mowa o mocowaniach osprzętu wszelakiego) na nierdzewne.
W jednym z ostatnich projektów użyłem śrub ocynkowanych do skręcenia miski olejowej (bo potrzebowałem akurat na szybko). Właśnie mam to auto na przegląd - po kilku miesiącach. Auto garażowane, i ogólnie mało jeżdżące - zimy jeszcze nie widziało po mojej robocie. A kilka śrubek w misce już załapało korozona. Dla porównania - progi w tym aucie są kręcone do ramy na śrubach klasy 10.9 - te zdołałem kupić tylko czarne (niestety ta klasa wytrzymałości jest w tym miejscu konieczna, nierdzewką się nie da więc zastąpić). I one mniej się zrudziły, niż te "ocynkowane" do skręcenia miski olejowej ...
Nie zawsze mam pod ręką odpowiednie śruby nierdzewne - ale na ile się da - wymieniam wszystko co zdołam (głównie mowa o mocowaniach osprzętu wszelakiego) na nierdzewne.
- Jake
- Moderator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: Flansze zbiornika paliwa
Oczywiscie ze lepiej. Uwielbiam nierdzewke, wlasnie dlatego namietnie zmieniam latwo gnijace elementy na nierdzewne.Rokfor32 pisze: 04 wrz 2024, 21:09 Akurat te elementy lepiej żeby były nierdzewne. 50 zeta oszczędności to nie jest jakoś powalająca suma - a do tematu już nie wracasz, bo za Twojego życia się to już nie rozpadnie (no chyba że pozacierasz gwinty - nierdzewkę skręca się zawsze na smarze)
Ale oszczednosc to 57zl na sztuce. Potrzeba 3sztuk przy jednym baku lub 5sztuk jesli zrezygnuje z LPG i wrzuce bak z VZJ95. To roznica odpowiednio 171zl i 285zl. Kupa kasy za kilka prostych pierdolek mieszczacych sie w reku.
O tym ze trzeba smarowac oczywiscie wiem.
Jest dokladnie tak jak mowisz - moje doswiadczenia w 100% pokrywaja sie z Twoimi... Marketowych srub nie uzywalem praktycznie nigdy, tych ocynkowanych ze sklepow ze srubami - uzywalem kilka lat i zawsze bylo to samo. Kilka miesiecy, max rok i robia sie rude. Syf...Rokfor32 pisze: 04 wrz 2024, 21:19 Elementy ocynkowane - kiedyś były nawet na tyle sensownej jakości, że na kilka/naście lat starczały, zanim ruda sie pojawiła. Ale dzisiejsze elementy złączne - to porażka jakaś. Warstwa cynku jest jedynie wystarczająca, żeby na regale w sklepie to nie zardzewiało.
W jednym z ostatnich projektów użyłem śrub ocynkowanych do skręcenia miski olejowej (bo potrzebowałem akurat na szybko). Właśnie mam to auto na przegląd - po kilku miesiącach. Auto garażowane, i ogólnie mało jeżdżące - zimy jeszcze nie widziało po mojej robocie. A kilka śrubek w misce już załapało korozona. Dla porównania - progi w tym aucie są kręcone do ramy na śrubach klasy 10.9 - te zdołałem kupić tylko czarne (niestety ta klasa wytrzymałości jest w tym miejscu konieczna, nierdzewką się nie da więc zastąpić). I one mniej się zrudziły, niż te "ocynkowane" do skręcenia miski olejowej ...
Teraz wszystko co nie-nosne - zmieniam na nierdzewke, a sruby wytrzymalosciowe wysokiej klasy - na ocynk platkowy lub przy braku dostepnosci - te czernione. I faktycznie wolniej koroduja niz te cynkowane. Od niedawna zaczalem tez odnawiac stare ori sruby Toyoty - cynkuje je galwanicznie w firmie ktora ma bardzo dobre opinie i ktora polecil mi przyjaciel restaurujacy zabytki. Na ten moment wygladaja przepieknie, ile wytrzymaja w praktyce - czas pokaze.
Ja juz w tym momencie mam w garazu wiecej kuwet z nierdzewnymi srubami niz zwyklymi. Bo okazalo sie ze jesli chodzi o M4/M5/M6 to uzywam w 99% nierdzewnych, Przy M8 jakies 50-60% nierdzewki, a wieksze srednie - ocynk platkowy.Rokfor32 pisze: 04 wrz 2024, 21:19 Nie zawsze mam pod ręką odpowiednie śruby nierdzewne - ale na ile się da - wymieniam wszystko co zdołam (głównie mowa o mocowaniach osprzętu wszelakiego) na nierdzewne.